Uitgerekend april 2022 met tabel

Het gaat de goede kant op gelukkig. De antibiotica slaat goed aan en ze ziet er weer wat helderder uit. Is ook weer wat wakker tussen voedingen. Geen koorts meer. We zitten in elk geval nog tot halverwege komende week hier, omdat ze het infuus met antibiotica heeft. Maar het enge gedeelte lijkt achter de rug. Ik kijk nu toch niet meer hetzelfde naar de verkoudheidjes die mijn oudste van de opvang meeneemt hoor. Al zei de arts ook dat je dat niet kan voorkomen en dat het de uitzonderingen zijn die zo lopen. Toch moet dat vertrouwen weer groeien denk. 
Zelf heb ik nu ook flinke koorts. Het gaat lekker zo. De nachten in het ziekenhuis mag maar met 1 van ons. Dus dan sta je daar bibberend met je zere lijf alle nachtvoedingen alleen te doen ? nou goed, hopelijk is het ergste achter de rug. 
Milu, dat van die flesjes is wel normaal hoor. Mijn oudste ging dus na 3 maanden bv naar fv. En zij dronk pas met 4 maanden goed 120 flesjes leeg. 150 ging pas na 6 maanden en die 180 joekels... Nooit gedaan. Alleen na 1 jaar in de ochtend met gewone melk. 
Ook deze dame, nu 6 weken, drinkt nog 90. 120 hebben we er een enkele keer in gekregen, maar dan gaat ze flink spugen. Ze drinkt 90 niet altijd op. Zeker snachts niet als ze erg slaperig blijft. Of juist overdag als ze lang wakker is geweest en dan te moe raakt om te drinken. Dan verzanden we in vaak kleine beetjes. 
De nachten gaan hier nu redelijk. Na de tweede nachtvoeding wil ze niet altijd meer verder slapen, soms krampjes. En de oudste staat er om 6 uur weer. Dus vaak vanaf een uur of 4 geen slaap meer. Nu in het ziekenhuis doet ze precies hetzelfde. We hebben toch maar een puckababy gekocht. Want ze mept zichzelf voortdurend wakker. Maar strak inbakeren vindt ze niet prettig. We moeten nu alleen wachten tot we dit allemaal achter de rug hebben. 

Goed om te lezen dat het met je kleintje de goede kant op gaat, gelukkig zeg! Toch kan ik me helemaal voorstellen dat de schrik er goed in zit en je dus elke keer met een hoestbui of niespartij

Oh te snel gedrukt... met elke verkoudheid dus weer angst krijgt. Was dit een virus? Want het is dus via jouw oudste doorgegeven? Hopelijk herstel je zelf ook snel. Wat een heftige tijden allemaal voor jou en je gezin zeg. Je bent toch blij als ze straks wat ouder en minder kwetsbaar zijn. Veel sterkte nog deze paar dagen in het ziekenhuis.
@Milu, mijn dochter heeft ook wat melkaanslag op haar tong. Maar volgens mij is dit geen spruw. Dan moeten er toch ook witte puntjes op het tandvlees en aan de binnenkant van de wangetjes zitten? Ik heb het gelukkig (afkloppen) nooit gehad dus ik zou het zo dan ook niet herkennen. Ik hoop voor je dat het geen spruw is.
Hoe gaat het nu met je, en met je herstel? Al weer wat op de been?

De hersenvliesontsteking is viraal ja. En de luchtweginfectie bacterieel. Het virus veroorzaakt meestal alleen een verkoudheid en soms buikklachten. Maar bij jonge babies kan het dus ook overslaan op de hersenvliezen. Als de weerstand laag is kunnen bacterieen ook makkelijker groeien.

Hoe gaat het @Lewis, al thuis inmiddels met de kleine meid? Hopelijk heeft de kuur zijn werk gedaan en is ze er nu helemaal vanaf. En met jou @Milu, al een beetje je draai beginnen te vinden?
Ik vind het lastig, die aandacht verdelen. Mijn dochter slaapt dus niet meer tussen de middag, zodat ik haar vroeg in bed heb in de avond. Maar daardoor wel moeilijke momenten overdag en zeker snachts ook nog. Ze is echt aan het spoken, wil dan in het grote bed erbij en zelfs ook weer aan de borst. Maar tot slapen komt ze dan niet, wakker bij elk geluidje van de baby. Ook merk ik dat ik minder geduld kan opbrengen bij mijn oudste. Ze gilt dan bijvoorbeeld net heel hard als de baby slaapt of aait (lief bedoeld waarschijnlijk) iets te hard over het hoofdje waardoor ze dan weer wakker wordt. Ook al een paar keer bijna tegen het hoofdje van de baby gestoten terwijl ik aan het voeden was. Heb helaas geen 4 paar armen en de oudste wil er dus perse met haar neus bovenop zitten. Ze luistert echt voor geen meter naar mij, naar anderen daarentegen wel, maar de vakantie van mijn zus is inmiddels ook ten einde. Vind het wel even lastig zo hoor, zou zoveel schelen als ze gewoon bijvoorbeeld van 19 tot 7 in haar eigen bed zou slapen. Of ik een kloon had van mezelf die zich met beide kinderen bezig kon houden haha. Tips zijn welkom!

