Uitgerekend augustus

IngeG met 17 weken al halve dagen werken? Ik kreeg het advies om vanaf 20/24 weken halve dagen te gaan werken... Of heeft het nog een andere oorzaak buiten tweeling dat je nu al halveert?
LM en Frummel Wat superleuk! Gefeliciteerd! En heerlijk, een puppy! Kun je lekker mee klooien als je straks verlof hebt. ;) En fijn om mee te gaan wandelen straks als de baby er ook is. 
Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met zwemmen (ik ben met 6 weken al gestopt met actief paardrijden ivm risico's). Ik wilde zwangerschapszwemmen maar blijkbaar was dat niet in de carnavalsvakantie hier, haha. Heb ik weer. Nou kon ik wel meedoen met een ander lesje en heb ik nog wat baantjes gezwommen (in totaal ong. 45min in het water geweest). 
Vannacht werd ik wakker met echt 2x zo veel last van krampen als normaal, ook steken bij de lies en onderbuik, ik maakte me best wel zorgen! Na een half uur woelen maar 2 paracetamolletjes genomen en daarna kon ik weer slapen. Nu gaat het weer allemaal prima. Maar pff, dat was even een onrustige nacht zo... Ik ga er maar vanuit dat het komt omdat ik spieren heb gebruikt die ik normaal niet gebruik...

kim: ja dat advies kreeg ik ook! Maar helaas door bekkeninstabiliteit en al 2 weken zware hoofdpijn toch op het werk aangegeven dat dit zo niet gaat! En zelf had ik een voorstel dat wel minder uur was, maar mijn leidinggevende heeft voor mij de keus gemaakt om te halveren. En ik denk nu wel dat het nodig is. 
De gynaecoloog denkt ook dat ik rond de 24-28 weken helemaal al zal stoppen met werken.
Mijn zus is na 1,5 jaar dat mijn neefje geboren is nu pas volledig uit de ziektewet en heeft blijvende bekkeninstabiliteit. Dat hou je toch in je achterhoofd. 

He allemaal, even een vraagje; ik had afgelopen week (sinds vorig weekend ofzo) dat ik af en toe dacht; hé, ik voel de baby. Nu sinds twee dagen ofzo veel minder... is dit herkenbaar? Wil me niet direct zorgen maken, heb dinsdag afspraak bij de verloskundige. Nu 15.3 weken.

@Hin: sowieso zeggen ze dat je de baby eigenlijk pas vanaf 16 weken kan gaan voelen. Al verschilt dit pp. Sommige voelen het pas bij 22 weken. In het begin hoef je de baby ook niet elke dag te voelen... en helemaal in het begin zal het denk ik sporadisch zijn.
Ik ben nu 16+1 en volgens mij heb ik vannacht 'iets' gevoeld. Dacht eerder ook wel eens iets te voelen maar was denk toch lucht en belletjes enzo. Dus ja... afwachten tot je echt kan zeggen: DIT IS HEM :D

Haha ik zit er ook echt een beetje op te wachten. En dan inderdaad heb ik eerder het gevoel dat het gas/lucht is, als ik iets lijk te voelen. Toch geduld hebben...

Hin: Ik heb af en toe ook  zoiets van 'He, voelde ik nou iets?' Maar dan probeer ik dat weer een beetje los te laten. Ik denk als je hem/haar echt gaat voelen dat je het ook echt merkt. Maar ja iedereen is anderd natuurlijk ?

Terug
Bovenaan