Uitgerekend augustus

Ik ben nu 19+2 zwanger (2augustus uitgerekend) en ik ben 3,4kg aangekomen. Maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik wel oplet met wat ik eet. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten zodat ik zeker weet dat mijn baby een gezonde jongen wordt! Deze week  heb ik het wel bond gemaakt dus vanaf morgen weer veel groente en fruit eten. 
Mijn buikje is nu ook echt zichtbaar voor andere en krijg nu ook de vraag van mensen of ik zwanger ben. Zo leuk! Morgen ga ik weer het hartje luisteren bij de VK en vrijdag hebben wij de 20 weken echo.
Ik voel de kleine al sinds 16 weken trappelen. Nooit bubbels of vlinders gevoeld maar meer alsof iemand met een vinger tegen de binnenkant van m'n buik aan prikt. Sinds vandaag is hij ook een stuk actiever. Ik geniet er intens van! Heb ook helemaal geen kwaaltjes en heb energie voor 10! Zou wel altijd zwanger willen zijn. M'n puistjes zijn ook verdwenen. Wel vandaag voor 't eerst wat last van maagzuur wat omhoog kwam. Komt denk ik omdat het nu allemaal wat krapper wordt. 

Hey meiden!
Is er toevallig een leuk facebook/whatsapp groepje actief voor uitgerekenden in augustus? Kon ze vinden van november en september maar niet in deze groep! 

Bloompje wat fijn dat je je zo goed voelt... en weer fijn naar het hartje luisteren,  altijd mooi.  Het is zeker heel speciaal als je de kleine voelt.  Ik geniet er ook van en zoek veel contact ?
Suus hier is geen WhatsApp of FBgroepje van inderdaad. De meesten willen liever hier kletsen namelijk. Misschien is het inmiddels veranderd!  Ik hoef er iig niet in en klets graag hier verder over de ontwikkelingen ?

He allemaal,
Een nieuwe hier, althans ik lees al mee vanaf het moment dat ik wist zwanger te zijn, maar dacht misschien is het ook eens leuk om wat te schrijven :). Ik ben uitgerekend op 9 augustus, vandaag 18 weken en 3 dagen... In het begin ging het voor m'n gevoel zo langzaam, maar nu vind ik het steeds sneller gaan en ook leuker worden. Gelukkig zijn de kwaaltjes van de beginperiode ook voorbij, wat vond ik die vervelend! Behalve de vermoeidheid helaas, merk dat ik daar nog wel snel last van heb maar dat hoort er gewoon bij. De 18e hebben wij de 20-weken, heel spannend! Mijn vriend wil niet weten wat het wordt, hij vindt vindt er  verrassin bij de geboorte veel leuker. Maar ik ben ondertussen zooo nieuwsgierig aarghh!! Had beloofd met hem mee te gaan in z'n wens omdat hij het heel belangrijk vindt, maar vind het ontzettend moeilijk! 

Leuk al die nieuwe zwangere mama's welkom!
Luna, lastig eh! Ik was ook zo nieuwschierig, eerst dacht ik nou ik wacht wel tot 20weken echo. maar toch maar pretecho gedaan. Maar ik heb veel collega's die het ook niet wilde weten en het echt een verrassing wilden laten zijn en die zeggen allemaal dat het tijdens de bevalling wel een echte meerwaarde heeft! Maar dat is natuurlijk hoe iemand dat zelf beleefd.
Ik was gewoon te nieuwschierig en ben toch wel blij dat ik het nu weet.. Want ik en mijn man waren allebij zo ingesteld op een jongentje, en het is toch een meisje. Dat als ik dat bij de bevalling pas had geweten ik waarschijnlijk helemaal ondersteboven was geweest! Haha, nu heb ik die omschakeling al gehad. :p

Idd suus, in het begin van dit topic hadden we eigenlijk allemaal zoiets van hier lekker kletsen. :) Maar wie weet zijn er nu toch een aantal dames die hier wel behoefte aan hebben. Kan natuurlijk altijd, er zijn er namelijk al weer heel wat mama's bijgekomen.
Ik heb inmiddels mijn Zorgverzekering gebeld en het kraampakket aangevraagd en de alle info doorgegeven. Dat mag ik ook weer afstrepen van het lijstje.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik leef nu echt toe naar het 20weken echo moment. Dat duurt nog twee weken maar ik kijk er zo naar uit!

Agnesz, inderdaad erg lastig ?. Vind het heel dubbel, lijkt me een prachtige verrassing en beloning na de bevalling, maar wat je zegt, als je nog moet omschakelen vanwege een bepaald voorgevoel dan is dat wellicht even slikken... Gelukkig maakt het geslacht me helemaal niet uit, dus het zal nooit een teleurstelling zijn. Wel wordt m'n gevoel dat het een meisje is steeds groter en zou gewoon graag willen toetsen of het klopt... En toch dat ik dan nog tijd heb om te wennen aan een jongetje. Ach, uiteindelijk is het belangrijkste dat het gezond is he!! ?
Maar inderdaad leuk om hier mee te kletsen met jullie allemaal! Bedankt voor het verwelkomen! Ook ik kijk enorm uit naar volgende week!! 

Leuk allemaal! Spannende tijden, die 20-weken echo's en geslachtsbepalingen. Leuke periode voor alle dames hier. :) Ik vind kletsen hier trouwens fijner dan via whatsapp of FB.
En welkom aan alle nieuwe dames (of dames die nog niet hadden gereageerd tot nu toe :) ).

Als ik naar het schema kijk: wat een jongetjes toch wel!!! Hoe leuk om een klein zoontje te krijgen >3. Ik ben nu al verliefd. Helemaal als het dan een kleine versie is van mijn vriend. Hoe leuk!!Wij hebben 4 april de 20 weken echo. Maak me eigenlijk totaal geen zorgen. Het voelt goed en de NIPT was goed. Dus laat maar komen.Succes voor alle meiden die nog een echo hebben staan eerdaags :D en geniet!

Terug
Bovenaan