@lewis. Hoe gaat het met je kleine meisje en met jouzelf? Ook weer opgeknapt? Trek je het nog een beetje zo in het ziekenhuis?
Vervelend met 2 kids he dat de volgende ook gewoon weer wakker is om 6/7u?

Merk dat dat op dit moment het meeste opbreekt, maar zo te lezen hebben jullie dat ook? met de eerste kon je weer terug in bed kruipen na de ochtend fles. Nu moet je meteen in actie komen. Moet zeggen dat ik mijn zoontje nu (iets te vaak en te lang) tv laat kijken bij ons in bed, maar heb het echt ff nodig.

Drinken gaat nu gelukkig beter, soms laat hij er 4u tussen en soms 1,5-2u maar vaak gaat er 90-120 in. Hij lijkt ook flink te groeien ineens.

Mijn herstel gaat eigenlijk goed. Heb nergens last van qua hechtingen enz. Had alleen eerst last van verstopping en nu sinds meer dan een week diarree. Heb nu denk ik ook nog een getromboseerde aambei erbij. Dus ga morgen de huisarts maar bellen. Volgens de verloskundige kan het zijn dat mijn darmen nog z'n weg zoeken, maar de manier van krampen staan me niet zo aan.
En mentaal vind ik het ook nog lastig. Het valt me op een andere manier gewoon zwaarder dan met de 1e. Mijn vriend gaat weer naar de voetbal en dingen doen. En ik heb t gevoel dat alles op mij komt te vallen( wat niet zo is, maar doordat hij z'n eigen ding allemaal weer doet voelt t soms wel zo) de komende 2 nachten gaat hij de nachtvoeding doen zodat ik ook heel even kan bijtanken. Vooral de vermoeidheid slaat namelijk toe ? zo dat was weer even mijn klaagzang?

Al hebben we wel een heel fijn weekend gehad. Moesten een buggy halen voor de oudste en kwamen beetje in tijdnood met fles en lunch. Dus onverwachts heerlijk bij een cafeetje in een natuurgebied gegeten. Daar kan ik dan wel weer van genieten ? Met de 1e was ik toen zo mobiel nog niet na 2 weken.

@mvdf oeff dat lijkt me ook echt vermoeiend als de oudste niet slaapt. Die "moet" je dan ook de hele dag bezig houden. Vind je het vervelend om je aandacht te verdelen omdat ze allebei aandacht willen of omdat je de jongste ook de aandacht wil geven die ze nodig heeft? Ik denk namelijk dat elke ouder van 2 of meer kids met deze leeftijden het lastig vind om de balans daarin te vinden. De aandacht die de oudste als baby kreeg krijgt de jongste nooit. Die moet altijd al de aandacht delen. En dan wil je dochtertje ook nog overal bij zijn? Kan jou man niet thuiswerken met z'n baan? Dat hij een beetje kan ondersteunen?

Hebben jullie al kraamvisite gepland? Wij beginnen van de week een beetje rustig aan wat te plannen?

Heb trouwens maar allerlei kleren besteld? heb nog steeds zwangerschapsbroeken aan omdat er nog een flink buikje zit. Heb nu maar wat jurkjes besteld in de hoop dat ik het een beetje kan verbergen. Zeker nu met dit lekkere weer? Kunnen jullie al wat meer je eigen kleren aan?

Milu, wij zijn gelukkig bijna klaar met de kraamvisite, gelukkig maar, want ik ben het echt zat ?. Wat betreft die kleren, ik heb 1 oude broek waar ik in pas, de rest draag ik idd jurkjes/rokken, dat verhult mn buik en zit tenminste een beetje met dit weer. Door de keizersnede is mijn buik nog altijd gevoelig, dus de rand van een broek op mn buik is echt vervelend. Maar eelijk gezegd, ik vind t echt vreselijk, ik ben dus ook weer begonnen met flink lijnen en sporten, want zo zit ik echt niet prettig in mn vel ?. Sowieso moet ik over 2 maanden een trouwjurk aan die ik een kleine 2 jaar geleden gekocht heb ?.

Onze dame is een friemel, ik vind haar vaak genoeg dwars en helemaal gedraaid in bed. Paar dagen geleden dus maar een slaapzak gekocht, maar tegen het gefriemel werkt het niet ?.

Terug
Bovenaan