Uitgerekend augustus 2017

Hoi!

Op 21 nov deed ik een test die positief was. Ik zou 16 nov mijn eisprong hebben dus dat zou wel erg snel zijn maar ik had een voorgevoel. 22 nov nog een clearblue test en die gaf aan +3 weken! Ik snapte er dus niks van! Ik dacht misschien was mijn menstruatie dan een innestellingsbloeding?! Week later een echo, blijkt het een tweeling te zijn! Ik zou dan nu 6 weken en 2 dagen zwanger zijn. Volgende week weer een echo, spannend! Ik heb verder niet echt veel klachten maar wel bloedverlies als ik naar de wc ga. Ik hoop dat het gewoon bloedvaatjes zijn!

Groetjes!

Wow een tweeling, dat wordt een pittige tijd dan voor je! Zit dat ook in de familie?

Ik had vandaag een vergadering extern, lunch stond op tafel, voornamelijk broodjes met carpaccio en zalm, maar gelukkig ook broodje kaas, dus kon gelukkig wel wat eten. Voor avond eten maar gevraagd wat er werd geserveerd, was hertenbiefstuk, dus toen ook maar om vis gevraagd. Uiteindelijk allemaal vragen van collega's of ik vega was of iets, toen maar uitgelegd dat ik zwanger was en dat ze hun mond verder moesten houden haha. Gelukkig zie ik die groep amper (was van andere locaties) dus dat blijft wel geheim. Dan is t wel raar om hardop te zeggen dat je zwanger bent hoor. Kan echt niet wachten tot de 12 weken, denk dat m'n ouders en schoonouders zo verrast zijn!

Hee Hee!

14 augustus 2017 uitgerekend :) Nu week 4, dag 4, 5e week... als ik goed tel tenminste.. (1e dag laatste menstruatie is 7 november) van ons eerste kindje, maar wel tweede zwangerschap..

Ik vind het gruwelijk spannend, omdat ik eerder dit jaar al een missed abortion heb gehad. Toen ik met 5 weken de echoscopiste contacteerde heeft zij mij toentertijd al met 5wkn 6d laten komen, helaas was er op de echo alleen een vruchtzakje te zien en liet ze me anderhalve week later weer terugkomen. Want misschien was ik wel ietsje later aangeteld waardoor er nog niets te zien was. Helaas ook toen geen kloppend hartje en toen begon het proces om te zorgen dat het vrucht uit m'n lichaam ging. In augustus heb ik, na 2 pogingen met pillen een miskraam op te wekken, uiteindelijk een curettage gehad. Ik heb dit allemaal heel nuchter ervaren en ben er niet heel erg emotioneel over geweest. Maar nu ik zwanger ben valt het me toch zwaarder dan ik dacht..

Hierdoor ben ik nu eigenlijk niet zo enthousiast als de vorige keer. Dit is niet omdat ik het niet wil, juist het tegenovergestelde. Wij willen zo graag een gezin stichten, dat ik door m'n vorige nare ervaring nu eigenlijk toch iets te bang ben voor nog een mislukte zwangerschap. Ik probeer me heel erg te concentreren op leuke dingen en probeer mezelf af te leiden zodat ik niet te veel aan m'n zwangerschap denk. Gewoon doorgaan met m'n leven en de dagen voorbij laten gaan tot ik een eerste echo heb gehad en die hopelijk goed is :)

Ik vind het wel fijn om te lezen dat er meer vrouwen hier al voor de kerst hun eerste echo hebben. Ik twijfel of ik de 22e of 23e zal gaan of toch een week later.. voor m'n gemoedstoestand zal het beter zijn als ik de 22e/23e een positieve echo heb. Aan de andere kant ben ik bang dat ik dan weer te vroeg ben om iets te kunnen zien (zou week 6, dag 4 of 5 zijn). En dan kan ik het met kerst ook vertellen en hoef ik geen geheim meer bij me te dragen, want dat vind ik ook verschrikkelijk! Ik ben een open boek en kan er niet zo goed tegen als ik m'n gedachten of ervaringen niet kan delen.

Iemand tips of komt dit iemand bekend voor?

Succes allemaal!!

@Sjaar 79

Ja ik ben erg benieuwd! Ik had een echo omdat ik dacht dat ik al langer zwanger was. Maar bleek toen maar 5 weken te zijn. Er waren 2 vruchtjes te zien met 1 placenta. Ze dacht ook een tussenvliesje te zien, hopelijk is het ook zo! Bij een tweeling heb je een medische indicatie dus mag volgende week terugkomen. Hopelijk kloppen er 2 hartjes :)

Ik vind het ook moeilijk om het voor me te houden. Mijn ouders weten het nog niet, heb echt het gevoel dat ik lieg ofzo! Ze zouden het fantastisch vinden.. Maar idd ook moeilijk met eten waar andere mensen bij zijn. Opeens vegetarisch en extreem braaf ;)

He rio1987 , heb gisteren een heel gesprek met mijn vriend hoe we dat iid met de feestdagen doen. Deed weekend eerste kerstfeest, we hebben het geluk dat er al een zwanger tussen zit dus voor haar nemen we een flesje alcoholoze wijn mee. En mijn vriend loop dan naar de keuken om bier voor de mannen te halen en "wijn" voor ons. met oud en nieuw heb je een fles alcoholloze champagne die je niet kan onderscheiden van de echte. En als ik dan echt niet anders kan neem ik de echte wijn aan en ga ik een "sigaretje" roken en dump ik de wijn half leeg of neem het glas mee naar de plee want ja ben toch al "zat". of huh ineens ben ik me glas kwijt, heb jij mijn glas nou ? Laat maar pak wel een nieuwe ;)

Heb het btw vandaag aan me moeder verteld, die was blij maar wilde me nog niet feliciteren. Mijn moeder heeft het altijd door dus wilde het roch vertellen. mijn schoonouders vertellen we het met kerst misschien beetje te vroeg maar ik werk met haar samen. als ik dan ineens over me nek ga heeft zij het door en is de verassing eraf of als het toch mis gaat tijdens werk weet ze iig er van.

Vandaag een seminar gehad en idd met als jij sjaar, allemaal lekkere hapje s ; gerookte zalm, rosbief, garnalen cocktail, carpaccio, sushi. Dacht echt jahoor! zat ik dan met me boterham kaas

Josje, precies hetzelfde als jou.

Daarom ga ik het toch vertellen met kerst aan de fam. want als het niet goed gaat moet ze eerst de shock geven ik was zwanger, jaa na 2 jaar spontaan  incl onderzoeken,

en uhh  nu niet meer.

Maar goed eerst maar duimen en hopen dat we de kerst halen.

Zolang ik op de roze wolk mag zitten graag

Terug
Bovenaan