Uitgerekend april 2022 met tabel

Haha huis is gestofzuigd en gedweild dus dat is al van t lijstje af? vond het heerlijk om gewoon weer lekker bezig te zijn.

Ik wil thuis bevallen, vorige keer ging de onsluitingsfase vrij snel (pers fase ging niet goed dus daarom moest ik alsnog naar t ziekenhuis), dus nu willen we het thuis proberen en dan zien we wel? Kleine is nog niet volledig ingedaald. Dus moet plat als de vliezen breken haha. Vind het ergens wel een beetje spannend worden. Van de ene kant heb ik er zin in, maar denk ik wel poeeeh is t zometeen weer gedaan met ons ritme?

Sjongejonge wat een soap.. slecht dat die gyn van van de week dat niet goed heeft genoteerd.. zeker nu je zo ver op t eind loopt.
In 3 kwartier klaar? hallelujah.. dadelijk wordt het nog een autobevalling ipv een ziekenhuisgangbevalling?

Schrok je niet even toen je dacht dat je vruchtwater verloor? 2 weken geleden in en een restaurant dacht ik het ook eventjes.. verloskundige heeft het toen gecontroleerd en was niks. Toevallig gisteren ook weer gehad. Ze zei toen ook dat het idd iets van hele watere afscheiding kan zijn. Moest toen op mn hand blazen om te kijken of er door druk meer water uit liep. Dat doe ik nu als ik twijfel ?

@gebruiker spannend! Kan bij jou ook elk moment gebeuren dus!

Hoe is het met jullie striae op de buik? Mijn buik is best hard gaan groeien vanaf het begin en heb deze keer door de verhuizing/verbouwing niet echt gesmeerd.. voel me nu net een zebra? Niet dat t smeren het wel had voorkomen wat ik zo lees, maar toch. Vorige zwangerschap had ik pas heel laat wat striae. Ik snap dat ik straks trots mag zijn dat ik 2 kinderen heb gedragen.. maar ben ook nog steeds een vrouw. Hoop dat het nog enigzins bijtrekt?

Thanks voor de tip met het blazen @Milu, vannacht gelijk toegepast maar het is denk ik toch steeds waterige afscheiding. Als ik een tijdje heb gelegen en ik sta dan op dan loopt het eruit, sorry haha. Kan me voorstellen dat jij er meer op gefocust bent aangezien je gelijk plat moet. Neem je nu een matrasje overal mee naar toe haha? Fijn dat je nog hebt kunnen dweilen, hier voelt het soms als dweilen met de kraan open. Gister dus weer bezoek gehad en dan denk ik daarna; al m'n harde werk voor niets. Ik hoop voor je dat je deze keer de bevalling helemaal thuis kunt afmaken, lijkt me zo vervelend om halverwege nog te moeten gaan verplaatsen. Dat is ook hetgeen waar ik het meest tegenop zie, in de auto met weeën enzo. Lijkt me zo naar dat je dan gestoord wordt in het hele gebeuren. Wat doe jij met de opvang van je zoontje? Ja wat een verhaal indd... heb mijn dochter later wel wat te vertellen als ze er naar vraagt, is in ieder geval geen saai verhaal. Wat betreft straie, ik durf het haast niet te zeggen maar ik heb dit dus niet. Vorige zwangerschap elke dag netjes gesmeerd want toen had ik daar nog tijd voor. Nu misschien 10x gedaan maar tot op heden ook niet. Schijnt ook wel genetisch te zijn, mijn moeder heeft het ook niet. Maar meestal trekt dat toch wel weg? Of in ieder geval dat het minder opvalt doordat het wit wordt? Kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt hoor, je blijft inderdaad ook nog een vrouw ondanks dat je lichaam straks 2 mooie kinderen heeft gemaakt.

