Uitgerekend augustus 2017

Hallo dames,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Lijkt me leuk om hier mee te schrijven als jullie dat goed vinden.

Hier afgelopen weekend een positieve test (nou ja...3, ik kon het niet geloven). Ben nu 5 a 6 weken zwanger. Vind het heel erg spannend allemaal, mede omdat ik diabetes type 1 heb. Gelukkig laatste tijd hele goede glucosewaarden en voel ik me topfit. Mag aanstaande woensdag naar mijn internist ivm de zwangerschap en diabetes en zal dan ook doorgestuurd worden naar de gynaecoloog.

Heb eigenlijk nergens last van, misschien iets last van gevoelige borsten (of verbeeld ik me dat maar?). De eerste dagen dat we het wisten me veel zorgen gemaakt of alles wel goed zal gaan maar sinds gisteren besloten er nu gewoon lekker van te genieten en te kijken hoe het allemaal loopt. Behalve mijn vriend (en de diabetesverpleegkundige) weet niemand iets van mijn zwangerschap.  O ja, volgens mijn berekening zou ik 16 augustus uitgerekend zijn, maar zowiezo wordt ik bij uiterlijk 38 weken ingeleid ivm mijn diabetes.

Hoi dames,

Ik zal me deels even voorstellen. Ik ben S., 24 jaar.

Op 14 september 2016 hadden wij een positieve zwangerschapstest in handen. Op dat moment was ik 5 weken zwanger. Als pasgetrouwd stel waren we dolgelukkig, aangezien we pas per 6 augustus 2016 waren gestopt met de pil ( omdat ik dacht dat het super lang kon duren tot mijn lichaam weer normaal werkte)!! We hadden onze intake bij de verloskundige + eerste echo gepland staan op maandag 10 oktober. Ik genoot volle teugen van mijn eerste zwangerschap, waarbij ik bijna geen klachten/kwaaltjes had. Geen misselijkheid, alleen wat gevoelige tepels. We droomden onbezorgd over de toekomst.

Totdat ik de woensdag voor onze eerste echo bloed begon te verliezen. Vanaf dat moment veranderde alles en kwam ik in een achtbaan van emoties terecht. Elke keer dat ik mocht komen voor een controle was er onduidelijkheid. Was ik minder lang zwanger, was het een miskraam..? Uiteindelijk heb ik nog 2,5 week zo rondgelopen waarna een miskraam is vastgesteld. Helaas liet mn lichaam niet al het weefsel uit zich zelf los en moest een een curettage krijgen. Deze heb ik gehad op 27 oktober.

Op 20 november werd ik weer ongesteld. Hele korte cyclus gehad. Toevallig had ik op 21 november een nacontrole bij de gyn en op haar aanraden om de dag gevreeën. Maar ook direct begonnen met ovulatietesten, omdat we echt heel gauw weer zwanger wilden zijn. Ondanks dat we dachten dat we vanaf volgend jaar pas serieus zouden proberen, heeft onze eerste zwangerschap duidelijk gemaakt dat we er echt al klaar voor zijn. Ik voelde me als vrouw ook erg leeg en wilde ook echt weer een zwangerschap. Het verlangen was groot.

Net een paar uur geleden heb ik een Early Predictor test gedaan, omdat ik al de hele week het gevoel heb dat het raak is.. Ennn inderdaad, mijn gevoel was correct!! De vroege zwangerschapstest was positief!!!!! Mijn NOD is komende maandag..

Ontzettend blij, maar niet onbezorgd.. Ik denk niet dat ik dat onbezorgde dromen nog aandurf. In mijn omgeving is ook net na mijn miskraam een baby'tje te vroeg geboren en overleden. De vliezen van een kennis braken spontaan bij 22 weken zwangerschap. Dit soort dingetjes blijven denk ik altijd wel in mn hoofd spoken..

Eerst maar een afwachten of ik nog steeds een positieve test in handen heb na mijn NOD..

Ik vind het zo spannend! Het voelt heel positief als ik op mijn intuïtie af ga, maar ik wil mezelf en mijn man niet valse hoop geven!

Wat een verhaal heb ik hier weer neergezet.. ik schreef tijdens mijn vorige zwangerschap ook wel actief mee in de 'uitgerekend in mei 2017' groep. Ik vind het dan ook prettig dat deze groep er al is, je kan er in het echt nog niet echt over praten met anderen.

Liefs S.

Natuurlijk, allemaal nog van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Laten we hopen dat we eind augustig allemaal trotse mamma's zijn!!!

Hoi meiden,

Ook ik vindt het leuk om met jullie mee te praten. Afgelopen maandag een positieve test gehad na 9 maanden proberen. Ik kon het niet geloven en heb gelijk 3 verschillende testen uitgeprobeerd, en allemaal positief. Als het goed is ben ik nu 4 weken en 6 dagen en uitgerekend op 20 Augustus van ons eerste kindje. Het eerste gesprek bij de verloskundige heb ik op 5 januari. En vindt het nu al rete spannend. Hopelijk is dan alles goed en kunnen we ervan gaan genieten. Nu vindt ik het nog moeilijk omdat ik toch met de gedachtes bezig ben dat er nog van alles kan gebeuren.

Hallo allemaal,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen.

Ik ben morgen 6 weken zwanger en vooralsnog uitgerekend op 13 aug volgend jaar.

Voor mij is het mijn tweede kindje maar mijn vorige zwangerschap is al 11 jr gelden, dus alles is weer even spannend als de eerste keer :)

Ik kan niet wachten op de eerste echo 27 dec want naast de gebruikelijke symptomen als moe en misselijk heb ik ook regelmatig pijnlijke steken ter hoogte van mijn navel. Ik maak me over dat laatste behoorlijk druk :( Heeft iemand van jullie daar ook last van?

Hoi ladies,

Ik ben nieuw hier ik..

Ik heb dinsdag postief getest met clearblue met zwanger 1-2.

Maar ging net plassen en zag vlek met beetje donker bloed wat kan dat zijn!!

Maak me erge zorgen.

Kir

Shaneen27, dan zijn we bijna even ver :) als ik het goed heb berekend is bij mij 23 augustus de voorspelde datum.. heb 30 december mijn intake bij de verloskundige .

Hier ook veel gedachtes maar proberen om gewoon positief te blijven..

Krulletje86<b> </b>leuk zeg.. inderdaad hier en daar probeer ik wel een beetje te genieten hoor..en ben er heel veel over aan het lezen.. en hoop gewoon zo dat ik na 5 Januari echt kan gaan genieten..

Aan alle andere zwangere dames.. al een idee hoe jullie het nieuws gaan vertellen ? Mijn man wilt het graag volgende week met kerst aan zijn ouders vertellen maar ik weet nog niet of ik dat wel wil. Vindt het nog veel te vroeg. Maar aan de andere kant heb ik het afgelopen Maandag ook gelijk aan me Moeder verteld..en gezegd dat ze het echt nog aan niemand mocht vertellen.

Terug
Bovenaan