Uitgerekend april 2022 met tabel

Herkenbaar hoor MvdF en Milu. Ik vind het ook lastig om alleen te zijn met twee kleintjes en hier ook veel goed bedoeld trekken aan de baby en klapjes en hoofdstoten enzo. Ze wil enorm graag bij de baby zijn, en als het dan even niet kan, wat meestal is nog omdat ze slaapt of drinkt, dan wordt ze dwars en baldadig. Ook als ik vast zit onder de baby weet ze dondersgoed dat ze dus niet hoeft te luisteren, want ik kan er toch niet achteraan. Ik probeer supergeduldig te blijven en te zeggen hoe het wel kan. Of haar hulp vragen en opdrachtjes geven. Dingen als: wil je dit even weggooien? Pak de hydrofiel maar even. Pak jij een schone luier? Was jij even haar haartjes? Dan is ze helemaal blij en luistert ze goed. Maar ik verlies door vermoeidheid ook sneller mn geduld en sta dan tegen haar te roepen. Wat ik vervelend vind want alles wat ze wil is betrokken zijn. 
Ze slaapt snachts redelijk goed. Maar het in slaap vallen is erg slecht geworden. Ze ging altijd 19 uur naar bed en was een half uurtje later wel vertrokken. Nu liggen we tot 21/22 uur naar haar vrolijke geklets te luisteren. Geen probleem dan zou je denken. Maar ze is evengoed 6 uur wakker. En ze doet haar middagslaapje de helft van de tijd ipv 3 uur maar 1 uurtje. Ze komt echt slaap tekort nu. Dit is heel ongewoon voor haar. Hoe moeier ze is, hoe vervelender en drukker. Ze is ook nog eens net 2 geworden en dus door naar een andere opvanggroep waar alles net een beetje anders werkt. Waaronder slapen in een peuterbed. Het gaat prima. Maar soms kan ze maar weinig hebben en heeft ze dus ook weer haar driftbuien terug. En ik snap het zo goed, heb toch niet altijd het geduld of mn handen vrij. 
Ik voel me af en toe ook boos naar de baby toe. Door haar komst heb ik geen tijd voor mn oudste. Het ziekenhuisverblijf 2 keer heeft daar niet bij geholpen. We werken nu aan de peuterkamer op zolder. En ik denk maar steeds over de babykamer: jamaar dit is jouw kamer niet, hier hoort mijn lieve oudste te slapen. Heel gek maar het voelt soms gewoon alsof de baby afpakt van de oudste en dat ik haar dat kwalijk neem. Terwijl dat onzin is natuurlijk. Over weer twee jaar heb ik ook onwijs mooie herinneringen met deze baby. En ik zie nu al hoe gek mn oudste op de baby is. Door het ziekenhuisverblijf is ze helemaal bang als ik de deur uit ga. Dan roept ze niet paniekerig mamma, maar de baby. Dat die weg was was erger dus haha! 
Mn kleding past nog niet. En dat komt puur door mn buik. Ik heb deze keer echt een kangaroo pouch over. Een grote lege zak en een flinke gleuf tussen mn buikspieren. Ik kan de vel zo vastpakken. Geen spijkerbroek of niet elastische band die ik daaroverheen dicht krijg. Vind het absoluut niet mooi. En weet niet in hoeverre het weg trekt. Wel iets hoop ik. Bij de oudste was dit wel minder. Ik heb ook met wandelen steeds zo'n stekend gevoel in mn schuine buikspieren. Wordt flink wat oefeningen doen en wandelen om de spieren weer een beetje strakker te krijgen. De zak... Tja we zien wel wat ervan over blijft. Ik ben wel al het gewicht weer kwijt. Die van de oudste alleen nog niet. Toen was ik ook alles snel weer kwijt, maar kwam ik 6 kilo aan in de eerste maanden erna, teveel gegeten uit stress. Die moeten er wel nog af. Maargoed die had ik al voor deze zwangerschap en toen paste ik mn broeken prima. 
Ik draag nu sportbroeken, twee wat nettere jogging style broeken en jurkjes. Maar ik vind eigenlijk alles even raar zitten. Moet even wennen aan dit lijf. Ik zie er gewoon zwanger uit. Maar dan met slappe buik. 
We zijn weer thuis nu ? en waar de baby eerst 2 dagen enorm veel dronk (1 dag zelfs iets meer dan een liter!), Dronk ze gister steeds maar halve flesjes. Vreemd. En nog vreemder. Ze sliep vannacht in de cosleeper van 22 tot 4.30! Terwijl ze er nooit langer dan 2-3 uur tussen liet. Ik schrok en heb haar wakker gemaakt en gevoed. Ze was nog diep in slaap. Is best jong zo'n ruk toch? 6,5 week. Ik vraag me direct weer af welk virus ze nu heeft. Ook omdat ze al een dag of 5 wel erg veel huilt. Vooral savonds. Terwijl ze niet echt krampen heeft. Zie ze is weer opnieuw ziek! In het ziekenhuis keken ze mee en zeggen dat het prikkels verwerken is, dat ze ook de leeftijd heeft dat de wereld wat open gaat. Het is ook het meeste rond het typische huiluurtje begin van de avond. Gisteren 2,5 uur op vol volume hysterie. Dat ik meteen aan ziek zijn denk, moet wel slijten hoor. 

