Oh Daantjuh wat k*t! Ik leef met je mee! Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
Hier gelukkig weer een mooie echo gehad met 11+5, al de derde goede echo (vanwege herhaalde miskramen krijg ik elke 2 weken een echo). Super goed nieuws dus. Maar nu blijken mijn suikers te hoog te zijn, en dat is raar al met 12 weken, zwangerschapsdiabetes begint meestal pas later. Dus nu daar verder onderzoek naar.... en alvast goed aan het opletten op de koolhydraten in mijn voeding...
Wij hebben trouwens ook NIPT met nevenbevindingen gedaan, gisteren voor bloed geprikt. Betreft Down ben ik het met je eens AprilBaby, daar kan ik toch niet over beslissen? Als een kind niet levensvatbaar is of een echt moeilijk leven zal krijgen zoals bij patau en edwards, ja dat is voor mij duidelijk. Maar down? Vrienden van ons hebben een kindje met down, en dat is zo'n ontzettend vrolijk jochie. Maar wel ook enorm bewerkelijk, hij is niet te sturen en dat hij down heeft heeft een mega impact op het gezin. Maarja... ook je gezond geboren kind kan een gedragsprobleem of later opgelopen hersenletsel ofzo krijgen. Dat weet je vooraf, dat dat kan, daar kies je voor. Dus waarom dan persé niet voor down? Die vind ik echt lastig.