Uitgerekend augustus

Haha leuk, Hin!! Mijn man zat gisteren ook al op de plan-stoel. Wil de hele woonkamer gaan omgooien zo te horen. Laat 'm maar lekker doen denk ik dan, voelt hij zich meteen wat meer 'nuttig' en kan hij zijn eigen onrust 'ff kwijt. :D En ik vind 't ook wel fijn dat hij dingen wil aanpakken. ;)

Jamie; wel spannend hè? Wij willen het wel weten en is dan ook geen geheim. De andere kinderen zijn ook zó nieuwsgierig! Denk bij ons ook zo over een week of 3 á 4.
Ilse; lekker geheimpje samen, superleuk toch! (Ik ben daar niet zo goed in... ?)
Kim; beter! Heerlijk zo'n man die alles aanpakt! Zijn het jullie eerste (2)? Heb je misschien wel eens gezegd al, maar ga niet alles terug lezen... ? Wij gaan zo langs de stort, hoop zooi wegbrengen. 
Enne, ff vies praatje, maar kunnen jullie een beetje p**pen? Ik lijk wel verstopt! Heel irritant. Drink al roosvicee laxo en probiotica. Las dat dat gunstig kan zijn, maar vooralsnog helpt het niet... dus als er nog een gouden tip is! ??

Ik heb juist meer last van ontlasting sinds ik zwanger ben! In verband met spastische darmen is het voor mij echt heel normaal om maar 1 keer in de week (eens in de 5 dagen ongeveer) te moeten. Sinds ik zwanger ben, moet ik bijna iedere dag, in ieder geval iedere 2 dagen. Dus bij mij lijkt het wel alsof mn darmen nu ineens wel normaal mee willen werken of zo. ? Maar je hoort wel vaker dat obstipatie ook echt veel voorkomt tijdens de zwangerschap. Krijg je daar dan niet enorme buikpijn van?

Hallo lieve dames,
heel lang gedacht of ik toch eens zou reageren hier. Na vandaag hield ik het dus niet meer?
Ik ben vandaag 18+6 en 1 augustus uitgerekend.
vandaag een echo gehad in het ziekenhuis omdat mijn dochter van 7 erg klein was bij de geboorte. Dus ook vandaag te horen gekregen dat ik medisch ben geworden, gewoon voor de zekerheid. (Ik wilde heel graag bij de verloskundige blijven)
Daarbij ook al het geslacht te horen gekregen.
heb toch een partij zitten huilen.. hormonen misschien? Maar het was allemaal niet wat ik ervan verwacht had vandaag, daar heb ik het toch wel heel moeilijk mee. Nooit gedacht dat ik zo emotioneel zou reageren, maar die tranen blijven maar lopen haha.

Hin Ja heel fijn, zo'n lieve man. Nu moet hij 't ook nog omzetten naar actie, wat hier soms een tijdje kan duren, haha. Dus ik moet even soms bewust niet te veel vragen, zodat hij op zijn eigen tempo kan bedenken wanneer dingen handig zijn om op te pakken. Maar na 12 jaar samen ben ik er wel wat handiger in geworden. ;) 
Ik heb trouwens (tot nu toe) geen last van opstipatie of iets. Alles tot nu toe gewoon net als eerst, en eerst had ik er ook geen last van (gelukkig). 
De tweeling is inderdaad ons eerste grut, we hebben geen andere kinderen! Vind het wel heel spannend allemaal hoor. Alles is zo nieuw, van kinderopvang tot kraamzorg. En dan meteen 2 babies... Ik vind het soms echt doodeng en ben dan bang of ik het allemaal wel aan ga kunnen. Maar dan moet ik het echt even bewust loslaten en bedenken dat andere mama's het ook altijd wel hebben gered, dus ik dat ook wel ga kunnen hopelijk. ;)
Enige waar ik op dit moment echt last van heb is bandenpijn. Beurs gevoel in buik en in rug, vaak ook als ik even op 1 zij lig en dan draai, dat 't lijkt alsof ik veel te hard heb gesport ofzo. :D 
Jennml Ahh ja hormonen, lastig he! Lekker laten gaan haha! Welkom bij de club!

kim: hier ook bandenpijn, word er s'ochtends al heel vroeg wakker van, ga ik aan het draaien.
Wij kregen ook de tip om op tijd op zoek te gaan naar kinderopvang. Een gastouder mag bijvoorbeeld maar 2 kindjes opvangen van 0 tot 1 jaar! Iets om rekening mee te houden als je opvang zoekt voor 2 baby'tje s! 
Hin: vanaf de 1ste week zwangerschap obstipatie. Nooit van mijn leven last van gehad. Maar enorm vervelend. Ik kreeg van die zakjes van de huisarts, maar die moet je oplossen in een glas water en vervolgens een glas water na! Geen succes in combinatie met misselijkheid, bleef maar spugen dus daarna magnesium tabletten gekregen en dat helpt wel goed. 
En heb heel veel tips van iedereen gekregen ? zoals gebroken lijnzaad, ochtend beginnen met een lauw glaasje water, koud glas appelsap op de nuchtere maag, een kiwi op de nuchtere maag, veel fruit met schil eten dat soort dingen! 
Wij hebben deze week voor het eerst wat spulletjes opgehaald, 2 ledikantjes en een duowagen.
Vanaf volgende week ga ik de helft minder werken. Vind het zelf best moeilijk al die aanpassingen maar ik hoop dat ik er lichamelijk op vooruit ga wanneer ik meer rust kan houden. Vandaag op 16+2 ! 

Goedemorgen,
Na een lange tijd weer een berichtje!
Op dit moment 16+6 weken en ik voel me redelijk goed.
Sinds 1,5 week hebben wij een puppy van 10 weekjes in huis die het hartstikke goed doet! Alleen thuis blijven is nog een issue maar dat komt wel...
Maandag hebben wij te horen gekregen wat het wordt, en mijn gevoel had het goed; Een meisje!

Terug
Bovenaan