Uitgerekend augustus

Wat een geregel allemaal hé!  
Ik weet dat kinderbijslag automatisch gaat inderdaad.  Kinderopvangtoeslag ... je moet eerst weten waar je je kindje heen wilt doen,  hun prijs per uur vul je in samen met andere gegevens oa hoeveel uur je gebruik gaat maken van de opvang. Dan rekent ie het uit. Toeslag voor een gastouder weet ik niet maar daar werd ook naar gevraagd als optie dus zal wel hetzelfde werken.  Kraamzorg inderdaad op tijd aanvragen.. belangrijk! 

Ons kindje is gisteren helemaal goedgekeurd. Erg beweeglijk, verloskundige vond het niet zo raar dat ik de baby soms al voel. Dus blijkbaar toch goed gevoeld de afgelopen weken! Onze datum is wel 1 dag naar voren gehaald, dus nu is onze datum 24 augustus. Citrus, zou je dat aan willen passen? :)
Ook meteen vanochtend maar even kraamzorg aangevraagd, dan hoef ik daar niet meer aan te denken.

Ik heb net de termijnecho ook gehad :). en wij zijn ook een stukje naar voren gehaald (eigenlijk wat ik eerder dacht ook) naar 23 augustus (Citrus, zou je dat misschien willen aanpassen?). Dus ik ben ineens bijna 12 weken, heel fijn! Misselijkheid gaat ook steeds beter. Ik heb nu ook de kraamzorg geregeld en had me eerder voor 2 kdv ingeschreven voor de zekerheid maar van beiden nog niets teruggehoord. Hoe ging dat bij jullie?

Bedankt voor de reacties ladies!
Ik heb inmiddels een infopakket aangevraagd voor kraamzorg hier uit de buurt, maar eens orienteren en dan na de volgende echo kijken wat 't wordt.
KDV nog niet geregeld; ik wil eerst kijken wat de financiele verschillen zullen zijn tussen gastouderschap (voor 2) of KDV voor 2. Ik weet dat de kinderbijslag ook weer anders is voor een tweeling, dus moet 't allemaal even op een rijtje krijgen.
Inmiddels is wel mijn werk helemaal op de hoogte en ik heb een zwangerschapsverklaring door kunnen geven. Mijn verlofperiode staat nu vast op 10 weken voor mijn uitgerekende datum: 20 juni 2019 gaat het verlof in. Heerlijk! En aangezien ik in het onderwijs werk (hbo) kan ik (naast het uitgebreide verlof en 2 weken betaald ouderschapsverlof) mijn zomervakantie en herfstvakantie na het verlof doorschuiven en kan ik tot aan januari thuisblijven. Dat is fijn!! Voelt wel goed, haha. 
Fijn dat de termijnechos bij jullie zo goed zijn gegaan. Ik mag dinsdag! En voor die tijd moet ik beslissen of ik ze laat testen dmv combinatietest... Lastig, lastig...

