Uitgerekend april 2020

Ooo wat een rotdag heb ik.. ik lig de hele dag al op de bank, want ben zo snel beroerd. Heb ook nergens kracht voor. Lijkt wel alsof ik elk uur honger heb waardoor ik misselijk word. En door te eten word ik ook weer misselijk. En door avondeten dat in de koelkast ligt word ik al misselijk als ik ernaar kijk. Gelukkig niet overgegeven. Ik moet echt even uitzoeken hoe ik dit moet doen, want volgende week begin ik weer met werken. 

@tulpelientje oooo ja dat is echt vervelend ik had dat bij me eerste zwangerschap ook en zodra ik opstond moest ik spugen. Ik moest me echt ziekmelden toen. Ik hoop dat me dat nu gespaard blijft.
Ben af en toe wel misselijk maar meer een weeig gevoel. 
Hebben jullie ook adem te kort?? Pfff ik ben zo snel buiten adem niet normaal alsof ik 80 ben haha.

[quote quote=10235945]Ooo wat een rotdag heb ik.. ik lig de hele dag al op de bank, want ben zo snel beroerd. Heb ook nergens kracht voor. Lijkt wel alsof ik elk uur honger heb waardoor ik misselijk word. En door te eten word ik ook weer misselijk. En door avondeten dat in de koelkast ligt word ik al misselijk als ik ernaar kijk. Gelukkig niet overgegeven. Ik moet echt even uitzoeken hoe ik dit moet doen, want volgende week begin ik weer met werken.[/quote]
Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Op google vind je veel tips die mogelijk kunnen helpen. Ik heb ook al een aantal keer Vanillevla of een glas cola voorbij zien komen. Misschien kan je dat eens proberen.
Ik ben zelf ook misselijk maar t is wel behapbaar gelukkig. Ik merk wel echt dat ik soms mijn rust moet nemen en ga bijvoorbeeld na het werk gelijk even liggen en zorg dat ik in de avond op tijd ga slapen. Gelukkig doet mijn vriend dan gewoon het eten maken e.d. Hij is overigens helemaal blij dat ik zo misselijk ben want hij denkt dat dat een goed teken is (voor een succesvolle zwangerschap) haha. Nou laten we dat maar hopen dan is het wel ergens goed voor ;-). 

Dag moeders en moeders in spé,
Iedereen allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap! Een wonder mogen we het wel noemen :)
Ik vind het ook allemaal reuze spannend. Had begin februari dit jaar een miskraam van mijn eerste zwangerschap. Nu blij maar zenuwachtig al 5 weken en 4 dagen zwanger! De eerste echo krijg ik op 5 september (las dat iemand anders dan ook mag!).
Ik herken veel in wat jullie schrijven. Dan weer wel kwaaltjes, dan weer niet. Als ze er niet zijn, maak je je meteen zorgen maar als ze er wel zijn is het ook niet altijd zo prettig. Tijdens mijn vorige zwangerschap stopte het vruchtje met groeien toen het zo 7 á 8 weken oud was. Ik kan niet wachten tot die weken voorbij zijn. Voor mijn gevoel gaat het wel beter nu, mijn leven is op dit moment ook een stuk stabieler. Dat neemt in ieder geval een hoop stress weg. 
Moet wel zeggen, als de zenuwen eindelijk een tijdje wegebben en ik vooral denk aan de mooie en speciale momenten die komen zullen, ik zo ontzettend enthousiast wordt dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Het allerliefst natuurlijk met hart en ziel de Prenatal overvallen.

Doen jullie mee? ;)

Lieve groet en allemaal veel sterkte,
Shona

Hoi Dames,
Hier ook af en toe wat misselijk, maar gelukkig niet zo erg als ik hier van anderen lees. Heel veel sterkte!!!
Vanmorgen de eerste echo gehad. De groei ligt precies op schema, het echo-apparaat gaf na de meting 7+5 aan en dat klopt precies :D
We hebben het hartje mooi zien kloppen. Dus allemaal super fijn!
Ik blijf het onzeker vinden, want mijn laatste zwangerschap ging mis rond deze termijn (een dag na een echo, met ook hartactie. Maar toen was het vruchtje al te klein voor de termijn en hartje klopte vrij traag). 
@Shona, ik begrijp je onzekerheid dus ook heel goed! Het is echt killing om weer zwanger te zijn als je al eens een (of meer) miskraam hebt gehad. 
Gelukkig over 2 weken weer een echo (vanwege al meerdere miskramen), dat is wel heel fijn. 

Hoi hoi, 
Ook ik ben uitgerekend in april en as maandag de eerste echo in het ziekenhuis dan ben ik 7 weken. 
Gisteren terug gekomen van vakantie. De eerste dagen gingen super op wat krampjes na. Wel snel buiten adem en dan opvliegers krijgen waardoor ik eerst moest bijkomen. Eerst had ik enorme honger en moest ik echt eten , maar helaas sinds een paar dagen totaal omgekeerd. Ik ben bijna de hele dag misselijk ( gelukkig zonder spugen) maar ontbijt en avond eten ik krijg het er niet in. 
De weg van het hotel naar het vliegveld  in de bus was een drama. Ik ben nooit wagenziek geweest maar gisteren leek er geen eind aan te komen.   
Wij hebben besloten ( voor nu) onze ouders het na de eerste echo te vertellen en daarna pas wachten tot de 12 weken. Al dat lukt want omgeving weet dat we er mee bezig zijn ivm ziekenhuis bezoek. 

@Shona Marilise: wij lopen wua zwangerschap precies gelijk. Ik heb 5 sept ook de eerste echo en ben vandaag 5 weken en 4 dagen.
kwaaltjes waar ik nu last van heb is gevoelige borsten, vermoeidheid en ik merk dat ik regelmatig moet eten anders wordt ik misselijk. Echt ochtendmisselijkheid (gelukkig) nog geen last van.
wij vertellen het ook pas na de eerste echo hebben we besloten. We weten van zoveel mensen in onze omgeving dat het in dit stadium nog fout kan gaan dat we eerst wat meer zekerheid willen hebben.
hoe is jullie dag gegaan vandaag tot nu toe?

Spannend allemaal.
ik heb 6 september mijn eerste echo/intake.
klinkt allemaal zo lang nog.
maar goed verstand op 0 en dan hopen dat het zo 6 september is.
volgens de verloskundige ben ik op 22 april uitgerekend maar dat kon nog bij worden gesteld.
vandaag nog steeds wat last van krampen en wat moe maar dat ben ik wel vaker haha.

Terug
Bovenaan