Uitgerekend April 2022

Getver die eetgewoonten van jullie zijn niet fijn om te lezen op een nuchtere maag ?

Ik hoop ook dat het een meisje is. Ik zie mezelf gewoon eerder een meisje opvoeden dan een jongetje. Daarnaast komen wij er niet uit met jongensnamen. Dus ja, ook ik heb een voorkeur en durf die uit te spreken. Uiteraard is een jongetje ook welkom, maar zal idd even schakelen zijn.

@mylwen, wil je van te voren al weten wat het wordt of niet?
Knap dat je zoveel bent afgevallen! Ook zwangerschapskleding moet lekker zitten. Waar heb je broeken gehaald?
Van een onbehandelde blaasontsteking wordt je inderdaad ook niet vrolijk..

@mintie, haha zeker de pepers van Lewis? zijn jullie er al uit welke naam het zou worden?

Ik ben gisteren met m'n stomme kop in een achtbaan gegaan. Het was een soort kinderachtbaan dus ik dacht hij niet zo hard ging (ging toch harder dan ik dacht) en voel me nu zo rot. De halve nacht niet kunnen slapen (slaap sowieso al niet goed), huilend in bed (heerlijk hormonen) en een dik schuldgevoel. Was al gesloopt maar nu nog meer? Straks intake gesprek bij de verloskundige, kijken of we voor mijn gemoedstoestand volgende week een pret echo kunnen krijgen.

Mintie, ja, dat herken ik dus ook! Ik heb al jaren een meisjesnaam en gelukkig is mijn vriend het hiermee eens, dus die hebben we al op de plank liggen. Een jongensnaam komen we echter gewoon niet uit! Ik heb er wel eentje die ik mooi vind (waar mijn vriend trouwens zelf mee gekomen is), maar hij weet niet of hij die wel echt mooi vindt, al is het wel de beste op het lijstje volgens hem. Enige nadeel is dat het met dezelfde beginletter begint als de meisjesnaam. En mocht het nu een jongen worden, wil ik de meisjesnaam hergebruiken in de toekomst, maar met dezelfde beginletter lijkt me dat niet zo handig. De jongensnaam die mijn vriend wil, vind ik wel mooi, maar ik denk dat daar heel veel associaties mee te maken zijn, die ik liever niet wil.         
Milu, ik heb eigenlijk steeds getwijfeld of ik het wil weten, maar mijn vriend wil het wel graag weten. Dus ik heb besloten om het dan wel al van tevoren te weten, gewoon ook omdat het praktisch is. Wel hebben we besloten om het dan onze omgeving nog niet te vertellen. Hopelijk kan mijn vriend het stil houden, want die verspreekt zich nu al, zonder dat we weten wat het is xD. Ik heb die zwangerschapsbroeken op Bonprix besteld, daar had ik een paar leuke gevonden, die niet te duur waren en die goede reviews kregen. Je vindt bijna alleen maar skinny broeken en ik heb gemerkt dat ik dat sowieso niet zo heel fijn vindt nu, moet allemaal niet te strak zitten. Ik heb er een paar gevonden die wat wijder vielen of stretsch waren. Hoeveel weken ben je nu, want mijn verloskundige zei dat t/m 12 weken, ik nog wel in een achtbaan zou kunnen (wij hadden nog naar een pretpark willen gaan, maar dit is niet meer gelukt). 

Ik heb trouwens wel vannacht opeens gedroomd dat het een jongen zou zijn. 2x gedroomd over een meisje en nu dus een jongen. Dus ik denk dat dit bij mij in ieder geval niets wil zeggen, hahah. Al had ik bij de 2e keer dat ik over een meisje droomde wel echt een heel duidelijk beeld van haar.  

@mylwen ga je ook voor een 2e of 3e naam? Dan is het niet erg toch om dezelfde voorletter te hebben? Al moet het wel samen nog lekker klinken natuurlijk. Bij mij in het gezin en bij mijn vriend hebben we ook dezelfde voorletter. Alleen andere namen erbij, dus qua post e.d. is dat geen probleem.

Ergens is het ook wel heel praktisch om te weten wat het wordt. Kan je lekker gericht shoppen, toch lijkt me de verassing ook wel heel leuk. Haha dat wordt nog wat als je vriend zo lang z'n mond moet houden? of gewoon afspreken om altijd over "hem" te praten. Dat wordt nu ook vaak gedaan bij baby's. Dan dek je je in?

