Uitgerekend april 2020

Hee allemaal!
Wat een goede berichten allemaal! Wel jammer dat sommige nog wat last hebben van kwaaltjes. 
Met mij gaat het ook goed. Heb pilletjes tegen de misselijkheid en vanaf morgen zien hoe ik het zonder de pilletjes doe.
Ik moet wel wat kwijt... Ben nu 17 weken en volgens mij voel ik hem schoppen (ja het is jongetje!). Maar ik heb er verder geen gevoel bij... ik dacht dat ik spontaan verliefd zou worden of weet ik veel. Het voelt alsof dit niet in mijn lichaam gebeurt ofzo.. net zoals de echo's.. ik voel me er schuldig door.. Misschien nog te onwerkelijk. Heb ook echt nog niet het idee dat er een baby in mijn buik groeit, ook al groeit mijn buik wel duidelijk. Ik snap er gewoon niks van waarom ik geen gevoelens hiervoor krijg..

@Tulpelientje het is ook heel onwerkelijk allemaal. Ik ben ook veel meer bezig met hoe ik me lichamelijk en mentaal voel door de zwangerschap dan met me focussen op de baby in mn buik. Vorige zwangerschap had ik daar ook moeite mee. Ik vond het getrappel altijd heerlijk en gezellig maar tegelijkertijd blijft het onwerkelijk omdat je de baby in je buik toch gewoon nog niet kent ofzo. Je kan je er niet écht een beeld bij vormen. Maar zodra de baby er is, voelt het bijna meteen alsof je je niet kan voorstellen hoe het was zonder baby! Dus het komt helemaal goed. 
leuk dat je een jongetje krijgt! Ik weet het nog niet, wellicht over 2 weken. Ik ben ook wel benieuwd of ik me een beter beeld kan vormen als ik weet wat het wordt en meer kan gaan genieten van de baby. Maar we zullen zien!
ik voel me iig sinds een week weer een stuk beter. 

Dag dames! Ik ben nieuw in de groep, zal me even snel voorstellen. Ik ben Laura, 29 jaar, mama van een 9 jarige zoon en momenteel 15w4d zwanger van mn 2e wondertje. Ik ben uitgerekend op 19 april. Dit is niet bepaald de eerste keer dat ik probeer een broertje of zusje te krijgen voor mijn zoon, helaas een aantal miskramen gehad en vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die bijna fataal is afgelopen voor mij, dit alles maakt dat ik het best lastig vind om echt volop te kunnen genieten nu. Ik ben heel erg blij maar maak me constant zorgen. Sta streng onder controle in het ziekenhuis, en alle controles zijn tot nu toe goed maar de angst blijft, denk dat dit pas echt over gaat als ik mn kindje eenmaal vast heb. Ik heb nog niet al jullie berichten gelezen maar ga hier wel de tijd voor nemen, hoop in ieder geval dat jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap hebben!

Welkom! Wat een heftige voorgeschiedenis. Misschien dat je na een goede 20 wekenecho ook al wat meer kan gaan vertrouwen? Ik hoop het voor je. 

Hee Anky,
Ik heb volgende week ook 20 weken echo. Ben benieuwd. 
Voelt iemand de baby al schoppen? Ik wel en mijn vriend heeft hem ook gevoeld! Het wordt steeds duidelijker. Bizar gewoon

Terug
Bovenaan