Uitgerekend april 2020

Oh mensen ik voel me vandaag een partij beroerd! Mag ik ff klagen? Ik ben natuurlijk ontzettend blij dat ik zwanger ben en ontzettend dankbaar dat ik het weer mee mag maken. Ik blijf toch steeds weer spugen. Is het een paar dagen weg en dan is het weer zo ver. Nu ben ik ook wel verkouden dus Mn weerstand is al niet best. Gelukkig heb ik gister Mn kleine druktemaker weer op de echo gezien (op het in de wolken festival) en dat was weer prachtig. Dinsdag naar het hartje luisteren. Bij mijn eerste kind had ik nergens geen last van, ging ik fluitend door de zwangerschap en nu lijkt het erop dat ik bijna alles meepik. Het is het waard natuurlijk! 

Natuurlijk mag je klagen nail89. Hoe gaat het nu? Trekt het al wat bij of blijf je beroerd?
ik heb net de baby weer lekker zien spartelen, zo fijn! :)
ben zo wisselvallig met hoe ik me voel, nu wel weer goed gelukkig maar ik weet dat het alle kanten op kan.
hoe gaat het met de rest?
Morgen over 3 weken al de 20 weken echo!

Ik doe niets anders dan klagen.
Het valt me zwaar, vanaf dag 1 al misselijk en dat wil maar niet minder worden de vermoeidheid word hierdoor ook alleen maar meer want als je door demisselijkheid weinig eetkrijg je weinig voedingsstoffen binnen is gelijk aan weinog energie en dat beetje wat je dan binnen krijgt word gelijk opgebruikt door dat monster resultaat 24/7 moe.
Daarnaast is sinds vorige week ook mn rug/bekken gaan opspelen al dus kan ik noet lang achter elkaar dezelfde houding aan nemen aka lopen/zitten/liggen. 
Met mn werk in de schoonmaak dus ook al minder uren gaan werken max 2,5u achter elkaar en dan thuis plat voor 1 a 2 uurtjes.
Boven op dat alles beginnen ook mn galstenen die ik al jaren zonder problemen heb door alle veranderingen heel vervelend te doen. Echt hevige aanvallen en natuurlijk mogen we niks anders dan een paracetemol tegen de pijn in nemen en dat helpt amper tijdens zonn hevige aanval.
Al met al ben ik er op het moment al even goed klaar mee.
Ik hoop echt dat alles een beetje zakt al was t enkel maar die misselijkheid die weg zou blijven. De rest bijt ik mezelf wel doorheen pijn kan ik nergeren maar die verdomde misselijkheid ?

Jeetje wat vervelend Shedmf! Heb je wel de huisarts gevraagd of er iets is wat je kan doen aan dr galstenen? Misschien dat er toch wel iets anders is dan paracetamol. Ik weet het niet hoor maar ik zou het vragen.

Hier gaat het wel goed eigenlijk.
De vermoeidheid is al een pak beter. Ik slaap wel héél slecht: lig regelmatig uren te draaien en te keren. Voel me er wel slecht bij omdat ik denk dat slaap belangrijk is, maar anderzijds heb ik toch meer energie dan enkele weken geleden.
Ik zou graag weer wat beginnen te sporten, maar daarvoor moet ik mijn moed nog wat bijeenrapen. :) Vroeger liep ik veel, maar mijn conditie lijkt wel helemaal weg nu, dus lopen lijkt me wat te intensief.
Heb gisteren ons kleintje ook weer mogen zien. De gynaecoloog was weer heel tevreden! Zit 2 dagen voor op schema qua groei, was heel beweeglijk en de gynaecoloog heeft al de hersenhelften en het maagje enzo getoond. 20 weken echo is nu nog even wachten: 20 november pas! 

[quote quote=10257712]Jeetje wat vervelend Shedmf! Heb je wel de huisarts gevraagd of er iets is wat je kan doen aan dr galstenen? Misschien dat er toch wel iets anders is dan paracetamol. Ik weet het niet hoor maar ik zou het vragen.[/quote]
Ja zeker zelfs met huisarts en chirurg overlegt of een operatie een optie zou zijn. Maar dit is echt enkel in het allerergste spoedgeval een optie. Buiten parcetemol is enige pijnstiller die de dokter dan kan voorschrijven gelijk morfine omdat al het andere schadelijk is voor de kleine. Nu zit ik niet echt te springen om morfine in te nemen dus zolang ik de pijn kan "weg bijten" doen we dat gewoon.

Hoe gaat het bij iedereen? Minder kwaaltjes? Nieuwe kwaaltjes?
Ik heb afgelopen vrijdag het hartje weer gehoord. Zo fijn! ❤ En paar weken geleden ook de resultaat van de NIPT terug en alles is goed. Dat is ook zo fijn om te horen.
De verloskundige was verbaasd hoe snel mijn kleine is gegroeid. De baby en baarmoeder komt al bijna bij mijn navel. ? Dus ik heb nu sinds een week ongeveer echt een buikje. Heel leuk! En het begint daardoor ook echt wat meer te leven vind ik. 
Ik heb nu ook wat meer energie. Sinds een paar dagen af en toe een beetje pijn wat lijkt van mijn bekken te komen. Maar het gaat redelijk snel over als ik even rust. En ik voel af en toe een bepaalde druk in mijn onderbuik. Het doet geen pijn of zo. Ik vraag mij af of dit door de groei van de baby en de baarmoeder. Iemand anders die dit herkend? 

Terug
Bovenaan