Uitgerekend augustus

Hola!! 
Wij hebben afgelopen maandag de pretecho gehad en het is bevestigd dat ik een ras echte jongensmoeder ben ???. 
Ook dit is een jongetje ?. Onze  andere jongens ( 6 en 11) zijn er ook heel blij mee! Al had de oudste gehoopt op een meisje, maar toch blij natuurlijk :) 
Verder gaat het prima, na wat lopen, meestal snelwandelen omdat ik ALTIJD te laat vertrek van huis om naar schoolplein te gaan...haha. krijg ik daarna wel wat buikpijn, lijkt harde buik. Of als ik snel en scheef opsta, voel ik de banden oprekken. Maar sinds 12 weken absoluut geen misselijkheid meer. Zo blij mee :) alleen wat sneller moe. 
Net als Joena lijk ik ook "iets" te voelen, herken het ook wel een beetje, maar gister hele dag weer niks. Is nog te pril denk ik. 

Nou ik heb weer wat aangepast in het lijstje. Ik zag ook nieuwelingen, welkom! Als je erbij wil dan roep je maar je uitgerekende datum en evt geslacht. 

Xx

[quote quote=10177027]Hola!! Wij hebben afgelopen maandag de pretecho gehad en het is bevestigd dat ik een ras echte jongensmoeder ben Ook dit is een jongetje  Onze andere jongens ( 6 en 11) zijn er ook heel blij mee! Al had de oudste gehoopt op een meisje, maar toch blij natuurlijk Verder gaat het prima, na wat lopen, meestal snelwandelen omdat ik ALTIJD te laat vertrek van huis om naar schoolplein te gaan…haha. krijg ik daarna wel wat buikpijn, lijkt harde buik. Of als ik snel en scheef opsta, voel ik de banden oprekken. Maar sinds 12 weken absoluut geen misselijkheid meer. Zo blij melleen wat sneller moe. Net als Joena lijk ik ook “iets” te voelen, herken het ook wel een beetje, maar gister hele dag weer niks. Is nog te pril denk ik. Nou ik heb weer wat aangepast in het lijstje. Ik zag ook nieuwelingen, welkom! Als je erbij wil dan roep je maar je uitgerekende datum en evt geslacht. Xx[/quote]
Gefeliciteerd Citrus! Hier ook een jongetje! En fijn dat je je fit voelt! Ik ook, heeeeerlijk die energie van het tweede trimester. 

Ik ben een van de uitzonderingen die de baby al heel vroeg voelde. Ik voelde de baby voor het eerst met 10+5 (deze zwangerschap tenminste), maar ik denk dat ik hem/haar pas vanaf een week nu echt iedere dag voel. Eerst voelde ik de baby ook echt niet iedere dag hoor! Vooral als ik een drukke dag heb gehad en veel bezig ben geweest, dan voel ik helemaal niks. Vanaf vorig weekend voel ik de baby standaard als ik 's avonds op de bank zit, dan wordt meneer of mevrouw ineens heel actief. Is ook heel goed te horen met een doppler haha. Maar goed, ik ben dan ook (al) 15+6 nu ? Bij mijn vorige zwangerschap lag de placenta ver naar achteren, heb het idee dat dat nu ook weer zo is. En meestal voel je het dan sneller, met de placenta aan de voorkant voelen de meesten het later zoals ik begrepen heb!

Hoi allemaal!
Ik lees al stiekem mee sinds ik 6 weken zwanger ben. Morgen alweer 19 weken! Had wel zin om ook eens mee te schrijven.
Ik ben 3 augustus uitgerekend van een meisje (eerste zwangerschap)! Zo spannend en bijzonder allemaal! Sinds deze week begin ik haar echt duidelijk te voelen, maar inderdaad soms ook een hele tijd (bijv. dag) niet. Het lijkt wel frequenter te worden.
Gisteravond, toen ik het voelde, heb ik er even een lichtje (van mijn telefoon) op laten schijnen voor helder beeld en ik zag mijn buik zelfs licht bewegen aan de buitenkant. Zo bijzonder! 
Ik ben trouwens een echte buik- én rugslaper en slaap echt nog niet lekker op mijn zij. Maar moet nu wel.. iemand nog handige slaap-tips? ;)
Geniet van jullie zwangerschap!

Thanks voor jullie reacties, stelt wel gerust. Dat van dat zij-slapen vind ik ook wel een interessante! Ik slaap altijd op mijn zij, maar heb gehoord/gelezen dat op je linkerzij het beste is. Iemand enig idee wat hier de reden van is? (Las ook op een topic over s*ks ? dat op je linkerzij een goed standje is... waarom links?? ?)

Volgens mij heeft dat met de verschuiving van je organen te maken en dat als je op je linkerzij ligt, je organen minder in verdrukking raken en de baby of zo? Maar ik weet het niet zeker meer! Ik slaap juist heel veel op mn rechterzij, maar draai eigenlijk alleen als ik niet meer lekker lig haha. En bij de seks lig ik ook op mn rechterzij als dat zo uitkomt ?. Eigenlijk nooit op mn linkerzij...

Terug
Bovenaan