@gebruiker heerlijk toch op de fiets nog, super lekker weer ook dit weekend dus wij gaan er zo ook nog even op uit. Ik heb wel eens gehoord dat fietsen helpt bij het indalen, dus misschien ook een idee voor jou @Milu ;-)

Milu, ik had bij de eerste een klein beetje striae op mn onderbuik. Daar zag je een paar maanden na de bevalling helemaal niks meer van. Je voelt het wel als je er met je vinger langs gaat. Nu met die megabuik van de polyhydramnion is het veel meer omhoog getrokken, tot iets voorbij mn navel. Dat zie je nu nog goed. Maar ik ga ervan uit dat het op het oog straks ook niet meer zichtbaar is. Ik heb nu wel veel meer losse huid. Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Vind het niet supermooi. Mn babyzakje. Haha!
Dat ritme is helemaal waar. Ik vind het opnieuw weer een grote aanpassing. Geen dag loopt hetzelfde en dat is ook vervelend voor de oudste merk ik. Maar al dat hangen met een slapende baby die zich niet weg laat leggen... De draagdoek trek ik nu wel een uurtje. Maar dat duurde ook even. Dan heb je wat handen vrij. En ik merk dat je echt elk moment zonder baby in je armen even moet plukken voor wat betreft verzorging van jezelf, zorg voor de oudste en huishouden. Zo heb je als de oudste op bed ligt tenminste tijd voor slapen. Want met wakkere peuter overdag en wakkere baby snachts... Het slaapgebrek is heftig. En er is niet meer zoveel ruimte om elkaar af te wisselen als met 1 baby in huis merken we hier. 
MvdF, ik heb dus een bevalling in 45 min gedaan. En had er niet aan moeten denken dat ik nog thuis was zeg! Zelfs de verloskundige zei dat het beter was dat ze mn vliezen in het ziekenhuis gebroken hebben, want dat had een gevaarlijke situatie geweest thuis. En dan had ik straks op de achterbank bevallen whaaa,  en had ik toch naar het ziekenhuis gemoeten vanwege het hechtwerk en de controle op glucose van de baby. Maar als het veilig is om thuis te bevallen, dan is dat vast geen probleem. Ik vond het heftig om mee te maken. Ik was al aan het persen voor ik klaar was voor echte weeen. Het was zeer pijnlijk, omdat je lichaam geen tijd heeft om hormonen voor de bubbel te maken. Ik was best verbouwereerd, want mijn vorige bevalling duurde 8 uur met 3 uur persen. Maar toen ik me overgaf aan het persen dacht ik wel meteen: oh, maar dan is het zo voorbij! En die vrolijkheid overheerst achteraf gelukkig wel ? we maken nu grapjes. Want ik vond het oke dat ze mijn vliezen braken toen mijn man nog even thuis kijken was. Het zou daarna immers toch nog wel even duren en het leek me niet heel heftig ofzo. Nou het was nog net geen: "hee daar ben je weer, vangen!!" ?
Herstel gaat wel oke. Ik ben mobieler dan de laatste keer en de afgelopen dagen heb ik wel weer veel gedaan. Ook lekker een uur buiten geweest, huishouden, koekjes bakken met de oudste. Maar dat is verraderlijk. Vandaag brandende pijn in mijn bekkenbodem. Beetje teveel uitgesloofd dus haha! Maar het feit dat ik het wil en dat het soort van kan, is zoveel beter dan vorige keer. Vannacht 5 uur geslapen want baby kwam alleen om half 3 en half 6 (oudste 6 uur wakker). Dus dat is ook score! Vaak komt ze ook snachts nog elke 2, soms 3 uur. 
Ik vind het trouwens heerlijk dat ik deze keer veel minder bezorgd ben om alles. Heb nu vanaf het begin gewoon alles op verzoek gedaan. Deze baby voelt zich veel beter en huilt alleen als er wat is. Het loopt soepeler. En daardoor heb ik deze keer dus werkelijk geen idee hoeveel flessen of ml ze per 24 uur krijgt, of hoeveel slaapjes ze gedaan heeft, of het voldoende was enzo. Ze ziet er goed en tevreden uit. Is alweer een stukje boven haar geboortegewicht, dus groeit goed. Heerlijk rustig in mn hoofd. 
Het enige waar ik me wat zorgen over maak is dat haar neusje snel verstopt zit en dat ze erg harde poep heeft waar ze flink van moet huilen. Maar ik wil nu niet al overstappen van voeding. Even de darmen de tijd geven. Het neusje komt door opkomende spuugjes denk ik. Maar ze spuugt niet meer overmatig, veel minder dan de oudste. Zal wel ok zijn dus. 

