Uitgerekend april 2019

Ik ben inderdaad blij dat ik extra controle krijg. De huisarts moet weten dat je zwanger bent, maar doet verder niets. Wij hebben 17 augustus de eerste echo ❤ Ik heb vanmiddag echt even gehuild nadat de verloskundige had gebeld. Ineens was het toch spannend en het idee dat we 17 augustus ons kindje te zien krijgen is zo bijzonder! Het is voor ons trouwens ook ons eerste kindje.
Mijn ouders wisten dat we bezig waren. Het is namelijk al heel lang een wens, maar we hebben het elke keer uit moeten stellen. Mijn moeder wist dat ik gisteren mijn menstruatie zou moeten krijgen, dus ik heb mijn ouders na de eerst positieve test van zondag toch maar gebeld (ze zijn op vakantie namelijk). Met de familie van mijn man heb ik geen contact. We weten al dat ze het niet leuk gaan vinden dat ik zwanger ben. Voorlopig vertellen we het ze dus niet. Zorgt alleen maar voor stress. 
Ik ben al drie weken moe. Zo moe dat ik 's middags op de bank slaap en dat ik ondanks de hitte vroeg op bed lig. Ik ben ook af en toe niet vooruit te branden en ik moet alles in etappes doen. Verder een soort buikpijn. Het gevoel dat er van alles gebeurt in je lichaam zeg maar. Vanochtend werd ik ineens heel misselijk. Toen ik vanmiddag zin had ik een boterham met jam, werd ik niet goed van de lucht die uit dat heerlijke potje jam kwam. Eigenlijk ben ik wel 'blij' met de klachten. Een teken dat onze kleine kruimel het naar zijn/haar zin heeft in mijn buik en lekker aan het groeien is. Op een gekke manier voel ik me ook heel goed.
Ik ben overigens nu pas 3 weken en 4 dagen zwanger. Ik had een hele regelmatige cyclus van 24 dagen, waardoor ik een weekje achterloopt zeg maar. Hoe ver zijn jullie?

@BenB super leuk om naar uit te kijken 17 augustus! Hoop dat als ik de verloskundige bel ik ook nog rond die tijd terecht kan, we gaan namelijk nog op vakantie eind augustus en zou daarvoor wel echt willen weten of het allemaal goed zit! Voor nu voelt het goed aan, voel me anders als anders en het is een heel ander soort gevoel in je buik dan menstruatie.. Meer rommelen en echt 't gevoel alsof er wat gebeurt. 
Ik heb een heel onregelmatige cyclus sinds ik gestopt ben met de pil in januari. Maar meestal werd ik tussen dag 30 en 33 ongesteld. Maar heb ook wel eens een cyclus van 42 of 29 gehad.. Best lastig dus. Weet hierdoor dus ook niet echt precies wanneer ik dan uitgerekend ben.. De eerste dag van m'n laatste menstruatie was op 19juni maar als 't goed is is op 10juli m'n eisprong geweest. Dus weet niet zo goed hoe ik nu moet tellen met uitrekenen hoe ver ik ben... Iemand van jullie enig idee? 

Hi allemaal,
vandaag heb ik een positieve test gehad. Clearblue gaf 1-2 wkn aan. Ik heb ook geen regelmatige cyclus dus vind het ook last om te bepalen. Het gemiddelde is ongeveer 30 dagen. Mijn laatste dag was 20 juni.. dus ik denk ook eind maart of begin april uitgerekend te zijn. Als ik terug van vakantie ben ga ik bellen voor een afspraak bij de verloskundige.
ik heb in april een miskraam gehad dus merk dat het nu extra spannend is en ik niet gelijk blij kan zijn. Eerst afwachten of het tot de echo zo blijft.
geniet er allemaal van en gefeliciteerd!

