Uitgerekend april 2020

Bah daantjuh... Wat er verschrikkelijk nieuws, krijg er kippenvel van. Heel veel sterkte gewenst! Hoop dat je snel een goede zwangerschap mag hebben. 

Dank je wel?
anky, nee helemaal geen voortekenen... vanmorgen zelfs nog misselijk opgestaan... en borsten die lijken te ontploffen... we zagen dit nieuws echt niet aankomen echt een hele harde klap?

Jeetje Daantjuh.. Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel verdrietig zeg. Hoe voel je je? 
Wat hebben ze je nu geadviseerd? Wat klote zeg. Helemaal als je vorige echo wel goed was krijg je steeds een beetje meer hoop en vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Hoeveel weken had je nu moeten zijn?
Ik heb helaas ook mee moeten maken dat het hartje de ene week klopte en de volgende week was gestopt. Ze wisten toen al dat het te klein was dus we waren wel al wat voorbereid. Ik kan me voorstellen dat het dan komt als donderslag bij heldere hemel.
Sterkte voor jullie allebei. 

Om trouwens nog even op de nipt terug te komen. Wij doen het wel maar ik heb ook erg getwijfeld. Ik kan niet nog meer twijfel gebruiken door eerdere miskramen ben ik al onzeker. Andere kant is wel dat het ook zekerheid kan bieden.
De uitslag van de nipt schijnt heel betrouwbaar te zijn. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik erachter kom dat het kindje niet levensvatbaar is en ik daar na 9 maanden of halverwege pas achter kom. Dan had ik het liever na 3 maanden al geweten.. Als we het dan toch doen heeft de verloskundige ons wel aangeraden om voor de nevenbevindingen te gaan. Dit omdat je dan gelijk een totaalbeeld hebt en dat omdat er in een aantal gevallen in een heel vroeg stadium ziektes zoals kanker bij de moeder zijn geconstateerd en omdat ze er zo vroeg bij waren ze de juiste behandeling hebben gekregen.
Wat ik vooral lastig vindt aan de nipt is dat het test op downsyndroom en ik zoiets heb van anders had je het ook niet geweten dan deal je er ook mee. Als het er nu uitkomt heb je ineens een keuze en moet je daarover gaan nadenken. 

Aprilbaby: ik kon niet zo goed reageren ik was echt helemaal van de kaart... ze gaan me donderdag even bellen over wat we willen naar de gynaecoloog of nog even afwachten...
ik had volgens berekening 9w1d moeten zijn maar de eerste echo was de baby al kleiner dan verwacht 6w4d i.p.v. 7w3d baby was 0.46cm met kloppend hartje, 5 dagen later was ie gegroeid tot 0.58cm met kloppend hartje.. nu een week later nog steeds 0.58cm en geen hartje meer?
ik wil het nog niet geloven... ondanks mijn lijf het misschien al wel aan het geloven is... heb sinds vanmiddag kleine steekjes... 
afwachten nog eventjes en vooral heel hard huilen

Jeejtje.... Daantje. Wat een heftig nieuws hebben jullie ontvangen. Heel veel sterkte  
Door mijn omgeving ( die Dit ook meegemaakt hebben) hou ik mezelf heel erg in bescherming voor dit nieuws merk ik.

Dank jullie wel voor jullie reactie op de nipt test, we moeten ons er nog maar eens goed in verdiepen en vrijdag in het ziekenhuis ons  laten adviserend. 

@Daantjuh moeilijk te bevatten zoiets. Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het nu zelf de weg naar buiten vindt en dat het hele medische gebeuren je bespaard blijft. 
Vanavond hebben wij de termijnecho. Ben toch wel erg gespannen weer. Duimen dat alles goed is! Duurt altijd weer heel lang als het pas in de avond is..

Oh Daantjuh wat k*t! Ik leef met je mee! Heel veel sterkte en een dikke knuffel. 

Hier gelukkig weer een mooie echo gehad met 11+5, al de derde goede echo (vanwege herhaalde miskramen krijg ik elke 2 weken een echo). Super goed nieuws dus. Maar nu blijken mijn suikers te hoog te zijn, en dat is raar al met 12 weken, zwangerschapsdiabetes begint meestal pas later. Dus nu daar verder onderzoek naar.... en alvast goed aan het opletten op de koolhydraten in mijn voeding...

Wij hebben trouwens ook NIPT met nevenbevindingen gedaan, gisteren voor bloed geprikt. Betreft Down ben ik het met je eens AprilBaby, daar kan ik toch niet over beslissen? Als een kind niet levensvatbaar is of een echt moeilijk leven zal krijgen zoals bij patau en edwards, ja dat is voor mij duidelijk. Maar down? Vrienden van ons hebben een kindje met down, en dat is zo'n ontzettend vrolijk jochie. Maar wel ook enorm bewerkelijk, hij is niet te sturen en dat hij down heeft heeft een mega impact op het gezin. Maarja...  ook je gezond geboren kind kan een gedragsprobleem of later opgelopen hersenletsel ofzo krijgen. Dat weet je vooraf, dat dat kan, daar kies je voor. Dus waarom dan persé niet voor down? Die vind ik echt lastig. 

Terug
Bovenaan