Uitgerekend augustus

Agnes ik zit bij Menzis en kon het online aanvragen.  Ik weet niet hoe het zit bij vgz. Van horen is het een goede zorgverzekeraar dus zal het ook vast wel hebben. Toch maar even bellen dan ?

Hey Allemaal!
Wij vandaag precies 13 weken zwanger! De termijn echo 2 weken geleden gehad en gisteren nog even een kijkje mogen nemen met de echo. Alles ziet er tot nu toe goed uit. Volgende week hebben wij een groot deel van de 20-weken echo al. Dit is de medische echo die de meeste vrouwen met 20 weken krijgen. Dit omdat mijn BMI te hoog is en zij anders bang zijn geen goed zicht meer te hebben. Spannend dus volgende week! Verder kraamhulp geregeld en alles doorgegeven aan de zorgverzekering. Kinderedagverlijf gebeld maar als ik het voor de zomer door geef is het op tijd genoeg. 
Zijn er nog dingen die ik vergeet? 
Heel spannend allemaal he... ik heb weinig klachten. Behalve dan extreme vermoeidheid! haha.. Daarnaast nu driemaal een bloeding gehad. Alle keren direct een echo gekregen en met de baby is niets aan de hand. Dit kan gewoon gebeuren vertelde ze. Dit zorgt wel op die momenten voor veel stress. Zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben?
Nou... 1 weekje wachten weer en dan mogen we onze kleine ukkepuk weer zien! Jeujj!! 
2e trimester is begonnen!!!

Ik heb mijn termijn echo ook gehad en alles was goed! Wel nog steeds misselijk en af en toe wat beroerd. Over 6 weken weten we wat het word! Ohja en ben nou 11+3 weken zwanger ?

Hee dames!
Ik ben er nog hoor, alleen even niet zoveel tijd gehad. 
Ten eerste: waarde van de bloedplaatjes is aan het zakken gelukkig! Nu wel regelmatig blijven bloedprikken om het in de gaten te houden.
Vandaag 14+4 weken en voel me lichamelijk goed! Misselijkheid is sinds 2 weken eigenlijk helemaal weg, zolang ik maar optijd eet. Vermoeidheid komt heel af en toe nog om de hoek kijken na 20u00. Ik maak wel lange nachten, meestal 22.00u tot 08.00u. Heb dat ook echt wel nodig merk ik!
Mentaal gaat het op en af. Ik merk dat een hormonen op dat gebied nu ook hun werk beginnen te doen.. Mijn verloofde begrijpt het gelukkig goed maar een ruzie(tje) is af en toe echt niet te vermijden. Voorheen hadden we eigenlijk nooit ruzie, alleen soms wat woorden, discussies. 
Ook slaat af en toe de onzekerheid weer even toe. Het is nog te vroeg om mijn baby'tje te voelen en mijn buik groeit ook nog niet echt.. Heb wel een (klein) beetje buikvet maar dat zit eigenlijk allemaal hoger als waar mijn baarmoeder zit. Ik zit zo te wachten op het moment dat het 'een geheel' word en het 'vetje' een babybuikje word!
Hoe zit bij jullie? Merken jullie mentaal al wat? Bij mij wat dit tot vorig week echt 0 en nu ineens lijkt het wel op 100 te zitten. 
18 februari hebben we weer een controle, verloofde is dan in Oostenrijk dus gaat gezellig mijn bonusmoeder mee. :) Jammer dat er bij die controle geen echo zit.. Wel luisteren naar het hartje uiteraard! Pas over ongeveer 5 weekjes hebben we de 20 weken echo.Misschien toch maar een pretecho rond de 17 weken?! 
Nu heb ik misschien nog een leuk idee, en dat is: Misschien kunnen we een Whatsapp groep aanmaken? Niet zo eentje waar de hele dag door 1000 berichtjes in worden gestuurd, maar hoe makkelijk en leuk is het om elkaar via daar op de hoogte te houden en vragen te kunnen stellen?! 
Lijkt het je leuk? Dan mail je telefoonnr maar naar: Rozelein94@gmail.com
Ik hoor het wel! 
Liefs Roos 

Tip voor dames uit de omgeving van Eindhoven... Bij Fontys Hogescholen, opleiding Verpleegkunde, leren studenten hoe ze een echo moeten maken. Daar kun je gratis een echo laten maken! Misschien leuk om een keer te doen in de komende weken? Ik ga het in ieder geval wel doen, zodra ik een positieve termijnecho binnen heb. Denk dat mijn moeder het heel leuk zou vinden om te doen namelijk!
https://fontys.nl/Over-Fontys/Nieuws-tonen-op/Gratis-echo-bij-zwangerschap.htm 

@ Gelukkig fijn dat het allemaal nog goed gaat ondanks dat je bloedingen had. Lijkt me inderdaad erg stressvol. Dingen om te regelen weet ik alleen nog als je niet bij een verloskundigenpraktijk loopt maar bij een gynaecoloog dan moet je ze nog wel inschakelen voor de nazorg bij je thuis. Dat doet de verloskundige namelijk. Kreeg ik gisteren te horen. Maar anders heb je volgens mij alles wel geregeld ?

Nu heb ik misschien nog een leuk idee, en dat is: Misschien kunnen we een Whatsapp groep aanmaken? Niet zo eentje waar de hele dag door 1000 berichtjes in worden gestuurd, maar hoe makkelijk en leuk is het om elkaar via daar op de hoogte te houden en vragen te kunnen stellen?! 
Lijkt het je leuk? Dan mail je telefoonnr maar naar: Rozelein94@gmail.com
Ik hoor het wel! 
Liefs Roos 

Terug
Bovenaan