Uitgerekend augustus

Ja klopt, heeft te maken met bloedtoevoer naar de baby ofzo!
En gefeliciteerd Citrus!!
Nog even opgezocht hoe het precies zit, dit kwam ik tegen in een artikel op deze website:

Leer jezelf op je linkerzij te slapen. De doorstroming van bloed naar de placenta is dan beter, zodat je baby een goede toevoer heeft van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren het beste als je op je linkerzij ligt.
Probeer in elk geval niet op je rug te slapen. De combinatie van het gewicht van de baby en je baarmoeder kan dan de ader die langs je wervelkolom ligt dichtdrukken, zodat er een minder goede bloeddoorstroming vanuit je onderlichaam is. Ook richting de placenta. Kwaaltjes als spataderen, aambeien en vochtophoping in je benen zijn het gevolg.
In de laatste maanden kun je kussens, een voedingskussen of opgevouwen handdoeken gebruiken om lekker te liggen. Leg er één tussen je gebogen knieën, één onder je buik en één achter je rug voor steun.

Jaaa, ik heb vandaag voor het eerst ons meisje gevoeld! Hele rare kriebel en wat "blubjes " haha. Super raar gevoel maar zo ontzettend blij mee. Ik ben vandaag naar de fysio geweest omdat ik ontzettend veel last van mijn onderrug heb. Ik kan soms al met moeite lopen.  Nu oefeningen mee gekregen en woensdag weer terug. Hoop zo dat het niet erger gaat worden, moet nog wel een tijdje. Morgen ben ik precies 16 weken zwanger. Oh Ja heb ook nog een blaasontsteking er bovenop gekregen. Ik val wel van de ene kwaal in de andere haha. 

Welkom nieuwe mama's ? 
Hier gaat het eindelijk wat beter.  Ben nu 18+3 weken. Ik ben door de ergste misselijkheid en vermoeidheid heen en mijn rug en buikpijn nemen ook wat af.  Ik voel me eindelijk wat beter.  Ik voel de kleine sinds deze week. Vorige week voelde ik hem wel zitten maar geen  getrappel of iets dergelijks.  Nu wel en gisteravond was hij veel koppeltjes aan het duikelen . Heerlijk hoor die bevestiging!  Ik heb ook de placenta aan de achterkant dus dat heb ik in mijn voordeel... 
Nu op naar 19 maart. Dan heb ik de GUO in Nijmegen. Heel erg spannend!  Ik wil er op vertrouwen dat het goed is maar het is moeilijk. Wat zal ik blij zijn als het allemaal goed is. Zal mijn eerste onbezorgde zwangerschap zijn. Voor zover het dan nog duurt... kan ik misschien het genieten een beetje toelaten. Dan gaan we ook het geslacht delen met de fam en vrienden. Gaan we zo'n lekkere taart bestellen met de blauwe kleur erin ? en dan ga ik lekker shoppen haha

melissa derky: Goed om te horen dat het goed gaat! Dar is toch altijd spannend eh. Zelf weet ik pas volgende week het geslacht nog effe geduld haha. 
lis anne: Wat leuk dat je haar gevoeld heb! Ik kan niet wachten tot ik ons kindje voel. Dat is dan toch altijd even een gevoel van 'het zit goed'. 
Komen jullie voor jullie gevoel ook ineens heel veel aan? Ik ben in een week tijd van savonds 56,8 kg te wegen naar een week nadien ineens sochtends 56,8 kg te wegen. Dat is natuurlijk wel een goed teken maar toch maak me daar altijd een beetje zorgen over 

Oh wat leuk allemaal! Jeetje het is zo leuk om al die goede verhalen steeds weer te horen! :D lekker positief allemaal en hoop dat dat allemaal zo blijft.. de 20weken echo's komen er natuurlijk aankomende maand allemaal aan.. wel erg spannend!

Btw... ik zit ineens op de VGZ website te lezen dat ik eigenlijk binnen nu en twee weken die kwaampakket moet aanvragen! Whuut.. haha.. ik vergeet die dingen gewoon altijd omdat je percee moet bellen in kantoor uren.. laat ik nu alleen op maandag vrij zijn en dan eigenlijk daar aan kan en zou moeten denken. Want mijn hersens werken echt al weken lang niet mee! Zo veel chaos in mijn hoofd dat ik daar best wel geirriteerd door raak.. Misschien moet ik maar meer dingen plannen ofzo. Of in mijn agenda zetten?! haha.. heerlijk zown zwangerschapshoofd.

Maar dan nog iets.. Ik wil graag een natuurlijk kraampakket, gewoon omdat ik het fijn vind dat ik weet dat ik daarbeneden geen zweterig kraamverband heb, want oh wat heb ik een hekel aan maandverband zowiso al.  (Ik had gelezen van het merk Dalalu natuurlijk lijkt me heerlijk! Maar het kraampakket van de VGZ zitten ook wel handige dingen in, zoals die matrasbeschermers enzo.  Misschien moet ik ze dan maar gewoon allebij doen!?
Wat doen jullie?
Liefs

Ah citrus en joena ook jongens! Gefeliciteerd! Hier ook een jongen. Ik kom af en toe al spieken in het augustus topic om te zien hoe het gaat.
Ik ben zelf 26 juli uitgerekend dus kan net zo goed in augustus bevallen. 

Dankje lepeltje en Dwaallichtje! Wat gezellig dat jullie even komen spieken en jullie ook gefeliciteerd met dat het een jongetje wordt!! Leuk!! 
Nu voel ik de kleine al paar dagen niet maar hij zit wel rechts steeds, stuk boller en harder daar en hartje aan die kant. Ach, komt vanzelf hihi. 
Xx

Terug
Bovenaan