@lewis, grappig dat het bij jou dan zo anders weer is haha. Zo zie je maar weer dat geen enkele bevalling het zelfde is. Maar wat iedereen zegt: de 2e gaat veel sneller gaat er bij mij niet meer in? Het persen ging snel ja (12 minuten) maar de weg er naar toe?
De oudste doet lekker z'n ding. Heeft wel wat interesse en wil wel helpen, maar speelt ook gewoon lekker. Is ons heel erg meegevallen allemaal. Alleen is het wel even zoeken doordat ik natuurlijk nog niet alles kan en mag. Dus qua zorg voor de oudste komt ook veel op mijn vriend terecht.
Kraamzorg is echt top! Wij zitten bij een bureau met zzpers. Dus we wisten al wie we kregen, maar ze is echt top! Speelt ook met de oudste en betrekt die er ook heel erg bij.
Was zelf heel erg aan het strugglen met borstvoeding. Uiteindelijk na 24u besloten dat het voor mij op langer termijn niet bij mij past. Ik zie mezelf niet ergens voeden of als er visite is enz. En alle zorg qua voedingen komt op mij terecht (of moet gaan kolven).
Alleen vond ik het toch wel een hele bijzondere ervaring waarvan ik het jammer vind dat ik het op dit moment niet meer doe. Het vliegt me dan soms aan als ik rustig op de bank zit met hem dat ik hem dan niet de borst kan geven.
Zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om het nu tijdelijk wel te doen, maar dan ga ik alles in gang zetten terwijl het op langer termijn toch niet werkt.
Dus mijn hart en hoofd zitten niet op 1 lijn? De fles voelde meteen vertrouwd. Maar mijn lichaam (klinkt stom maar merk het aan mijn borsten) wil wel voeden. Dus heb al een paar traantjes gelaten de afgelopen dagen.
Maar verder gaat het heel goed, ben vanaf het begin al gewoon wisselend boven en beneden (wel langere periodes natuurlijk) en al even buiten gezeten. Vergeet soms dat ik pas 3 dagen geleden ben bevallen?
De stuwing begint nu te komen en ben bang door de afgelopen dagen hoe ik ga reageren op de kraamtranen? Maar we geven ons er maar gewoon aan over.
Hoe gaat het allemaal met jullie?