Hoi allemaal! Ik ben niet zo'n prater en dat is de reden dat ik hier al een hele tijd meelees, maar mezelf nog niet heb voorgesteld.
Ik ben zwanger van een eerste kindje en ben uitgerekend voor 11 april. Begin dit jaar heb ik een miskraam gehad op 5,5 weken. Nu heb ik op 8 weken een goede echo gehad met een kloppend hartje en ook de gynaecoloog was heel positief: ze zei dat ik nu goed vertrokken was en dat de kans op een miskraam erg klein is.
De volgende echo heb ik pas op 2 oktober, dan zal ik al 12 weken en 4 dagen zijn. Momenteel ben ik dus 11 weken. Allemaal positief, maar de onzekerheid slaat toe. Ik ben doodsbenauwd dat het kindje misschien gestopt is met groeien, dat het hartje niet meer klopt ... Het helpt ook niet dat bij ons nog niemand op de hoogte is van onze zwangerschap en ook niet van de 'plannen' zwanger te worden. Mijn eigen ouders heb ik niet meer, ander had ik mijn mama wel al ingelicht. Ik vind dit een heel eenzame periode.
Hoe gaan jullie om met die onzekerheid en het bange aftellen van de dagen tot de volgende echo?