Uitgerekend augustus 2017

Hello allemaal

Vandaag 2e keer een test gedaan en het is nu zeker!

Is dus nog maar heel erg pril (4+3) maar we gaan het wel morgen al vertellen aan ouders en broertjes en zusjes.

Tis onze 2e en als het niet goed gaat vertellen we het ook.

Nu een shirt gekocht voor grote broer. Leeeeuk

Fruitje gefeliciteerd! Wij hebben het ook aan onze ouders verteld gelijk

zonnenbloem ik had ook een soort steek tijdens het niezen dacht wel gelijk zou er wel bij horen maar het is wel appart.

heb inmiddels enorm opgezette pijnlijke borsten en vanochtend tijdens het tandenpoetsen voor het eerst gespuugd als het goed is ben ik nu 5 weken..

Hoi Allemaal,

ik schrijf graag met jullie mee! Mijn vriend en ik verwachten ons eerste kindje op 1 augustus. 20-12 hebben wij de eerste echo en ik vind het allemaal super spannend haha.

Meteen een vraag : Passen jullie je zorgverzekering aan of stap je over? Zo ja, waarom? Ik ben al druk aan het rondkijken geweest het liefste heb ik zoveel mogelijk vergoed namelijk.

Ik hoor het graag!

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ah.. hij kan smileys niet aan.. Poging drie. Gelukkig gekopieerd deze keer!</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben vandaag dus 6 weken, en geniet volop van de vermoeidheid, misselijkheid en pijnlijke borsten (2 cupmaten in 2 weken! Nooit gedacht). Het is ons eerste kindje, en hebben er lang voor moeten vechten. Omdat ik er op een gegeven moment overwerkt van was geraakt, hebben we het toen beetje bij beetje aan onze omgeving verteld dat we bezig waren. Dus ja, toen ik eenmaal zwanger was konden we niks geheim houden, Haha! Al onze vrienden en familie leefden zo mee, geweldig. En nu nog steeds, ik geniet er volop van om het met iedereen gedeeld te kunnen hebben. </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik kijk er enorm naar uit te lezen wat jullie allemaal meemaken en hoe jullie dingen aanpakken! Samen een spannende tijd! </span>

Goedemorgen,

Ik ben pas twee maanden gestopt met de pil, ik had in gedachten dat het nog maanden zou kunnen duren voordat alles weer loopt zoals het loopt en we dan konden gaan uitkijken naar een zwangerschap. M'n cycles zat de eerste maand meteen al op de 28 dagen, ik dacht nog dit zal misschien toeval geweest zijn.

Afgelopen week moest ik ongesteld worden (afgelopen dinsdag). Ik had me voorgenomen als ik niet ongesteld zou worden doe ik zaterdag een test. Inmiddels twee dagen over tijd (donderdag) ik had een beetje gevoellige borsten, krampen in m'n buik. Ik zat in twee strijd, of het waren symptomen van ongesteldheid of iets anders. Donderdagavond was ik klaar met het speculeren of het wel of niet zo zou zijn, ik denk ik doe gewoon een test. Dan weet ik het zeker. Twee testen gekocht bij de kruisvat, eerste test ja hoor overduidelijk zwanger. Super blij natuurlijk maar ondanks het stoppen met de pil toch redelijk onverwacht. Het drong nog niet helemaal door, ik denk ik doe nog een test voor de zekerheid, heb m toch liggen. Ja hoor zwanger! M'n vriend had dezelfde reactie als ik, super blij maar nog een beetje ongeloof. De dag erna heb ik een clear blue test gedaan (2 :p) waarop stond dat ik inmiddels 4-5 weken zwanger ben. Morgen gaan we bellen met de huisarts en verloskundige voor een afspraak voor de echo. Het zou leuk zijn nog voor de kerst maar ik gok dat het na het nieuwjaar zal gaan worden. Super spannend allemaal! Onze wereld staat helemaal op z'n kop!

Wij gaan iedereen pas inlichten als we de echo gehad hebben. Het wordt een complete verrassing want niemand weet dat we gestopt zijn met anticonceptie. Ik ben (volgens mijn berekening) uitgerekend op 15 augustus. We zouden komend jaar in maart gaan trouwen (lekker klein op maandagochtend, wij zijn niet zo traditiegetrouw) dus dit zullen we dan maar vervroegen naar januari, dan kunnen we ons daarna lekker richten op de baby. Nog een leuke bijkomstigheid, m'n paard is drachtig en uitgerekend op 15 mei, nooit bedacht samen zwanger te zijn haha.

Ik lees met plezier al jullie verhalen op dit forum, vind het erg leuk om het op deze manier toch erover te kunnen hebben want het liefst schreeuw je het natuurlijk van de daken!!

Wat leuk deze berichtjes!

Ik had al eerder een berichtje gestuurd, maar nog één keer voor de nieuwe vrouwen.

Ik heb 29 november positief getest en een paar dagen later nog een keertje. We konden het niet geloven, wat een mooie streepjes! Momenteel ben ik nu 5 week en 6 dagen zwanger en op 7 augustus uitgerekend.

Afgelopen vrijdag is moeders voor moeders hier geweest en ben gisteren begonnen om mijn urine op te vangen.

Ik ben direct foliumzuur gaan slikken, maar heb nu de mama compleet daar zit alles in wat je nodig hebt.

Ik heb eigenlijk helemaal geen kwaaltjes, alleen in de middag erg moe en dan toe aan even een rustmomentje. Ik werk in de zorg dus neem mijn rust echt wel.

Wij hebben 28 december onze eerste echo van ons eerste kindje, zo benieuwd & spannend!

Is het misschien een leuk idee om een facebook groep op te zetten met de meiden die het leuk vinden om ook allerlei dingen te delen en leuk contact te hebben? :)

Fijne zondag allemaal!!

Terug
Bovenaan