Hoi meiden,
weer eventjes stil geweest, lisanne wauw.. wat vervelend zeg!
Maar zoals de anderen al zeiden, kies voor je zelf! En vraag aan de arbo arts misschien een verklaring o.i.d. zodat je kan bewijzen dat je echt rust nodig hebt. En sta op je rechten! :) als jij je pootje stijf houd dan moeten ze er wel mee ingaan.
Ik werk in het onderwijs (basisschool) en ik mag 4 weken van te voren met verlof.. of 6 weken. Ik heb gekozen voor 4 weken dan kan ik namelijk nog bijna tot de zomervakantie blijven werken. Ik zou het tof vinden om mijn eerste jaar ook af te maken. Als dat lukt! Ik mag dan op 15 juli met verlof. En dan hoef ik ook pas na de kerstvakantie jan 2020 weer te beginnen. Wel bizar om dat zo te bekijken hoor! Maar ook een erg fijne gedachte! Ik maakte me al zorgen over dat ik maar 3 maanden met mijn kleintje zou hebben. Nu is dat bijna 5 maanden!
Ik heb nog geen plannen gemaakt met kdv. Ik ben van plan van 4 naar 3 dagen te gaan werken en mijn man gaat waarschijnlijk van 5 naar 4 dagen werken. Wij moeten dan twee dagen overbruggen, maar mijn schoonouders hebben aangeboden om twee dagen op te passen! Ze vinden dit erg leuk om te doen. Dus dat zou echt heel fijn zijn. In iedergeval voor de eerste twee jaar, daarna zou ik het zelf wel fijn vinden om het kindje naar kdv te brengen vooral omdat ons kleintje dan sociale contacten op doet en op het kdv word toch al wel meer aan de ontwikkeling gedaan, dan wanneer onze schoonouders op passen.
Kraamzorg ook aangevraagd; nate vinger werk.. gewoon de leukste folder en het beste uitgelegd voor mijn gevoel genomen.  Ben wel erg benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien.
Nou lang verhaal weer! Haha. Soms is het wel ff lekker om van me af te schrijven.

Fijn om te lezen dat jullie echo's goed zijn! Wij mogen maandag voor de termijn echo.  
Vandaag toch echt ziek gemeld. Moet inderdaad nu aan mezelf en de kleine denken. Erg jammer dat dit zo moet gaan op mijn werk maar ga mezelf er niet eens meer druk om maken. 

Jomie wat fijn dat de berichten goed waren!  Ik verheug me al op de kleine te voelen . Wordt het wat realistischer en heb ik een bevestiging dat hij of zij het nog doet...
Gummybeer ik heb gewoon telefonisch gebeld voor een afspraak bij de kdv.  Vanmiddag heb ik ook de kraamzorg geregeld, verloskundige voor de nazorg na de bevalling en een medisch kraampakket bij mijn ziekenfonds (aanrader).
Ik heb vanaf maandag een hele zere buik, waarschijnlijk bandenpijn. Als ik de hele dag heb gewerkt. Vanaf volgende week werk ik even 50%.vandaag ook de middag vrij gevraagd.  Is even niet te doen. Kan wel gauw weer over zijn dus bekijk het even per week. Wel vervelend hoor bah. Goed gedaan lisanne nu gaan jullie eerst voorop ?  laat ze maar even de rambam krijgen. Ze krijgen het via de uwv vergoed en kunnen er gewoon iemand voor inzetten. We zijn uiteindelijk allemaal onmisbaar dus reden te meer om aan jullie 2 te denken nu ? maar was wel prettiger geweest als je collega's wat meer begrip toonden, altijd jammer dat het dan zo moet gaan...
Heerlijk kim om pas in januari weer  te beginnen ? ik zit te puzzelen hoe ik dat ga doen. Ik heb natuurlijk  geen lange schoolvakantie... ik denk dat ik 3a4 weken onbetaald verlof aanvraag . Ik kan sowieso 2 of 3 weken pbl uren inzetten dat scheelt ook nog weer.  Maar ben bang dat ik nog wel een paar weken onbetaald moet doen helaas
De 20ste hebben wij pas weer echo pff duurt wel fftjes. Ik mag zelf beslissen hoe vaak ik wil dat is mijn voordeel. Maar als ik vaak heen ga zit ik ook weer iedere keer in de stress. Ben blij en hoop te kunnen genieten als we de 20 weken echo hebben gehad en er hopelijk een keer niks geks uit komt. Dan ga ik denk ik pas shoppen!  Toch nog steeds hele spannende weken vind ik het hoor. Ik zit nu vandaag precies op 14wk

Melissa heb je voor je kraampakket gewoon je zorgverzekering opgebeld? Want als ik kijk bij vgz kan ik vrijwel niks online regelen. Maja vind bellen zo stom dat dat voor deze onbenullige dingen toch moet. Waarschijnlijk.
Mja als moet moet het haha 

Terug
Bovenaan