Ga ik binnenkort ook eens bij bonprix kijken. De vorige keer had ik ze van de h&m daar ga ik er nu ook eentje halen. Ik hou wel van skinny, met wijde broeken zie ik er dik uit? Je hebt tegenwoordig ook heel veel van die stoffen wijdere zwangerschapsbroeken.

Misschien is de kleine nog in dubio of het een jongen of meisje wil worden ? Blijft altijd zo apart wat voor dromen of voorgevoel je kan hebben. Volgens de chinese kalender krijgen we een jongetje. Vorige keer klopte dat?

Ik ben nu 9+5. De verloskundige heeft me net ook gerustgesteld. Was al aan t janken toen mijn vriend binnen kwam in de wachtkamer en vroeg hoe het ging?? Ben ook echt heel moe, dus dat speelt ook mee. Zij kende de achtbaan en hoef me echt geen zorgen te maken. Kan zelfs zijn dat vliegen meer g-krachten heeft dan die achtbaan. Dus ben weer wat gerustgesteld? Heel fijn intakegesprek gehad. Termijn echo staat over 2 weken gepland. Daarna krijg ik alles mee voor de NIPT test en 13 weken echo.

Milu, nee, met bijna 10 weken hoef je je daar inderdaad niet zo druk om te maken, gelukkig. Fijn dat de verloskundige je wat gerust heeft kunnen stellen. Ik heb vorige week nog gevlogen en ook dat zou geen probleem moeten zijn. Ik doe op dit moment zelfs nog aan paardrijden (ja, oke, mijn vriend is het hier niet zo mee eens, maar ik wil nog niet stoppen, hahah) en dat is op mijn termijn (13+3) zelfs al wat gevaarlijker bij vallen enz. Wordt veel informatie komende weken, maar daarna wordt het weer wat rustiger, hahah. 
We hebben het inderdaad wel al eens over een 2e naam gehad, als we inderdaad beide namen met dezelfde letter zouden hebben. We zijn verder niet van plan om het kind te dopen ofzo, dus mijn vriend vindt 2 namen ergens ook wel raar, zei hij. Ik vind sowieso 1 naam soms al moeilijk, dus laat staan 2, haha. Mijn vriend had het over vernoemen naar de ouders ofzo, maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat mijn schoonouders nu al het gevoel hebben dat ze achtergesteld worden (geen idee waarom, want volgens mij geven we hun daar echt geen reden toe, maar ze hebben al vaker van die "hints" gegeven). Bij de jongensnaam kunnen we eventueel de naam kiezen die mijn vriend liever als naam wil hebben (die met die bepaalde associaties), als 2e naam vind ik dat niet erg, maar bij de meisjesnaam is een 2e naam dan weer lastiger, hahaha. 
Voor mij scheelt het dat ik in het dialect (we komen uit Limburg) sowieso al eigenlijk altijd hem/hij zeg, ook bij een vrouw. Dus ik zal me niet zo snel verspreken. Mijn vriend praat niet echt dialect en als hij het al spreekt is het een ander dialect, dus hij zal het wat moeilijker hebben, hahaha. 
Opzich hoef je van die stoffen broeken toch niet echt zwangerschapsbroeken of wel? Misschien dat ik niet helemaal begrijp wat je met stoffen broeken bedoeld. 
Wat betreft het geslacht, ik heb al meerdere van die baker praatjes bekeken en eigenlijk wisselt het heel erg of ik volgens die dingen een jongen of meisje krijg. Volgens de chinese kalender is het een meestal een meisje (maar dit ligt aan welke kalender je pakt, er zijn 2 verschillende xD). Het trucje met de naald en draad zegt ook meisje. Ga ik kijken naar huid is het een jongen. Wat betreft eten kan het beide zijn, hahaha, al heb ik wel meer zin in zoet dan dat ik normaal heb, dus dat zou meisje betekenen. En zo heb je nog meer van die dingen hoe je je voelt enz en dan wisselt het eigenlijk altijd. Dus zou goed kunnen dat hij het nog niet weet ;)

Pfff die namen verzinnen... ik heb een dochtertje en meisjesnamen vinden we wat makkelijker te bedenken dan jongensnamen. Ik denk dat wij gewoon wachten totdat we het geslacht weten en dan een naam gaan bedenken. Zou het voor een jongen zo moeilijk vinden, echt geen idee! Wel een lichte voorkeur voor een meisje, ik weet al hoe het is en heb alles al in huis. 2 meiden lijkt me ook echt wel gezellig en eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met een jongetje moet haha. Al groei je daar ook wel weer in natuurlijk. Mijn man zou een jongetje wel super leuk vinden dus dat gun ik hem dan ook wel weer. En ik kan zelf ook veel beter met mijn broertje dan mijn zusje dus wil niet altijd wat zeggen. Denk wel dat dit gelijk ook onze laatste is, al zou ik best 3 kindjes willen maar denk dat ik dat thuis niet voor elkaar ga krijgen haha.

