uitblijven menstruatie

Hoi Meiden

Ik wilde jullie even laten weten dat ik afgelopen dinsdag thuis ben bevallen van een prachtige zoon Luca. woog 3060 gram en 50 cm lang. Hij is 2 weken te vroeg geboren maar alles is ok.

Bevalling is ook voorspoedig verlopen. Om 12 uur snachts braken mijn vliezen en begonnen ook de weeen eerst om de 9 min erna al snel om de 3 a 4 min. Verloskundige om half 3 gebeld en toen zei kwam had ik 4 centimeter ontsluiting. Erna is ze wee weg gegaan en om 7 uur teruggekomen en had ik 9 centimeter en kon ik al bijna gaan persen. Om 9,09 is hij geboren. Dus nog redelijk snel.
Ben wel hele nacht tijdens weeen misslelijk geweest en hele tijd moeten overgeven dat was mindere eraan weeen opvangen en overgeven. Maar gelukkig kon ik ze redelijk goed opvangen.

Het is echt een wondertje. Maar je went er zo aan. Borstvoeding begint u ook wat beter te gaan.

Nou nu jullie nog??

liefs nadia

Nadia, van harte. Wat heerlijk voor jullie, dat kleintje in jullie armen. geniet ervan!

Lieve meiden, ik heb heel ander nieuws... Ik kan niet geloven wat er in de afgelopen anderhalve week is gebeurd. Ik had 2 knobbeltjes in mijn borst wat de huisarts afdeed als zwangerschapsknobbeltjes. Ik wilde het voor Spanje snel even laten nakijken, zodat ik gerust weg zou kunnen. Maar het is heel anders gelopen: ik heb borstkanker. Over 1,5 week wordt mijn borst volledig afgezet en mijn okselklieren worden ook weggehaald. Dan draag ik mijn kindje waarschijnlijk tot 38 weken, daarna halen ze het. En dan krijg ik chemo's.  

Ik ben er kapot van, kan het niet geloven. Zo schrijven we hier over het toeleven naar onze kindjes en nu dit.... Ik kan ook geen borstvoeding geven door de chemo's, dat is ook zo jammer want ik keek daar wel naar uit. Alles is anders en alles is zo onzeker. Ik word soms overvallen door angst, maar het moet.

Maandag naar de gyneacoloog om alles te bespreken.....    De operatie kan geen kwaad voor ons kleintje schijnt. Ongelooflijk, ik ben een meid van 31 die uitkijkt naar haar eerste kindje en nu dit....

Toch blijven we enorm uitkijken naar ons kleine mannetje en hij geeft me nu al kracht! Ik ga er volledig voor.

Dit was even mijn schokkende verhaal....

Liefs Lotte

Hoi Lotte

Oh wat een nieuws ben me rot geschrokken. Kreeg meteen kippevel ervan.
Lijkt wel of opeens overal alleen maar zon dingen gebeuren. Echt een vieze ziekte die kanker.

Ik wens je heel veel sterkte in deze periode en hoop dat je toch wat kracht kunt halen uit die kleine in je buik.

liefs nadia

Lieve Nadia,
Van harte gefeliciteerd met je zoon! wat een geweldig nieuws en wat fijn dat het allemaal goed is gegaan!

Lieve Lotte,
Wat een vreselijk bericht. Krijg er tranen van in mijn ogen. Gelukkig ben je er op tijd bij en kunnen ze tegenwoordig heel veel op het gebied  van borstkanker.
Klink waarschijnlijk als een dooddoener.. Ik begrijp dat je erg bang bent, maar geloof en vertrouw op een goede afloop! denk aan het wonder in je buik, dan maar geen borstvoeding!!! Als je er maar goed doorheenkomt. dat is het belangrijkste.
Ik denk aan je!

Liefs Leontine

hoi

nadia, wat een geweldig nieuws om te horen! leuke naam; Luca! echt heel erg goed om te horen! en wat lekker dat de bevalling redelijk vlot is verlopen! daar putten wij dan maar weer moed uit! ga er maar lekker met je man van genieten!!! geweldig!

lot, dat is idd een schokkend verhaal! ik vind het zo erg voor je! zie je erg tegen de operatie op? en maken ze gelijk een nepborst? je zegt dat je je kindje waarschijnlijk tot 38 weken draagt, hoe ver ben je nu precies? en het is zeker ook niet mogelijk om eerst nog even borstvoeding te geven voor ze met die chemo's beginnen? dat moet natuurlijk ook zo snel mogelijk.
ik kan me goed voorstellen dat je je bang en onzeker over alles en de toekomst voelt.het is ook zo levensveranderend bericht! hoe is het met je man? kun je er met hem goed over praten? en met vriendinnen ofzo?
hoe voel je je verder lichamelijk? niet heel erg moe ofzo?
lot als je geen zin hebt om al mijn vragen te beantwoorden moet je je niet verplicht voelen hoor!
ik hoop dat je toch nog van je zwangerschap kunt genieten en ik vind het heel moedig dat je daar kracht uithaalt!
en ik zal voor je bidden want ik ben er van overtuigt dat er een God is die van jou weet!
ik hoop snel weer van je te horen en maar goed dat je er zelf achteraan gegaan bent dan, want als het aan de huisarts had gelegen was er niks onderzocht toch?

nou het beste weer allemaal
liefs jahoe

He meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het is zo ongelooflijk dat we ineens in deze nachtmerrie zitten. Morgen spreek ik de chirurg, ik laat voor mijn operatie zeker nog wat horen.

Nadia, hoe gaat het met Luca??!!!

xxx

Hoi

Lotte hoe was het bij de chirurg??? Wanneer gaat de operatie plaatsvinden??

Met Luca gaat alles goed, alleen drinkt hij niet heel geweldig. Erg kort en dan valt hij weer in slaap dus ben bang dat hij niet genoeg binnnenkrijgt. Wil maandag het consultatiebureau eens bellen om een afspraak te maken om te wegen dat stelt me dnek ik meer gerust. Verder is hij een schatje slaapt goed en huilt niet veel. Is ook erg pienter wil alles meekrijgen hoe jong hij ook is.

Hoe is het met de rest??

LIEFS NADIA

Lieve Nadia en Lotte,

Ik kom net terug van vakantie en merk direct dat geluk en verdriet heel erg dicht bij elkaar liggen.

Nadia, wat geweldig! Van harte met jullie zoon. Fijn dat het allemaal voorspoedig is gegaan. Geniet ervan. Super leuke naam trouwens, stond ook bij ons in het favoriete lijstje....Hihi.

Lotte, wat afschuwelijk. Ik schrik me werkelijk rot van dit nieuws. Ik weet in dit soort situaties niet altijd de juiste woorden te vinden maar ik wil jullie heel heel veel sterkte wensen. Ik zal aan jullie denken.

Liefs,

Taat

Terug
Bovenaan