Ik vind dat trouwens wel pittig. De hele dag twee kindjes, zelfs tijdens het middagdutje huishouden en baby. Na een lange dag alles met 1 hand doen en een dwarse peuter, gaat die laatste naar bed, en start de baby met een paar uur krijsen. En dan de nacht in met nachtvoedingen en niet altijd lekker verder slapen, en 6 uur de oudste weer. Pfff! Hoop dat dat huilen in de avond geen weken gaat duren. Dat was wel wat makkelijker in het ziekenhuis toen ik me alleen over de baby hoefde te bekommeren.

Lewis je beschrijft precies wat ik bedoel. Die boze gevoelens heb ik ook, wisselend tussen beide kinderen en steeds maar weer dat schuldgevoel. Voel mezelf continue tekort schieten aan beide kanten. De oudste die zich verveelt en dwars gaat doen omdat ik met de baby bezig ben, en indd ook wel eens met stemverheffing toegesproken omdat ze mij op zulke momenten uitdaagt. En het enige wat ze inderdaad wil is betrokken worden en bevestiging dat ze niet ineens op de 2e plek staat. Ik hoop zo dat ze zich niet zo voelt. Vanacht hebben de dames hier redelijk geslapen, ikzelf had wisseldienst dus wat minder. De oudste lag er gister om 19 uur in, is lekker gaan slapen tot een uurtje of 22 en werd toen wakker. Gelukkig was de baby op dat moment net klaar met haar krampjes en kon ik haar even wegleggen waardoor ik bij de oudste kon gaan liggen. Net toen ik dacht dat ze weer lekker in een diepe slaap was, riep ze alweer. Ze heeft echt een soort van verlatingsangst ontwikkelt. Vanmorgen ook om 6 uur weer wakker en slaapt dan echt pas verder wanneer ik bij haar kom liggen. Er veranderd natuurlijk zoveel in het leven van haar en de jongste is niet anders gewend. Zou heel graag weer een dagje met haar alleen weg willen en haar de aandacht geven die ze verdiend, maar dat gaat momenteel niet met borstvoeding. Ben ook nog niet verder geweest met deze 2 dan de plaatselijke supermarkt en de speeltuintjes in de buurt. Als de baby slaapt in de doek vind ik het ook weer zo zielig om haar eruit te halen en in de maxicosi te leggen. Er is gewoon nog niet zoveel te plannen met dit ritme. Voordat we in de ochtend eens beneden zijn, zijn we al bijna anderhalf uur verder. Maarja ook dit komt wel weer. Ga denk ik toch maar snel die bakfiets halen, dan kan ik van de zomer in ieder geval ook lekker met beide weg.
Fijn dat je weer thuis bent in ieder geval en begrijpelijk dat je je zorgen blijft maken. Het vertrouwen moet ook terug komen natuurlijk. Laten we hopen dat je nu gewoon lekker thuis kunt blijven met je meisjes.
@Milu, hier mijn eigen kleding, dat is wel een voordeel van borstvoeding, je valt meteen veel af. Ik vind alleen spijkerbroeken niet zo lekker zitten in combinatie met de draagdoek dus veel gewone broeken zonder knopen enzo. Vervelend die diarree zeg, en dan ook nog een aambei! Hopelijk kan de huisarts wat doen voor je. Helaas kan mijn man niet thuis werken, maargoed zal er ook aan moeten wennen met 2 kleintjes.
@Mylwen, hier weinig kraamvisite gelukkig en alleen leuke mensen haha. Denk dat dat bij een 2e sowieso minder is, maar helemaal niet erg!