Wat zijn jullie nog allemaal actief bezig, zo op t einde van de zwangerschap, dat kon ik niet meer hoor...

Hier gaat alles zn gangetje. Mn vriend is weer aan t werk, dus er komt nu nog meer op mij terecht qua zorg... Dat is wel ff pittig. Wel heb ik ondertussen al 2x n uur kunnen wandelen, maar dat voel ik de dag erna ook wel.

Wat betreft de striae, ik heb die pas gekregen na de bevalling, heel raar. Ik had tijdems de zwangerschap eigenlijk niks en ik zag een paar dagen geleden, dat ik opeens wel wat op mn buik heb ?‍♀️.

@Lewis, misschien heb je het al geschreven hoor maar ben ik het even vergeten... kwam die stortbevalling door de inleiding of gewoon spontaan zeg maar? Want jij was natuurlijk al in het ziekenhuis toen de vliezen braken. Ik moet er dan nog naar toe, vandaar een beetje mijn angst dat ik dus ergens moet gaan bevallen waar dat niet helemaal de bedoeling is, of dat mijn lichaam juist gaat staken omdat ik dus het proces moet onderbreken. Moet er ook gewoon niet teveel over na denken. Goed om te lezen dat je je beter en relaxter voelt dan bij de oudste. Dat heeft misschien ook wel uitwerking op de baby. Fijn dat ze al wat uurtjes pakt in de nacht. Klinkt luxe die 5 uur slaap haha.

@Mywlen, ja dat is echt even wennen hè, hele dagen alleen met een baby. Hopelijk kun je snel wat meer allemaal en gaan de dagen makkelijker.

Nou echt he? Meeste nachten sinds de geboorte is het 2-4 uurtjes max in stukjes haha! 
Ik ben ingeleid, maar ik had maar een klein zetje nodig. 1 tabletje, want ik had al 2 cm ontsluiting om te beginnen, door al het voorwerk. En mijn vliezen zijn inderdaad handmatig gebroken. Toen kwam de vloedgolf teveel vruchtwater eruit en hebben ze hard in mijn buik moeten duwen om de baby in het bekken te houden. Vandaar dat mijn verloskundige zei dat het maar beter was dat het handmatig gedaan was. Als ik gewoon thuis had gezeten had dit heel anders kunnen lopen. Dan kon ze in stuit draaien door de kracht, of de navelstreng eerst uitzakken. Dat en de verwachting van een macrosome baby was waarom ik met 38 weken ingeleid ben. Teveel vruchtwater klopte als een bus (komt door de diabetes), maar de baby was p85 uiteindelijk, groot voor de termijn maar niet macrosoom. 
Maar anyway...daarna geen medicatie of andere hulp. Van 3 cm, waar de ontsluitingsfase begint, tot baby op de buik in 45 min. Volledig een grapje van mijn eigen lijf ? Dat had ook zo kunnen lopen als ik thuis gewacht had tot mijn vliezen braken. 

Overigens ben ik met de eerste tijdens een weeenstorm naar het ziekenhuis gereden. 10 min. Kotsmisselijk. Was inderdaad niet fijn. Maar niks stopte hoor. Ging gewoon door in de auto en het ziekenhuis. Maar die bevalling duurde evengoed wel langer. Ik denk niet dat dat aan dat autoritje lag. Er ging zoveel mis toen, waaronder een hoop medicatie voor de vergiftiging. Als er ooit een derde komt, zou ik 'm denk ik ook wel knijpen na de laatste stortbevalling. Had geen idee dat het ook zo snel kon gaan. Was echt volledig verrast dat ik in zo'n korte tijd al met alle macht zat te persen en het niet tegen kon houden, hoe dan?? Haha! Wel veel beter dan hoe het de eerste keer ging.

Oh en bij mij was het echt heel duidelijk dat het heel snel ging. Ziekenhuisverloskundige was ook aan het rennen om al haar spullen klaar te leggen. Ik denk niet dat als je zo snel vordert dat een verloskundige zou voorstellen om nog even naar het ziekenhuis te gaan. 

Terug
Bovenaan