Uitgerekend april 2022 met tabel

Nou wat irritant zeg... al 3 een verhaal getypt maar ik kon het steeds niet plaatsen. Moest dus blijkbaar even opnieuw inloggen. Anyway... @Milu fijn dat je weer thuis bent. Lukt het een beetje met je draai vinden? En het herstel? Ook fijn dat je een goede kraamhulp hebt, dat scheelt zoveel. Zo'n inleiding leek mij ook echt de hel, blij dat me dat bespaart is gebleven maar het is jou dus ook niet meegevallen? Wat betreft de borstvoeding snap ik je wel, als je het toch niet ziet zitten is het inderdaad een heleboel investeren. Ik heb mijn oudste nog lang gevoed dus kon de draad zo weer oppakken, veel minder last van stuwing en de productie is al meteen goed op gang. Heb ook geluk dat Farah zo goed aan de borst drinkt, hopelijk pakt ze straks ook de melk uit de fles want dat heeft mijn oudste nooit gedaan. Hoe gaat het met jou en het ritme @Lewis? Ik moet zeggen dat het mij wel tot nu toe meevalt met 2 kleintjes. Ik begin m'n draai wel te vinden. Mijn man werkt gewoon door, gelukkig is mijn zus er wel om de oudste te vermaken en een beetje te helpen tussendoor. Ik heb door de snelle bevalling nog wel last van naweeën, dus moet zo nu en dan even rust nemen wel.

Poeh nou even wat rotdagen gehad hier. Kleine kreeg koorts, zonder andere symptomen. Liep snel op. Dus eergister opnieuw weer in het ziekenhuis gezeten. Monitor, bloed en urine onderzoek. Superzielig hoopje baby. Niks gevonden, maar het is vanzelf ook weer gezakt gelukkig. Ik heb amper geslapen al 3 nachten. Ik durf gewoon niet. 
Milu, fijn dat je alweer wat rondloopt in huis en dat de kraamhulp bevalt. Dat scheelt echt wel. Ik had niet zo'n klik deze keer. Ze deed haar werk verder prima hoor. Maar was evengoed wel blij dat ze klaar was. 
Helemaal prima toch, om voor flesvoeding te kiezen. Bv is zwaar en dan moet je er wel 100% voor gaan. Niet iedereen voelt zich er goed bij. Ik heb het dus bij mn oudste wel gedaan, maar na 3 mnd gestopt omdat er zoveel niet goed ging. Deze keer direct voor fles gekozen. Op dag 6/7 even flinke stuwing, meer dan vorige keer. Maar dat was zo over. Alleen voel ik dus nu een maand later nog steeds tsr als ze een flesje bij me drinkt of dicht bij mn tepels ligt te smakken. Mn borsten lijken vastbesloten nog die laatste stuiptrekking te doen: wij willen voeden!! Haha, ik lekte ook nog een week of twee wat melk. Maar dat is gestopt nu. Soms voel ik me een beetje schuldig. Mn borsten doen het, en mn kind lijkt nog steeds af en toe aan te willen happen. Waarom probeer ik het niet. Maar ik wil niet. 
Jullie zijn trouwens ook welkom in het babytopic mrt/apr hoor. De rest zit daar ook. Als jullie willen, geen must.

@mvdf, draai beginnen we een beetje te vinden, maar vind het soms nog lastig. Merk dat ik een beetje labiel ben in m'n emoties? Dat maakt t niet altijd even makkelijk. En bij de 1e zaten we aan een heel strak voedingsschema en tegenwoordig wordt dat met de fles ook meer losgelaten net zoals met bv. Dat is soms ff schakelen, zeker als hij vroeger komt.
Hebben vannacht wel eindelijk een betere nacht gehad, maar vanmiddag te veel kraamvisite gehad (het gezin van vriend hadden we tegelijk laten komen anders zou het pas eind van de week zijn) maar daardoor waren beide kids en ikzelf helemaal overprikkeld. Ken dit van mezelf niet, maar stond gewoon te janken toen ze weg waren. 2 kids liggen nu gelukkig wel te slapen en bij mij is de rust ook weer terug.

Ik vond de inleiding idd heftig. Waren zulke andere weeën dan bij de 1e en kwam helemaal niet in die beval bubbel ter
recht waar ik bij de 1e heel erg in zat. Maar gelukkig is het achter de rug en gaat mijn herstel echt goed. Weinig last van de hechtingen en gisteren mochten we eindelijk naar buiten. Was heeeerlijk?

Dat is wel fijn dat je productie zo goed op gang komt. En je hebt de feeling dan ook nog van de oudste. Tot wanneer heb je die gevoed? Fijn dat je je draai begint te vinden! Is toch ff zoeken met 2 kids. Hoe oud is jou oudste ook alweer?