@mylwen, dat lijkt me idd met een keizersnede helemaal minder prettig. Ook omdat dat litteken natuurlijk onder de buik zit waar in dit geval 9 van de 10 broeken op uit komen? mag je inmiddels al wel sporten zo na de keizersnede? Pas je nog enigzins je jurk? Of is je figuur ook veranderd? Moeten ze hem nog innemen? Wel een leuk vooruitzicht een bruiloft! Alles al helemaal geregeld?
Haha begint dat nu al dat ze het hele bed doorgaan? Daar gaan je leuke lakentjes en dekentjes haha.

Heb de kleren nog niet gepast. Bang voor een teleurstelling? Ben ook pas 2 weken geleden bevallen, maar omdat ik me zo goed voel wil ik me ook op dat vlak goed voelen. Was vandaag bij de huisarts voor die diarree en ze moest naar mijn buik luisteren. Begon ze over de striaie (ze vroeg gewoon of ik nu iets smeerde of iets gesmeerd had) maar dat raakte me toch ook wel weer. Denk dat ik het nooit had kunnen voorkomen. Want je hebt er of last van of niet ook al smeer je wel of niet, maar heb nu wel spijt dat ik helemaal niet heb gesmeerd. Wat als..

De huisarts kon verder geen oorzaak vinden van de diarree, moet nu diarreeremmers gaan gebruiken en hopen dat dat een soort reset is.

@lewis, klinkt bij jou ook nog allemaal niet zo lekker. Snap dat je bezorgd bent over je kleintje. Die ziekenhuis opnames en zeker die laatste die hakt er wel in. Bang voor haar gezondheid, maar ook gewoon omdat je leven op z'n kop staat. Voor de oudste waarvan mama en de baby niet meer thuis zijn. Misschien slaapt ze daardoor niet goed? Wat je al zegt als je de deur uit gaat dat ze bang is dat jullie weggaan? Wel lekker dat de jongste even z'n lekker stuk slaapt. Lijkt me heerlijk? ik denk dat als ze het doen dat ze het ook nodig hebben. De oudste sliep hier met 7 weken voor het eerst door. 'S nachts lekker laten slapen als ze het nodig hebben?

Ik merk om mij heen dat de oudere zusjes het verzorgende gedrag vertonen. Er continu bij willen zijn, willen helpen, aaien, kusjes enz. Dat heeft de oudste hier niet. Die helpt als we het vragen en soms geeft hij een kusje, maar hij "bespringt" hem helemaal niet. Lijkt me ook heel lastig om daar dan mee om te gaan en je moet ze dan ook zo goed in de gaten houden.
Dat baldadige gedrag als je bv aan t voeden bent ken ik dan weer wel. Gelukkig niet altijd. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben maar 1,5 alleen met 2 kids. Dat scheelt ook wel veel.

@lewis en mvdf wat vervelend dat jullie je zo voelen tegenover jullie meiden. Ik ken het gevoel (nog) niet zo. Hopelijk kunnen jullie hier snel een balans in vinden en rust krijgen.?

