Uitgerekend april 2020

Jep eerste echo! Kan echt niet wachten. Dus we zitten samen ongeduldig duimen te draaien haha.

Ik moet deze week nog werken en dan heb ik vakantie.
Denk dat we na de echo als alles goed is mijn schoonouders gaan vertellen dat ik zwanger ben :)

Met de rest wachten we denk ik nog even, het is allemaal zo onzeker nog.

Wat ik me trouwens nog afvroeg, zeker gezien alles nieuw is voor mij. Eind van het jaar mag je switchen van zorgverzekering. Is het verstandig om eens wat rond te gaan shoppen voor een evt andere verzekering?
Zoja waar zou je op kunnen letten, weten jullie dat?

@Joy Joy Ik heb toen met de geboorte van mijn dochter niks speciaals gedaan. Je kan je wel mega verzekeren zodat bevalling in het ziekenhuis verzekerd is maar denk niet dat het de polis ophoging en het meer betalen dat waard is. Verloskundige zorg is sowieso verzekerd en kraamzorg ook. Voor kraamzorg moet je wel eigen bijdrage betalen maar dat is altijd zo. Mijn bevalling was met mijn dochter medisch dus ik hoefde daarvoor niet betalen. Maar eigen bijdrage voor kraamzorg was ong 200 euro dacht ik.. en ik had her en der wat onderzoeken in ZH waar ik soms klein bedrag voor moest betalen. Dus het lijkt mij verder niet nodig. 

Vooral kijken naar wat er in de aanvullende verzekering zit aan vergoeding eigen bijdrage kraamhulp, lactatiekundige, poliklinische bevalling, evt couveuse nazorg etc. 
Ik had toen op zo’n vergelijksite gewoon aangegeven dat ik al dat soort dingen belangrijk vond en dan komt er een zorgverzekeraar uit die dat vergoed. Wel heel goed de voorwaarden lezen hoor, zorgeverzekeraars zijn eikels!
Je weet nooit wat jij of je kind nodig gaat hebben dus je kan maar beter goed verzekerd zijn.
Ik kijk zelf eind vh jaar ook weer even of ik nog goed zit.

Oh ik heb dus wel 100% eigen bijdrage kraamhulp vergoed gekregen. En het was geen “gewone” kraamhulp na de bevalling maar couveusenazorg (dus pas nadat je baby voor t eerst mee naar huis mag) en dat werd bij mij allemaal vergoed maar is lang niet bij alle verzekeraars zo! De gewone kraamhukp wel maar couveusenazorg niet altijd. Ik en mn zoontje hebben zoveel zorg nodig gehad, hadden we vantevoren nooit kunnen bedenken maar heb praktisch niks zelf betaald! Alleen mn eigen risico.

Hoi allemaal! Nou gisteren echo gehad en we zagen het hartje kloppen!! Man wat gek allemaal dit. Het wordt nu wel echt haha. 
Helaas de afgelopen dagen beroerd gevoeld en overgegeven... vreselijk! Vandaag gaat het wel weer geloof ik.

@Tulpelientje wat een goed nieuws van harte gefeliciteerd!!! Wat een opluchting he?! Nu kan je wel weer een beetje extra genieten! 
Ik heb na de eerste echo een afspraak gehad bij de verloskundige. Ze heeft ons alles uitgelegd over de verschillende onderzoeken. We denken toch voor de Nipt te gaan. Vooral om de aandoeningen waarbij de baby niet levensvatbaar zou zijn. De verloskundige adviseerde wel om dan ook de nevenbevindingen mee te nemen. Ze vertelde ook dat er bij twee vrouwen uit het onderzoek was gekomen dat ze beginnende leukemie hadden. Doordat ze er zo vroeg bij waren heeft dat erg geholpen om zowel kind als de moeders goed te begeleiden en nu maken ze het goed. Hebben jullie al een beslissing genomen? Na de termijnecho moeten we het officieel doorgeven. 
Verder hebben we gesproken over allerlei erfelijke zaken en een hele vragenlijst doorgenomen. We hebben ook gesproken over hun begeleiding. 
Gezien ons verleden en de zorgen dat het mis kan gaan hebben we a.s. donderdag al een 2e echo. De termijnecho zal dan om 18-9 zijn en dan krijgen we de verwijzing van de nipt. Na 10 werkdagen krijgen we dan de uitslag en kunnen we het nieuws officieel delen! 
Hebben jullie al vervolgafspraken staan? 

@Tulpelientje Wat fijn! ? Hopelijk voel je je gauw weer beter. 
@Joy-Joy en @Danaaa Fijn om te horen dat jullie ook dat gevoel herkennen. Op donderdag hebben wij eindelijk onze eerste echo. Hopelijk durf ik daarna meer te gaan genieten en geloven dat het echt is. 
Goed om te lezen over de verzekering ook. Dat ga ik ook nog eens uitzoeken vóór het einde van het jaar. 

Hoi allemaal,
ik ben nu 8 weken zwanger en heb helemaal geen symptonen zoals, misselijkheid, vermoeidheid, dingen met geur. Helemaal niks! Voel me niet zwanger haha. Zijn er meer die totaal geen symptonen hebben? 

Terug
Bovenaan