@lewis oh nee echt? Snap wel dat je niet lekker slaapt. Vervelend dat ze geen oorzaak hebben kunnen vinden. Als je nou weet dat t een griepje is ofzo kan je het misschien ook beter loslaten. Hou je haar temperatuur nu steeds in de gaten?
Morgen laatste dagje kraamzorg, vind het jammer maar het is ook goed zo. Jammer dat je geen klik met haar had. Had je haar wel de volle dagen of heb je haar naar huis gestuurd?

Haha wat zit t lichaam gek in elkaar. Klinkt wel een beetje zoals het bij mij voelde paar dagen geleden. Dat mijn borsten echt het idee hadden als hij op mij lag van je moet voeden. Nu is dat gelukkig niet meer. Sta nog steeds achter mijn keuze.
Mochten jullie met de fles ook op verzoek gaan voeden? Met max 3u er tussen?

Moet jij eigenlijk straks nog een keer op controle bij de gyn voor de vernauwing? Of moet je nu zelf ondervinden of deze nog aanwezig is?

Hoe gaan de nachten bij jullie? Slapen ze een beetje tussen de voedingen door?

Lewis wat schrikken zeg! Hoe gaat het nu met de baby? Koorts vrij gebleven? En wat raar dat ze geen oorzaak hebben kunnen vinden. Ik zou ook echt geen oog dicht doen, ze zijn nog zo klein en kwetsbaar. Hopelijk kun jij je rust pakken ergens deze dagen en een beetje bijkomen. Het is toch wel zwaar met 2 zo hè!
Milu, dat van die kraamvisite en prikkels herken ik helemaal. Ik heb daarom tot nu toe het bezoek,buiten familie en goede vrienden, echt nog afgehouden. Morgen komt er een collega maar dan is het ook wel weer genoeg hoor. Heb daar echt geen behoefte aan. Ze is nog lang klein genoeg.
De oudste is hier echt drama momenteel met slapen. Maar kan het haar niet kwalijk nemen. Als ze tussen de middag slaapt is het in de avond 22/22.30 voordat ze een keer in slaap valt. Ze is nooit een makkelijke slaper geweest hoor, maar ik moet er dan echt bij blijven en icm de baby is dat lastig. Als ze geen dutje doet is het rond etenstijd echt even lastig maar dan slaapt ze dus wel voor 19 uur snel in. Alleen wordt ze dus ook soms vroeg wakker (6 uur of eerder) en dan vind ik het wel weer een hele dag lang zonder dutje. Pfoe lastige fase hoor. Maar mijn gevoel zegt dus even erdoorheen trekken en nieuwe ritme aanwennen. Want voor haar is het wel rustiger om op een normaal tijdstip te gaan slapen in haar eigen bed. Ze wordt namelijk ook wakker van geluidjes van de baby. Die slaapt overigens echt wel heel goed. Komt gemiddeld 1x per nacht, soms nog voor een klein slokje maar wat dat betreft heb ik meer werk aan mijn oudste. De krampjes lijken ook wat af te nemen. De baby slaapt gezellig bij mij in bed, heb ik met mijn oudste ook altijd gedaan en dit gaat goed. Manlief ligt op zolder haha. Ritme ook niet te bekennen hier, ze drinkt, verschonen en daarna vaak in de doek een eindje wandelen ofzo dan slaapt ze eigenlijk wel altijd. Ben wel blij als we straks wat kunnen gaan ondernemen. Voor mijn oudste ook maar saai steeds hetzelfde rondje lopen haha. Zij wordt trouwens eind van de maand 3.

