Uitgerekend april 2020

Tijd geleden dat ik aanwezig was ivm een verre reis en in afwachting van onze eerste en tergelijkertijd de termijnecho ivm onze verre reis. Alles was goed en morgen al weer 12 weken! Ik spuug ook nog af en toe en ben ook nog erg moe.. we zien wel of het over gaat! Hoort erbij! 
Wat betreft een buikje, ik had bij de eerste zwangerschap pas bij 15 weken een buikje en nu al bij 8 weken dus wil niks zeggen! 
Wij doen geen testen vooraf de 20 weken echo maar dat is ieders eigen keus! Bij de 20 wekenecho willen we wel graag weten welk geslacht. We hebben al een meisje.. 
Gaan er nog dames naar In de wolken of We are pregnant? Ik merk dat ik nu oo een wolk zweef (wat ik bij Mn eerste pas na 20 weken had) en ik hoop er op te blijven zitten tot na mijn kraamverlof! (wat ik helaas niet had na Mn eerste bevalling) 
Groetjes!! 

Welkom terug! Wat fijn dat je op een wolk zweeft! Ik hoop dat ik die ook nog ga vinden. Ik heb vaak dst hormonen mij negatief beïnvloeden mbt mijn mentale gesteldheid helaas. Dus ik heb moeite met momenteel het leuke en wonderlijke vd zwangerschap inzien en beseffen dat er een lieve kleine baby in mij groeit. Ik zie alleen de bomen op de weg en vraag me continu af hoe mn lijf zich voelt. Ik hoop dus echt dat ik dit nog om kan keren. Als iemand tips heeft? Misschien wordt het ook wel beter na de 16 weken als dr hormonen weer stabiliseren. Nog 2 weken te gaan dan.
Sorry voor mijn klaagzang weer?
hoe gaat het met de rest? 20 weken echo’s al gepland staan?

Hey Anky, ik ben ook regelmatig een doemdenker, maar nu die belangrijke 12-wekenecho voorbij is en de nip-test ook goed is, begin ik nu echt vooruit te kijken. Ik vond het heel leuk om al die fijne reacties te krijgen toen ik het gisteren op mijn werk vertelde. Ik ga nu proberen meer te genieten en we zullen ons nog regelmatig zorgen maken, maar ik ben wel blij met elk moment dat ik even kan genieten. Wees maar niet te streng voor jezelf! Die hormonen zijn een rollercoaster... Ik ben vandaag op jacht gegaan naar nieuwe beha's en heb tegelijk een paar babykleertjes gekocht. Ik kijk ook uit naar een groeiende buik (van deze uitspraak zal ik nog spijt krijgen zeker?). Ik heb het idee dat wanneer alles wat concreter wordt, ik er ook steeds meer van zal genieten. We zullen zien!
Mijn gynaecologe houdt ervan dat alles goed vooruit gaat en alle afspraken tot 36 weken zijn al gepland!

Hoi allemaal, ik ben ook een gelukkig mens. Zwanger van me derde. Ben morgen 14 weken. We hebben 2 jingens van 2 en 3 jaar. Na wat hele pittige jaren toch nog een enorme wens voor een derde en dit werd ons gegund. Dolgelukkig. Alles gaat goed. Merk wel dat ik er nu meer mee bezig ben. De eerste was alles nieuw. De tweede kwam er kort op dus geen tijd om na te denken. En nu mag het allemaal nog een keer. 
Nog niet eerder met een forum mee gedaan maar merk dat mensen om je heen er minder mee bezig zijn gezien het me derde is. Voor mij maakt dat geen verschil dus dan maar met jullie gezellig ervaringen delen?

Hallo allemaal,
ik ben nu 13 weken en ik voel mij echt super goed wel dagen dat ik echt heel moe ben maar de misselijkheid is stukken minder. Alleen heel gek met tanden poetsen... ik heb al vanaf 5 weken een klein zichtbaar buikje maar nu echt wel een goede zichtbare buik. Sommige vragen zelfs krijg je er echt maar 1 dat vindt ik dan wel weer vervelend want ja krijg er echt 1 en niet 2. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook al snel een buikje. Maar ik geniet echt vol op en ik weet gewoon dat het goed zit. 31 Oktober weer een afspraak bij de vk tuurlijk als het dan weer zo ver is vindt ik het wel spannend. En 26 November de 20 weken echo ben zo benieuwd of alles goed is maar vooral zou ik nu een jongen krijgen of toch weer een meisje beide zijn welkom. Kraamzorg ook inmiddels geregeld dezelfde als bij mijn vorige zwangerschap had een zeer goede ervaring daar. 

Hey Moonsky,
ja ik ben misschien ook te streng voor mezelf. De hormonen doen mij altijd een hoop en daar kan je zo weinig tegen doen. Ik ben iig aangemeld bij de poppoli hopelijk kunnen die me begeleiden om er wat beter mee om te kunnen gaan.
Zo verschillend als je het zo leest hoe iedereen het ervaart. Sommigen veel kwaaltjes sommigen weinig. Sommigen erg blij en vrolijk en anderen hebben daar moeite mee door de stomme hormonen. Dit was in mijn vorige zwangerschap ook een moeilijke fase weet ik nog. Het werd wel weer iets beter mentaal dus daar ga ik nu maar weer vanuit!

Hoi al weer een paar weken verdersinds laatstr bericht. Vorige week de 12 weken echo gehad alles zag er goed uit. Was heel actief aan het hupsen en een perfecte hartslag.
Ik zit wel met een dilemma omtrant mn werk. Ik werk in de schoonmaak maar 25uurtjes p.w. paar uurtjes in de ochtend dan naar huis en nog een paar uurtjes in de avond. Opzich redelijk te doen maar ik merk met de klachten van mn misselijkheid dat ik echt heel snel extreem vermoeid raak en op het moment bijna niets anders doe dan werken slapen werken slapen. Ook het weekend kom ik bijna mn bed niet uot en daar boven op komt nu ook al 3 dagen extreme hoofdpijn. Ziekmelden vind ik lastig om te doen want het is niet dat ik niet kan werken maar dat het me gewoon zo extreem veel energie kost dat ik naast het werken gewoon niks meer kan. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Hee shedmf,
wat vervelend dat je je zo voelt. Ik zou het met me vk bespreken. Vermoeidheid hoort bij eerste trimester maar zou wel minder moeten worden al heb je fysiek best zwaar werk. En wat niet gaat, gaat niet he. Ook al gaat het tegen je gevoel en principes in. Maak het bespreekbaar en er zijn ook mogleijkheden tot minder werk misschien en redt in ziektewet. 

Terug
Bovenaan