Uitgerekend april 2020

[quote quote=10255475]Kwa bevalling; ging er bij m’n dochter heel open i. En zag het allemaal wel. Had geen bevalplan oid gemaakt. Is mij goed bevallen, (haha letterlijk en figuurlijk ?), kon het allemaal ook niet anders gaan dan ik had bedacht.[/quote] Maar je zal neem ik aan wel voorkeuren hebben gehad. Ik zou bij voorkeur een bad bevalling doen maar dat gaat bij ons thuis niet dus moet ik opzoek naar een bevallingshuis waar dit kan. Wat ook inhoud dat ik me zorgen maak hoe ik daar dan kom als de bevalling ineens begint (man heeft geen rijbewijs en neem aan dat zelf rijden geen goed plan is ?)
En dan de kosten die eraan liggen zal ik mn verzekering omgooien en welke verzekering dekt dan het meest van wat ik graag wil. 
Ja het houd me allemaal wel bezig zoon 1ste kindje 

Ja je eerste is zo heftig. Alles nieuw. En hoe kan je weten wat je wilt met de bevalling als je niet weet wat je moet verwachten. Haha. Herkenbaar. Ik heb nooit een plan gehad. Luisteren naar me lichaam maar wilde vooral gewoon rustig thuis bevallen. Eerste moest ik naar het ziekenhuis en tweede mocht thuis. Ben bij beide enorm goed geholpen. Bij de eerste 2 wisten we dat het jongens werden en nu willen we het als verrassing houden. Zoveel krijg je er niet meer in je leven en is de laatste keer voor ons. Enorm leuk om zo naar de bevalling uit te kijken. Blijft iets enorm moois

Ik had een bevalplan bij de eerste en niets daarvan kwam uit. Mijn bevalling was alles behalve “mooi” en er was grote paniek omtrent de gezondheid van mijn dochter. De details zal ik jullie besparen. Ik geef dit keer aan bij de VK dat ik een ruggenprik wil als het te lang duurt en ik te veel pijn heb en dat ik bv wil geven als de situatie dot toe laat. Verder laat ik het los en zie ik het wel. Ik heb achteraf te veel last gehad van het feit dat niks van Mn bevalplan uit was gekomen. 
Wij doen denk ik rond 16 weken een pretecho maar willen pas na de 20 weken echo weten wat het geslacht is. Dat vinden wij niet zo belangrijk en alles is welkom! Wel leuk om het te weten, dan leer je je kindje al een beetje meer kennen! 
Wat betreft minder werken door zwangersschapsprobelemen.. je moet je niet schuldig voelen of een gevoel hebben van falen. Het is iets wat je niet kunt sturen en het is wat het is! Je kindje is het belangrijkste en je kindje heeft jou lichaam nodig om te groeien. Dan moet je goed voor je lichaam zorgen! 
Ik krijg helaas ook al af en toe last van Mn bekken. Ik vermoed dat dit komt door de overbelasting van Mn bekken na de 1e bevalling. (Ik had geen kraambed, stond 8 dagen lang naast de couveuse van Mn eerste kind) Ik werk met kinderen dus moet af en toe tillen. Volgende week bespreek ik het met de VK! 

Nou ik had niet zon sterke voorkeur voor bijvoorbeeld een bad oid. Dus ik liet het gewoon gebeuren. Achteraf ben ik ingeleid met een ballon en dat had ik nooit kunnen voorzien vooraf haha. Met 37 wkn ingeleid en dus in het ziekenhuis.
Maar als je wel graag in bad oid wilt bevallen is het inderdaad wel handig om zoiets neer te zetten. Een vriendin van mij heeft een bad gehuurd voor thuis! 

Hey dames, hoe gaat het met iedereen?
ik begin vandaag weer wat uit mijn depri toestand te klimmen geloof ik. Hopelijk zet dit voort! 
zijn er al dames die een geslachtsbepalingsecho hebben gedaan? Ik denk dat wij er met de 20 weken echo naar gaan vragen als de rest vd echo helemaal goed is. Dus nog een week of 4!

Wij gaan waarschijnlijk voor de 20 weken echo nog een geslachtsbepalings echo laten maken 20 weken duurt nog zo lang ben net 13 weken 

Wij hebben afgelopen week controle gehad bij de verloskundige, ik was toen precies 15 week.
We dachten dat we alleen het hartje zouden luisteren maar ze maakte ook weer een echo, super fijn. 
We zeiden dat we graag wouden weten wat het wordt, ze wou wel kijken maar zou het alleen zeggen als ze er zeker van was. Het was duidelijk een jongen?
Anders hadden we waarschijnlijk gewacht tot de 20 weken echo. Maar wou het zo graag weten dat ik misschien anders nog wel een pretecho had laten doen haha.
Ik voel me steeds beter maar nog wel steeds erg moe. Soms als ik sochtens aan het werk ben wat misselijk en licht in het hoofd maar als ik dan wat eet trekt dat snel weg. 

Terug
Bovenaan