Uitgerekend april 2020

Nu 13 weken en 2 dagen. Ik slaap me ongeluk. Hebben jullie dat ook? Ik kan gewoon s middags en s avonds tegelijk met mn zoontje naar bed gaan, ben kapot. En dat geldt voor dagen dat ik werk maar net zo goed als ik vrij ben en heel weinig doe op een dag. Ik heb ook zo geen conditie, ik word er wel vervelend van want het beperkt me zo. Misselijkheid komt soms ook nog om de hoek zetten maar alleen s avonds. Dan moet ik veel boeren?
Ik ben er zo bang voor dat deze zwangerschap de vermoeidheid ook weer gaat blijven. Ik hoop het echt niet.
Verder wacht ik op het moment dat mn darmen/maag weer helemaal gekalmeerd zijn, dat had ik de vorige keer wel op een gegeven moment namelijk.

Hey Anky, het lijkt alsof je mij beschrijft i.p.v. jezelf! :)
Ik ben ook nog steeds heel moe. Ik heb er echt last van in mijn werk: ik ben leerkracht en moet 's avonds best nog veel voorbereiden en corrigeren e.d., maar vind er voorlopig maar weinig energie voor. Heb constant het gevoel dat ik wat achter de feiten aan loop en ik voel me daar wel wat schuldig over. Normaal ben ik de leerkracht die tip top voorbereid is en alle toetsen heel snel gecorrigeerd terugbezorg aan de leerlingen. Nu gaat het allemaal toch wat trager. Om 20u lig ik meestal uitgeteld in de zetel.
Mijn collega's weten ook nog van niets, enkel mijn directie. Ik wacht nog tot ik de uitslag van de NIPT heb (donderdag?) en dan ga ik het wel echt rondvertellen. Voorlopig naast mijn baas dus enkel mijn schoonouders en schoonzusje die op de hoogte zijn.
Daarnaast heb ik ook nog steeds last van mijn maag. Mijn eetlust is sterk verminderd en ik moet ook de hele tijd boeren laten (ik produceer echt veel speeksel en dat vindt mijn maag niet zo leuk). Vooral de warme maaltijd 's avonds ligt op mijn maag. 
Hoe zit het met jullie buikje? Zie je het al? Ik zie een klein buikje, maar of dat nu mijn baarmoeder, een klein vetlaagje of mijn darmen zijn? Geen idee! Ik kijk eigenlijk wel heel hard uit naar dat buikje. Ik denk dat ik me ook rustiger zal voelen als ik ZIE dat er daarbinnen iemand flink aan het groeien is. :)
Oh, weten jullie het geslacht al? Of willen jullie het niet weten? De gynaecoloog was heel zeker dat het een jongetje is, dus ik kijk wel uit naar de bevestiging door de NIPT.

Hey Moonsky, onze klachten komen inderdaad overeen! Lastig als je ‘s avonds ook nog aan t werk moet eigenlijk. Ik moet als mijn man er niet is dan mijn zoontje naar bed brengen en dat voelt soms ook als “werk” wat nog gedaan moet worden waar ik eigenlijk geen kracht voor heb. Zeker nu hij lekker dwars is en in de peuterpuberteit zit. Maar gister had ik best een goede dag. Ik heb s middags wel in bed gelegen maar niet geslapen en s avonds ook vroeg op bed maar sliep pas om mn normale tijd. Dus hopelijk gaat dat weer de goede kant op na al dat bijslapen. Mijn beste vriendin loopt zo’n 10 weken voor op bij en die was ook erg moe, haar vermoeidheid ging weg bij ong 17 weken. Dus wellicht moeten we nog even geduld hebben.
Leuk dat je ws een jongetje krijgt! Ik ben benieuwd of al meer het weten? Wij pas met de 20 weken echo denk ik. Vorige keer pas bij de geboorte?
Mijn buikje is er wel een beetje, maar het is met de meeste kleding zeker nog niet zichtbaar voor mensen. En zwangerschapsbroek zakt nog teveel af vd buik dus dat werkt ook nog niet. Ik heb mn broeken aan die eigenlijk nu 2 maten te groot zijn zodat het niet knelt op mn buik. Vorige zwangerschap ben ik vanaf 18/19 weken zwangerschapskleding gaan dragen. 

Hi dames, wij hebben vorige week de termijnecho gehad en deze was helemaal goed; echt superblij mee. Ze hebben de uitgerekende datum nu op 18 april gezet. Ik merk dat ik het nog ontzettend spannend vind om het aan mensen te vertellen, vooral vanwege eventuele reacties. Hebben jullie dat ook? Ik heb ook direct bloed af laten nemen voor de NIPT dus we moeten nog even duimen voor een goede uitslag. Verder mag ik van geluk spreken wat betreft kwaaltjes als ik op dit forum rondkijk. Hopelijk blijft dat ook zo.. 

Hoi! 
Even een tijdje stil geweest. Ik herken helemaal wat jullie zeggen Anky en Moonsky, ik lijkt gewoon niet genoeg te kunnen slapen op het moment. En dan ben ik overdag vaak alsnog super moe. Hopelijk moeten we nog een beetje geduld hebben en gaat het over een aantal weken beter. 
Ik werk voor mijzelf dus kan de dagen zelf inrichten. Echt een luxe op het moment. Het moeilijke is alleen de discipline vinden op de dagen dat ik echt heel moe ben... 
Wat fijn dat alles er goed uitzag Timberdebimber! Ik ben ook uitgerekend op 18 april. ? 
Morgen hebben wij de volgende echo en zullen dan ook meteen bloed prikken voor de nipt test. Vind het best spannend. 
Verder heb ik ook al een klein buikje, maar ik denk vooral van mijn opgeblazen buik. Sommige dagen heb ik hier heel veel last van. Hopelijk wordt dat ook iets beter. Iemand tips van wat bij jullie hebben geholpen bij een opgeblazen buik en moeilijk naar de wc kunnen..?  

Gezellig dat er toch weer wat meer komen kletsen!
Ja lastig he om jezelf ergens toe te zetten Ele. Ik heb vandaag eindelijk weer eens een goeie dag. Ik heb zelfs gestofzuigd (dat had ik echt al 2 weken niet gedaan?) heb niet eens geslapen vanmiddag. Wel even gelegen. Nu voel ik wel dat ik moe wordt dus ik ga mn zoontje zo naar bed brengen en dan kruip ik er zelf ook weer lekker in. Hopelijk zet dit zich zo voort want dan kan ik tenminste weer eens wat doen. ??

[quote quote=10252975]Vandaag weer even het hartje gehoord bij de verloskundige! ?[/quote]
Wat fijn!! Ik ook net het hartje voor het eerst gehoord. Straks ook nog een echo. ?

Terug
Bovenaan