Uitgerekend augustus

Hoi allemaal,  

Even een berichtje na vandaag.. 
Vanmorgen de vk gebeld nadat ik t hele weekend bloedverlies had.. (bij de afscheiding) ze wou me perse vandaag zien en moest op controle komen om half 1... half uur later belde ze terug half 1 duurt me te lang en het zit me niet lekker, ik kom naar jou.. 
Ze kon niks ontdekken waar het aan lag.. alle controles bleken goed en met ons kleine meisje ook.. maar ze zag inderdaad vocht met bloed dus moesten voor extra controle naar het ziekenhuis.. 
Daar hebben we echo gehad en een test om te kijken of het geen vruchtwater is wat ik verloor.. gelukkig niet..
Ze kunnen helaas nog niet zeggen waar het bloed vandaan komt.. moet nu rustig aan doen en mag eerst niet werken en in het huis ook geen zware dingen.. best wel raar als je je verder goed voelt.. 
Ben nu 24+4 weken zwanger.. 

Wat een schrik gebruiker! Las ik in een ander topic dat het van een hematoom komt? Dan is er in ieder geval iets gevonden. Hoop dat je wat rust kan vinden! 
Hier gaat alles goed. M'n man heeft gister voor het eerst, ook z'n dochter gevoeld. ? Hormonen komen tot rust en daarmee alles eigenlijk. Heel fijn. 

Ik ben wel van plan om de kinkhoestvaccinatie te doen. In andere landen is het al een aantal jaar gebruikelijk om te doen en is er dus ook ervaring mee. Vanaf eind 2019 wordt het sowieso aan alle zwangeren aangeboden. Nu moet je het alleen zelf regelen via huisarts of GGD. Maar dat is op zich zo gedaan. 

Ik ga nog wel even informeren bij de gynaecoloog over die vaccinatie maar denk ook dat ik hem wel ga doen. 
Pas een verhaal gelezen over een kindje dat ermee besmet is geraakt. En dat is toch wel heel ernstig. Ook omdat ik zwanger ben van een tweeling en de kans groter is dat ze prematuur geboren worden en nog vatbaarder zijn. En ik werk in de kinderopvang waardoor ik met veel kinderen in aanraking kom en makkelijker besmet kan raken. Voorkomen is beter dan genezen denk ik dan maar! 

Hallo allemaal,

na lange tijd weer een bericht...
Helaas gaat het sinds twee weken minder goed en zit ik deze tijd ook al thuis van het werk, waar ik enorm van baal!
Ik ben op het moment bij het geringste wat ik doe zó duizelig dat het of liggen of rustig zitten is... en verder niets!

Verloskundige en huisarts zeggen dat het van de lage bloeddruk is en ze hier niets aan kunnen doen. Verplicht rust nemen.
Laat nou net “rust nemen” niet mijn sterkste punt zijn. Dus ik kan me er moeilijk bij neerleggen...

16 mei wordt het kammertje en de kinderwagen etc. van onze kleine frummel gelevert! Hopelijk voel ik me dan weer wat fitter!

Alle tips tegen duizeligheid zijn welkom :)

Verder nog weinig/ tot geen buik en bijna niets aangekomen. Gelukkig is met de kleine alles goed, en beweegt ze de hele dag door!

Liefs,

Even iets anders, ik vraag me af of meerderen van jullie daar last van hebben. Ik heb de afgelopen twee dagen meerdere keren per dag enorme krampen onder in mijn buik. Gisteren zelfs zo erg dat ik ruim een half uur niet kon lopen, omdat het zo pijnlijk was. Ik word er ook een klein beetje misselijk van. Ik herken dit niet van mijn eerste zwangerschap. Ik dacht dat het wellicht met indaling of voorweeën te maken zou kunnen hebben, omdat het ook echt pijnlijk is, maar dat is toch veel te vroeg? Ik ben pas 22+3… Als ik het vandaag weer zo erg krijg, dan bel ik de verloskundige, omdat ik er dan niet gerust op ben. Van het veel doen kan het haast niet zijn, want ik heb me juist de afgelopen twee dagen erg koest gehouden (dus geen huishoudelijke taken of ons zoontje tillen of zo). Vandaag kom ik er niet onderuit om mijn kind te moeten tillen, want manlief is weer aan het werk, dus ik hoop van harte dat het rustig blijft vandaag. De baby voel ik gelukkig nog wel flink en regelmatig schoppen, alleen tijdens zo’n buikkramp minder.
LM, mij werd bij mijn eerste zwangerschap verteld dat eventueel drop (zout) ook zou kunnen helpen tegen een lagere bloeddruk en duizeligheid. Dus wellicht dat je dat nog kunt proberen? Verder hebben ze inderdaad gelijk, er valt weinig aan te doen. Dus toch naar je lichaam luisteren, deze geeft heel goed aan wat ze nodig heeft!
Heeft iemand zich nog kunnen herkennen in mijn voorgaande verhaal? Ik heb gelukkig niet meer zo'n heel erge krampen gehad, maar vind het toch nog een raar verhaal.

Terug
Bovenaan