Uitgerekend april 2022 met tabel

Jij loopt nog wel even door hoor @Milu ;-)
Is de baby al wel goed ingedaald?
Hier vannacht even kunnen slapen, wel super fijn. De stuwing is wel echt begonnen nu, was even vergeten hoe ongemakkelijk je dan moet liggen want op je zij is ook geen optie. Gelukkig drinkt Farah goed en is ze zelfs al aan het aankomen, dus dat is echt heel fijn. Het is zo'n tevreden en lief kind, ligt een beetje te slapen heel de dag, drinkt wat en vind alles wel prima. Voor zolang dat duurt dan hè, reken mezelf nog niet rijk haha. Ik krijg morgen een andere kraamhulp, die ik nu had was zwanger en had een meniscus operatie gehad. Hierdoor kon ze eigenlijk vrij weinig doen, prima meid verder maar mijn man moet ook gewoon nog werken en kan het huishouden er niet ook nog bij doen in combinatie met baby en oudste. Zij is vandaag een hele dag op de opvang dus ben alleen met baby. Ook rustig maar ik mis m'n oudste wel. Ze doet het super goed en helpt met de baby, maar baal ervan dat ik haar niet alle aandacht kan geven. Moet ze ook aan wennen maar ik zelf ook. Denk dat het ook wel even duurt voor we daar weer een draai in hebben gevonden. Hoe gaat dat bij jou inmiddels @Lewis?

Nou ben ik echt benieuwd wanneer het start. Weet ook niet meer zo goed hoe het toen voelde. Van de ene kant hoop ik snel, ben ontzettend nieuwsgierig aan t worden en wil me graag weer wat mobieler voelen, maar vind het ook wel weer spannend hoe ons leven er zometeen uit gaat zien. Het ritme wat we met onze oudste hebben is heel fijn, dat is straks weer helemaaal weg? Of is dat jullie meegevallen??

Ik heb morgen controle, dus dan zal ik horen of hij helemaal ingedaald is.

@mvdf haha die stuwing ken ik nog wel, moest om mezelf lachen omdat ik niet op m'n zij kon liggen zonder een dik kussen omdat ze op ontploffen stonden? jij geeft nu ook borstvoeding toch?
Dat is ook niet echt een lekkere combinatie voor een kraamzorg.. kunnen ze haar beter met iemand laten lopen ofzo als ze toch wel weer iets kan werken. Niet lullig bedoeld natuurlijk, kraamzorg is er vooral voor moeder en baby. Maar daar horen wel bepaalde huishoudelijke taken bij die je als moeder ook niet kan op dit moment.

Was je man nog wel een paar dagen thuis gebleven?

MvdF, wat fijn dat Farah zo goed drinkt en (nu nog? ?) heel lief en tevreden is. Ons meisje is dat ook nog steeds wel, maar ze kan echt absurd lang wakker zijn overdag, maakt niks uit of je haar vasthoudt en wiegt of op bed legt en alles er tussenin. Veel krampjes ook. Dat maakt het soms lastig om het ritme van de oudste te volgen en haar ook voldoende aandacht te geven. 
Dus Milu, nee dat valt me niet mee ? ik probeer erom te lachen. Maar ik kijk rijkhalzend uit naar de tijd dat je ongeveer weet wanneer ze slaapt en eet en dat je ritme weer terug is. 
Met baby op de arm de oudste vermaken vind ik lastiger dan verwacht. En zeker een goed moment vinden om even op pad te gaan. Ik ben nu wel weer redelijk mobiel. Het is nog pijnlijk, maar een uurtje de deur uit of wat licht huishouden lukt nu prima. Maargoed. Niet als de baby wakker is en natuurlijk nog niet even zelf ergens wil liggen. Wat dat betreft ben ik blij dat wij de luxe hebben dat mijn man nog tot eind mei thuis is. Die neemt de oudste nu op sleeptouw steeds zodat ik voor de baby kan zorgen. Nu ik mobieler word draaien we het ook wel eens een uurtje om. En ik heb mn oudste alweer een paar keer omgekleed en op bed gelegd enzo. We hebben een keer met zn twee in het park op het gras gelegen en koekjes gebakken. Dat doet me echt goed. 
Maar ik zie ook dat zij mij ook mist. Eventjes wachten is het nieuwe stopwoord en dan wordt ze heel jengelig. De eerste week was alles leuk en was ze zo lief. Ze is nog steeds weg van haar zusje. Gisteren moest ze zelfs hard huilen toen ze dacht dat de baby al in de box lag toen ze beneden kwam. Maar die lag nog boven. Heb echt samen naar de babyfoon moeten kijken om haar uit te leggen dat de baby niet weg is. Ze houdt haar ook superlief vast enzo. Maar sinds die eerste week is ook het gejengel enorm toegenomen, en is even zelf spelen lastiger. Ook op bed leggen vindt ze nu een beetje eng. Dat zij degene is die alleen boven blijft. We hebben geduld. Maar ik vind het zielig voor haar. Juist omdat ik het zelf ook wel moeilijk vind. Wederom; ik kijk uit naar de tijd dat er weer ritme is en dat ze wat meer gewend is. 

