Uitgerekend april 2020

Volgens mij is het normaal om weinig aan te komen het eerste trimester. Misschien 1 a 2 kilo. Sommigen vallen juist af vanwege de misselijkheid. Het echte gewicht toename komt later pas. Ik eet echt zoveel meer dan voor ik zwanger was en was juist bang al teveel aan te komen maar ook mijn weegschaal blijft aardig gelijk. Misschien een halve kilo erbij. 

Hi Moonsky, 
Ik snap jouw zorgen heel goed. Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad dus ik denk ook bij ieder pijntje van ow jeej. Het is heel moeilijk om op je lichaam te vertrouwen. Ik merk ook dat ik aan de ene kant mezelf in bescherming wil nemen tegen eventueel de teleurstelling en anderzijds ook blij wil zijn en genieten van deze periode. Ik hou me ook vast aan de echo's en zelfs na de termijnecho vindt ik het nog "eng" om het te geloven en vindt ik het heel er spannend om het straks aan iedereen te gaan vertellen. Ik denk dat het idee en de zekerheid moet groeien en dat het altijd minder onbevangen is als een gelijk succesvolle zwangerschap. Bij de ene zal dat vertrouwen er ook eerder zijn dan bij de ander.
Wij hebben het dus ook nog niet echt aan veel mensen verteld. Ik heb het na de eerste goede echo wel aan mijn beste vriendin verteld. T is wel fijn als je iemand hebt die achter je staat en je ook kan steunen mocht het niet goed gaan. Je hebt dan ook een beetje een klankbord en iemand waarmee je de dingen kan delen. Buiten je partner is t ook wel leuk om gewoon met iemand te kletsen over de dingen als de inrichting van de babykamer en andere ideeën. Mijn vriend vindt op dat gebied alles goed haha. Dus als je je eenzaam voelt is het misschien toch leuk om een goede vriendin in vertrouwen te nemen? Inmiddels hebben we na de termijnecho onze ouders ingelicht. Verder wachten we nog minimaal tot na de nipt uitslag. 
Over het aankomen: ik was al voor mijn zwangerschap bezig met een dietist en ik heb besloten om daar te blijven om niet te veel aan te komen tijdens mijn zwangerschap. Zij zegt dat je in het eerste trimester ongeveer niets aan hoeft te komen. In het tweede trimester zal je automatisch meer aankomen. 
Grts!

AprilBaby, een miskraam doet wat met je hé? Deze periode is sowieso lastig omdat je eigenlijk niets weet. Elk kwaaltje kan goed nieuws zijn, maar hoeft ook niet per se goed nieuws te betekenen. En omgekeerd. Ik denk er allemaal nogal veel over na als ik even niets te doen heb. Het zou zo fijn zijn om inderdaad voluit te genieten en te plannen, maar dat kan ik nu nog even niet. Ik durf gewoon nog niet te ver vooruit denken uit schrik dat de klap dan nog harder zou aankomen. Hier hebben we dus ook nog niets geregeld behalve kinderopvang. Hopelijk krijg ik volgende week goed nieuws en durven we dan wel al plannen te maken voor al die leuke dingen zoals de babykamer inrichten, een naam kiezen, het goede nieuws verkondigen... Groetjes

Sorry dat ging mis haha!
Ik wilde weten of jullie het geslacht willen weten straks?! En of jullie wachten tot de 20 weken echo of dat jullie een pretecho met 16 weken gaan doen?
ps hoe verwijder ik mijn vorige post?! Oops haha

Volgens mij kan je hem niet verwijderen aprilbaby. Haha
Ik wil het dit keer wel weten. Ik denk met  de 20 weken echo. Mijn man wil het eigenlijk liever niet weten maar omdat ik het per se wil haha
wij hebben net weer even naar onze baby mogen kijken, hij bewoog lekker en het hartje horen kloppen. Altijd weer fijn!
Ze dachten nu dus wel te meten dat ik iets verder was maarjah de termijnecho is de baas. 

Wij willen het geslacht sowieso wel weten, toch net even makkelijker i.v.m. naam kiezen, geboortelijst enz. Hier in België is de NIP-test vrij standaard en daar kunnen wij al aangeven dat we het geslacht willen weten. Dus we gaan er even vanuit dat alles goed gaat en dan weten wij het binnen een tweetal weken. Spannend! We gaan het geslacht ook niet geheim houden, want dan ga ik me toch sowieso verspreken. :)
I.v.m. die echo op 16 weken weet ik niet zo goed hoe dat gaat. Ik heb volgende week de afspraak op 12 weken, ik denk dat er op 16 weken ook een afspraak is? Mijn gynaecoloog heeft haar eigen apparatuur dus ik vermoed dat ze elke keer wel even zal kijken of alles goed gaat met de baby.

Hallo allemaal
Ik wil me hier ook aanmelden. Het lijkt me leuk om mee te kletsen over de zwangerschap. Ik ga zo even een beetje doorlezen wat er zoal gestuurd is. Ik ben uitgerekend op 22 april. 

Terug
Bovenaan