Uitgerekend augustus

Hoi Allemaal,
Ook weer even een bericht van mij. Inmiddels 24.2 vandaag! Gaat ineens zo hard na de 20 weken echo. Ik ben na een weekje Griekenland eindelijk gestopt met dagelijks spugen!!! Wel bekkenpijn en rugpijn voor terug gekregen maar dat gaat nog wel. Vanaf volgende week kantoorwerk doen ipv op de groep staan ( werk met licht verstandelijk beperkte jongeren ). Dat scheelt een hoop stress. Ook ik moet de OGTT doen volgende week maandag en zie daar best tegen op. De week daarop moet ik weer bloedprikken want ik blijk resus c negafief te zijn.. hebben meer dit ook? Verder iedere 4 weken tsh prikken van mijn schildklier pff kind aan huis op de prikpoli :D. Verder hebben we wel alles klaar in huis en gekocht. Wat dat betreft zijn we er klaar voor haha. Onze kleine vriend is mega druk in mijn buik en die schiet soms alle kanten op naar buiten, zo schattig om te voelen en te zien! Met 26.4 hebben we een 3d/4d pret echo, hoop dat we dan al een beetje kunnen spieken. ???

Hier ook weer eens een berichtje van mij.
Wat betreft het aankomen heb ik geen idee, ik word niet gewogen. Gelukkig doen ze dit niet bij mijn verloskundige omdat je de ene keer ochtends komt en dan weer aan het eind van de dag. De ene keer is het mooi weer en de andere keer slecht. Was hier zelf erg blij mee omdat ik in het verleden een eetstoornis gehad heb en Ben bang als ik iedere keer hoor wat ik aangekomen ben dat het dan een obsessie gaat worden. 
Verder erg veel last van mijn rug en s avonds vaak harde buiken. 
Ik voel haar nu dagelijks en zie af en toe ook mijn buik bewegen. Heb het al kunnen filmen, zo bijzonder om te voelen en te zien. 

Ook weer eens een berichtje van mij. Alles goed hier behalve rugpijn grrr. Maar dat zal wel zo blijven.
Net terug van een weekje zon, heerlijk!!
JenE ik heb dat dus ook, ik ben ook rhesus negatief en kreeg dat 2 weken terug te horen omdat je dan inderdaad met 27 weken moet bloed prikken. Ik had er nog nooit van gehoord en blijf het ook een beetje vaag vinden, maar als ik het goed begrepen heb gaat het om antistoffen? Als je die hebt krijg je extra controles, maar wat dat nou weer inhoudt...

Ik heb dat ook. Bij D negatief is dat op te lossen met een soort injectie, dacht ik. Wat ik begreep is dat ze met 27 weken kijken of jouw lichaam de kleine niet 'aanvalt'. Ze kijken in het bloed hoe dan de waardes zijn. Mocht het zijn dat inderdaad lijkt dat jouw lichaam de kleine aanvalt dan komen er meer controles en echo's bij kijken. Kan volgens mij zelfs zo zijn, dat als het bedreigend wordt voor de kleine, het eerdee gehaald moet worden. 

Ondertussen 26 en 4 dagen morgen de 4d echo met(schoon) zus en (schoon) moeders
Ben zo benieuwd wat voor beeld ik kan verwachten olen of ze goed mee werkt en duidelijk te zien is! 

Hoi meiden , hier ook Rhesus C . Ik heb begrepen dat met D een prik gegeven kan worden en met C helaas niet. Maar wat er dan wel kan of niet word niet echt duidelijkheid over gegeven. Ik heb de test pas over 3 weken.

iemand meer informatie hierover?

Hoi Pricilla,
Ik moet ook de Resus C test binnenkort omdat ik negatief ben. Resus C of D negatief is een eigenschap van je bloed (net zoals je bloedgroep A+ enz kan zijn).
Zoals ik het begrepen heb (maar pin met er niet op vast, je verloskundige heeft hier foldertjes over): Als je verschillende soorten bloed bij elkaar doet kan het gaan klonteren. Dus stel jij bent Resus D negatief en je baby is Resus D positief en vanwege een ongelukje waarbij je baby bloed in je buik of bij bloed op bloed bij de bevalling (normaal gesproken zou dit geloof ik niet moeten gebeuren) kan dit bloedcontact zorgen voor klontering. Dat wil je niet hebben. Tijdens die prik testen ze of je antistoffen hebt aangemaakt volgens mij dus of er contact is geweest.. De gevolgen of de kans is volgens mij groter bij Resus D negatief en daarom hebben ze een prik die zorgt dat t niet een probleem vormt. Voor Resus C is die prik er niet, maar volgens mij zijn daar ook veel minder vaak problemen mee en werd het uberhaupt vroeger niet getest.
Dus volgens mij weer gewoon 1 van de checkjes. Ik heb vanmorgen mn glucosetest gehad, daaaamn moe nu!

Terug
Bovenaan