@mvdf wat leuk een bakfiets! Moet je die dan al niet gaan bestellen? Weet niet wat de levertijd van die dingen is. Jammer he dat je met de kids nog niet gewoon kunt fietsen deze zomer. Dat wordt pas volgend jaar. Al is een bakfiets wel praktischer om ook spullen mee te nemen zoals een buggy ofzo.

Dat is vaak wel een voordeel aan borstvoeding dat je er zo snel van af valt. Dat is bij veel influencers ook zo frustrerend. Die zitten al kei snel in eigen kleding en een strak lijntje. Beetje jaloers op?

De eerste lading kleren gaan terug? Zie nu ook pas hoe erg mijn figuur ook veranderd is. Was niet de slankste, maar had wel een taille. Nu is het gewoon recht naar beneden lijkt t wel?

Ahh Milu... misschien trekt het nog bij? Wat je zegt, je bent pas net bevallen! Wel stom van de huisarts dat er over die straie begonnen wordt, alsof je dat zelf niet weet?! En met smeren had je het echt niet kunnen voorkomen. Genetisch bepaald heb ik wel eens gelezen. Maar alsnog vervelend. Hier vannacht weer de oudste een paar keer wakker, moest er van 3 tot half 5 naast zitten voordat ze weer eens sliep, met een baby aan de borst. Tis maar goed dat ik nog niet hoef te werken, hopelijk is deze fase snel voorbij. Farah heeft wel echt veel last van luieruitslag, zo zielig. Ik gebruik nu van weleda de calendula crème, maar merk nog niet zoveel verschil. En dan tussen die kleine schaamlipjes schoonmaken, wat een gepriegel. Ook is een borstje een beetje gezwollen, maar dat is geloof ik van de hormonen uit de borstvoeding zoals ik me kan herinneren van de oudste. Mocht het erger worden dan neem ik even contact op met de huisarts maar moet maandag sowieso naar het CB. Ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen.

Ze zei het niet lullig ofzo, meer op een medelevende manier. Maar het zetten me wel weer aan t denken. Ik had ook striaie op mn benen, dus ben er wel mee bekend. Alleen bij de 1e weinig last van gehad en nu zit ik rondom mn navel helemaal vol. Maar m'n buik groeide ook een keer zo hard.

Dat zijn wel vermoeiende nachten zo? Beide bij je in bed leggen is ook niet echt ideaal denk ik. Dan moet je het de oudste weer afleren.

Kleine had van de week ook wat luieruitslag bultjes die kapot gingen als we met een doekje eroverheen gingen. Diegene van het CB was bij ons en die zei gewoon heel dun (wij deden altijd een dikke laag) sudocreme of bepanthen smeren. Nu we dun sudocreme smeren ging t al snel beter.

Farah had toch een fistel? Hoe is het daar mee?

Moest er ook nog eens bijkomen dat ze dat op een lullige manier zou zeggen haha. Ik zou er in ieder geval ook onzeker door worden. Jaa die nachten... de oudste houdt me hier meer bezig dan de baby. Hopelijk een fase die snel weer voorbij gaat, tot dan maar even als een zombie door het leven haha. Ik neem ze wel eens samen in bed maar dan wordt ze dus wakker van elk geluid van de baby, ook niet zo ideaal. Naast dat ik liever heb dat ze gewoon rustig in haar eigen bed ligt, want steeds op een andere kamer bevordert ook niet echt de rust denk ik. Sudocreme deed ik indd ook altijd een hele dikke laag en moest daarna weer soort van boenen om het eraf te krijgen. Bepantene niet geprobeerd, kan ik wel eens doen. Maar sudocreme werkt hier helaas echt niet, vind het zelf ook niet zo fijn op de een of andere manier. Stugge crème. Het fisteltje moet bij drie maanden nog een keer bekeken worden in het Radboud, dan krijgen we waarschijnlijk ook te horen wat ze ermee gaan doen. Dus even afwachten nog. Ze lijkt er geen last van te hebben hoor.

Terug
Bovenaan