Heel herkenbaar Milu. Ik raakte in de kraamweek ook erg snel overprikkeld van drukte. Nog steeds wel als ik buiten in een drukke omgeving loop, zoals de markt ofzo. Bij de oudste was het na 3/4 maanden over, het trok wel al eerder langzaam weg. Maar ik heb nog steeds maar 2 x per week oid kraamvisite en max een uurtje of 2. Het is al druk genoeg zo en we zijn ook best moe van slaapgebrek. 
Ik ben zelf ook erg labiel van ontzwangeren. Vorige keer 4 maanden de kraan open, maar toen ging het anders. Deze keer 2 weken de kraan open en sindsdien af en toe als ik erg moe ben. Ik heb het nu met mooie gedachten ook. Maar af en toe zit ik ineens te janken omdat ik niet kon slapen wanneer ik eindelijk een moment had. Of dat ik me afvraag of het normaal is dat ik mn baby liever niet uren op me heb liggen. Hou ik dan wel van haar?! Echt... Als ik dan geslapen heb denk ik: riiiiight! ? Maar die hormonen doen dat denk ik. Het is deze keer wel heel snel al een stuk minder geworden. Normale kraamtranen. 
Ritme hebben we hier na een dikke maand echt nog niet. Deze baby mag dan makkelijker en rustiger zijn, ze huilt alleen als er wat is en niet uren achter elkaar. Maar het is evengoed een wakkere tante. En ze begint het nu net oke te vinden om in wakkere toestant even 10 min in de box te liggen ofzo. Maar verder wil ze alleen maar op ons liggen. Toch krijg ik haar soms uuuuuren lang niet in slaap. Niet in de doek, niet lekker achteroverzittend en ook niet in bed/box/wandelwagen oid. Met de oudste ging ik dan wandelen en dat was de manier om haar in slaap te krijgen. Nou deze gaat zo 2 uur mee wandelen in wakkere toestand. De wakkerste dag had ze in 13 uur tijd 3 x 30 min geslapen. Uiteraard gaat dan het lampje uit en dan slaapt ze door voedingen heen, van voeding tot voeding etc. Dus we hebben geen vaste wakkertijd waarna je haar op een of andere manier slaap aan kan bieden. En zo komen we dus ook nooit op vaste flestijden uit. Soms drinkt ze 120 ml en slaapt ze 4 uur. En soms drinkt ze in diezelfde tijd 3 x 60 ml omdat ze wakker blijft en steeds wat wil drinken. We geven ongeveer 8 flessen nog. Soms 9 en soms 7. 
Ik vind het voeden op verzoek fijn. Bij de oudste kreeg ik het advies dit niet te doen omdat die vaak kleine beetjes wilde. Maar ik heb daardoor zoveel staan troosten wat niet te troosten valt: honger. En dan al die ml tellen, flessen tellen, klok in de gaten houden. Ik vind het juist heerlijk dat ik het nu maar ongeveer weet en dat ik gewoon reageer op hongerhuilen. Natuurlijk probeer ik een beetje naar een ritme te sturen. Wat nog niet lukt, maar het ritme is een streven, geen regel. 
De nachten gaan soms wel oke, dan slaapt ze van voeding tot voeding in de cosleeper. Ze gaat met ons mee als we rond 21.30 gaan slapen. En dan 2 a 3 voedingen snachts. Rond 5 uur de laatste en 6 uur is de oudste wakker, dat is een vroege vogel. Ik slaap dus maar tot een uur of 5 met onderbrekingen. Dan zijn er ook de nachten dat ze vanaf de eerste nachtvoeding klaarwakker  is of huilerig van krampjes. Dan werkt de cosleeper niet meer. En ligt ze op mijn man of bij mij in bed. Maar je slaapt zelf dan minder diep. Daar hebben we er door de koorts al een paar van achter de rug. 
MvdF, herkenbaar van je oudste. Mijne wordt morgen 2. Ze is dus nog jonger. Maar sinds we thuis kwamen uit het ziekenhuis was het eerst 2 weken erg huilen als ze savonds op bed moest. Wilde erbij blijven, vond het donker ineens eng. We hebben bij ikea een klein zacht lampje gehaald dat ze even in kan drukken als ze 15 min licht wil. Dat hielp goed. Maar ze ligt evengoed te kletsen tot half 9 a 9 uur. Soms ons roepen. Ze ging altijd netjes 19 uur slapen. En ja soms deed ze er een half uur over. Maar dit is lang dus. Tussen de middag slaapt ze van half 1 tot 3. En dat heeft ze echt nodig. Ze is nog helemaal op als ze van 6 tot half 1 wakker was. Nu twijfel ik dus over middagslaap inkorten. Of dat dit toch aan de komst van de baby ligt en dat we het even uit moeten zingen. Zij ligt trouwens wel in haar bed en we horen haar gekwek op de babyfoon. Als ze roept of huilt dan komen we wel even kijken.
En snachts was ze altijd een lichte slaper die al wakker werd van een krakende vloerplank. Maar ze slaapt nu dus overal dwars doorheen. Ze wil alleen nog wel eens wakker worden na de 5 uur voeding. Maar dat is toch bijna haar ochtendtijd. 
De koorts is weg ja. Maar ik temperatuur in de middag evengoed nog even. Hopelijk was het gewoon een virusje dat nu weer weg is. Mijn oudste is vaak ziek geweest, maar die was wel wat ouder toen ze voor het eerst ziek werd. Dit was wel heel jong hoor! Bah

Pff ik ben bang... Ze ligt aan een infuus met antibiotica. Lumbaalpunctie gehad. Uit de bloedkweek kwam dat ze toch een bacteriele infectie erbij heeft. Al dat geprik in mn baby. Net ben ik na een uur gekrijs en gepluk door 2 artsen en een verpleegkundige huilend naar buiten gelopen. Ze hadden 2 keer mis geprikt voor het infuus. De artsen zijn nu ook nerveus en wilden zo snel mogelijk handelen. Opzich doet mijn dochtertje het gezien de situatie best goed, maar dit is eng. De komende dagen zitten we hier zeker nog wel. Mijn moeder is weer in huis, en verjaardag van de oudste vandaag vieren we dus ook niet, komt later wel.

Terug
Bovenaan