Goede vraag Lily. Normaal gaan ze uit van de eerste dag van je laatste menstruatie, maar volgens mij telt de lengte van je cyclus ook mee. Ik denk dat je 4/5 weken zwanger bent? Fijn dat je lekker op vakantie gaat. Wij gaan ook eind augustus. Inderdaad fijn om te weten of alles dan goed zit. Misschien is het verstandig om niet te lang te wachten met het maken van een afspraak. Het is natuurlijk overal vakantietijd. Ik snap het gevoel dat je beschrijft helemaal!
Welkom bij de club Ladylis! Ik kan me goed voorstellen dat het spannend is! Fijne vakantie!

Ik ga morgenvroeg nog een test doen en ik hoop dat hij dan iets donkerder kleurt, ik ben dan 1 dag overtijd.(als ik uitga van de eisprong op 10juli) Ik ben donderdag lekker vrij dus ga dan gewoon bellen voor een afspraak bij de verloskundige. Hoop zo dat ik op tijd terecht kan? vind 't wel spannend allemaal jij niet? Maar wel echt onwijs leuk! 

Na het telefoontje van de verloskundige vond ik het ineens spannend. Uiteindelijk krijgen we 17 augustus toch te horen of het allemaal goed is of niet (ik ben dan net 7 weken zwanger, dus we moeten ook even afwachten of we het hartje kunnen zien/horen kloppen). Dat gevoel van spanning was er maar heel even, want ik voel me op en top zwanger. Dat geeft een soort bevestiging. Ik wist eigenlijk al heel snel dat ik zwanger was, maar ik was zo bang dat ik zo graag zwanger wilde worden dat ik daardoor symptomen ging zien die er niet waren. Gelukkig nu 3 positieve testen gehad en 2 dagen overtijd. Zelfs mijn vader had het al door. We zijn de 14e bij mijn ouders op visite geweest en mijn vader had gelijk door dat er iets anders was aan mij (ovulatie vermoedelijk 9 juli). Hij zei dat ik een bloem leek die in bloei stond. Super lief toch?!

@BenB aah wat super lief van je vader! Ik was gisteren bij mijn moeder en het zal me niks verbazen dat haar ook iets op viel.. Die heeft echt een gevoel voor zulk soort dingen. Vond het ook erg moeilijk om niet kei blij te roepen ik ben zwangeeeer. Hahaha nog 1 dag geduld, we gaan het morgenavond vertellen.
Heb daarnet weer een test gedaan en kan er nu echt niet meer omheen. Er staat echt een duidelijk streepje. Nog niet zo donker als de controlestreep, maar het is wel echt een streepje.
Wat ik me ook nog afvroeg, ik ben vooral erg misselijk (gelukkig nog niet het punt gehad dat ik ook echt moet overgeven), maar ik heb niet echt last van pijnlijke borsten. Terwijl dat toch echt wel een bekende klacht is. Ze zijn wel wat gevoeliger en steviger maar niet echt pijnlijk. En ook zie ik nog geen verandering aan de kleur van mijn tepels. Wel heb ik van die aders in m'n hals en over m'n borsten lopen, dat had ik het weekend al en heb ik normaal nooit dus dat was voor mij ook al wel een klein teken.
Ga me zo maar is online inschrijven bij de verloskundige. En dan bel ik morgenvroeg de huisarts om me te melden dat ik zwanger ben. 

Spannend Lily! Ga je het nog op een bepaalde manier vertellen? Ja, moeders voelen dat soort dingen vaak aan hè?! Fijn dat er nu duidelijk een streepje is. Bij ons is het precies zo gegaan.
Mijn borsten zijn aan de zijkant en de onderkant wel gevoelig/pijnlijk, maar mijn man mag ze nog steeds aanraken hoor ;) Ik trok vandaag een bh uit de kast die niet meer blijkt te passen haha. 
Mijn man snapt er trouwens nog helemaal niets van. Hij is wel heel blij hoor. Voor hem wordt het waarschijnlijk pas na de eerste echo echt. Hoe zit dat bij jullie? 

Terug
Bovenaan