Klinkt misschien wat negatief. Ik ben echt erg opgelucht dat het geen huilbaby is en dat alles deze keer echt meevalt en makkelijker is hoor. We genieten ook veel.

Ja poeeh zeker in het begin dan is het ritme dat er geen ritme is? Kan me dat ik echt nog goed herinneren.

@lewis fijn dat je inmiddels ook al weer kleine dingen kan doen met de oudste. Hoeven geen grote uitstapjes te zijn, maar idd lekker in bed leggen of spelletje doen ofzo is al genoeg. Even alle aandacht voor haar?

Nee joh, je klinkt helemaal niet negatief! Het is letterlijk voor iedereen wennen. De oudste kreeg voorheen alle aandacht. Voor haar is er veel veranderd. Voor jullie als ouders is er veel veranderd en de kleine meid moet ook haar draai vinden. Lekker de tijd nemen om allemaal te wennen. Dat zal de ene keer makkelijker zijn als de andere keer. Je doet t goed!?

Hier alles nog rustig..? gisteren controle gehad, alles prima. Als de kleine blijft zitten moet ik dinsdag naar het ziekenhuis om alles te laten controleren en een plan te maken, maar dat duurt nog even dus wie weet komt hij lekker vanzelf☺️

Dat ritme indd... nou moet ik zeggen dat Farah vooral nog veel ligt te slapen. Alleen wakker voor een voeding en dan slaapt ze weer door dus dat is voor nu nog wel even heel chill. Wel zoeken met het middagdutje voor de oudste, die heb ik gister wakker gehouden maar stortte compleet in voor het avond eten. Op zich fijn dat ze binnen 1 minuut in slaap viel, maar minder doordat ze weer erg vroeg wakker was. Voor haar is het echt even wennen hoor, steeds vreemde mensen in huis. Elke dag andere mensen over de vloer met het eten. Wil na deze week ook even rustig aan doen en geen mensen meer na of tijdens het avond eten. Mijn man werkt in de avond ook nog veel dus is ook even een draai zoeken met het naar bed brengen. Komt uiteindelijk allemaal wel goed maar het is wennen. Ben blij dat ik de laatste paar dagen toch volledige kraamhulp heb, kan zij mij ondersteunen in het huishouden. @Milu spannend hoor, tot dinsdag zou natuurlijk kunnen maar dan ben je bijna 41 weken toch? Hopelijk dient hij zich daarvoor aan, dat zou fijner zijn lijkt me. @Lewis mis jij je zwangere buik al of nog? Ik zat gisteren even een serie te kijken waarin een zwangere vrouw meespeelde en ik was meteen jaloers haha. Slaat eigenlijk nergens op maar ik vind het soms zo kaal ofzo als ik alleen loop. Het idee dat er misschien nooit meer een kleintje in mijn buik zal zitten gaat er bij mij nu nog niet in hoor. Hormonen denk ik. Heb gelukkig nog geen haaruitval. Wel dikke vette stuwing waar ik dus ook snachts kletsnat van wakker wordt en echt even moet afkolven boven de wasbak.

Terug
Bovenaan