@mylwen ben vooral ook gewoon boos op mezelf. Maar kan t nu wel weer wat meer loslaten. Oeh vindt je dat zelf ook niet spannend om dan op een paard te zitten? Tot wanneer mag je paardrijden? Is het niet zo dat op een gegeven moment draft enz ook niet goed voor je is? Of heb ik dat verkeerd onthouden.

Wij geven ook geen doopnamen, maar vernoemingen naar onze ouders idd en dan een hippere variant (is wel vanuit hun doopnamen) Je hebt nog even om er over na te denken haha. Misschien is het allemaal niet nodig en wordt het gewoon een meisje? Oei vervelend van je schoonouders, ze hebben alleen hints gegeven? Niet echt met jullie besproken? Had je normaal wel een goede band met je schoonouders?

Weet niet hoe je die broeken noemt, met zn zachte ribstof, flared pants ofzo? Die heb je toch ook in zwangerschaps modellen? Dan heb je z'n lekkere hoge band.
Net broeken gepast, maar de ene maat zat lekker maar is denk te groot en de andere zat ook lekker, maar voelde je die overgang van broek en band wel als je ging zitten onder in de buik. Dus heb ze nu gewoon online besteld. Kan ik thuis ff rustig proberen ipv 2 tellen in de winkel? Toch voelde z'n broek wel weer als een verademing zeg

Ja joh die bakerpraatjes? Volgens mij klopte er de vorige keer bij mij ook niks van. Heb nu wel zin in andere dingen dan toen. Nutella vind ik nu wel heel lekker, maar verder vooral hartig. Vorige keer vooral pindakaas en veel zoets. Dusja. Van die naald en draad heb ik nog nooit gehoord. Zal eens kijken?

@mvdf als je partner straks z'n lief klein babytje vast heeft wil hij vast nog wel een 3e? Of misschien niet door de slapeloze nachten?

Vorige zwangerschap hadden we het helemaal niet over namen gehad tot we wisten wat het werd. Nu hebben we al bijna een meisjes naam? Jongens naam hebben we ook al 2 kanshebbers.

MvdF, gelukkig hebben we allemaal nog even wat betreft de namen ?. Wat betreft het aantal, ik denk dat dat toch pas iets is wat je kunt zeggen als dit kindje geboren is. Ik heb altijd gezegd dat ik er 2 wil. Maar misschien hebben we er dadelijk 1 en ben ik er wel klaar mee... 3 denk ik dan niet zo snel dat het zal worden bij ons, hahah.

Milu, eigenlijk wordt het gevaarlijk op t moment dat de baarmoeder achter het schaambod uitkomt, dus rond de 12 weken. Ik heb op de manege aangegeven dat ik alleen nog maar op paarden wil rijden die ik vertrouw en dat is natuurlijk nog geen garantie, maar houden ze gelukkig rekening mee. Verloskundige gaf aan met 20 weken toch echt te stoppen, maar ik kijk het nu gewoon per week aan, hoe ik me er bij voel en stop idd uiterlijk met 20 weken. Wat betreft schoonouders hebben we een goede band, alleen zeggen ze soms dus van die dingen, die overkomen als een steek onder water. Dit is trouwens al langer, al van voordat ik zwanger ben en willen altijd een soort van winnen van mijn ouders (met cadeautjes geven ofzo). Ze bedoelen het allemaal niet verkeerd, maar t valt meerdere mensen op en is ook niet alleen naar ons gericht, maar ook bvb mijn zusje (ik spreek idd meer met mijn zusje af, dan dat mijn vriend met zijn broer doet idd). We proberen er ook rekening mee te houden en zorgen ook dat we niemand 'voortrekken', maar blijkbaar voelen ze het wel zo ?‍♀️. Ik denk dat ik weet welke broeken je bedoelt, maar die zijn meer voor thuis en niet voor als je naar buiten gaat, toch? Daar heb ik namelijk wel een paar normale van, die nog prima zitten.

Terug
Bovenaan