Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat is balen Lisanne! Maar wel heel fijn dat ze je zo goed onder controle houden nu. Maar goed dat je getest bent dan... Nu kunnen ze alles een beetje binnen de perken houden en jou en je kindje goed in de gaten houden!
Verder fijn om te horen dat bij de meesten het goed gaat. Ik ben afgelopen weekend begonnen met naaien (heb een paar keer een hele korte les van mijn moeder gehad en heb nu haar naaimachine thuis staan), dus ik heb stof besteld en ga oefenen met babydekentjes. Als dat een beetje goed gaat, wil ik zelf ook een boxkleed en kussentjes en zo gaan maken. Lijkt me heerlijk om mee bezig te zijn en hoe trots ben je dan als je die eigengemaakte dingetjes kunt gebruiken? Verder is het qua kwaaltjes even rustig, alleen af en toe last van maagzuur en heb daarnaast ineens in de nacht flinke kramp in mijn kuiten. Twee nachten geleden heb ik mijn man midden in de nacht wakker moeten maken omdat de kramp zo hard doortrok dat ik het zelf er niet meer uit kreeg.. Oeps!
Ah vandaar Lisanne!
Citrus; ik had bij de 1e twee heeeeel erg jeuk, maar nooit over zw diabetes gehoord... nu nog geen jeuk gelukkig.
Jamie; oooh die kramp he! Hier nog hanteerbaar, maar aiaiai!
Hier een zeer beweeglijk meiske! Zo gezellig!
Bij mijn verloskundige krijg je automatisch de OGTT als je boven een bmi van 30 zit, meerdere miskramen hebt gehad of boven een bepaalde leeftijdgrens. Op zich fijn dat ze er zo alert op zijn! Dan kan je er gelijk wat aan doen.
Oh JenE, geen idee hoe dat hier zit qua regels en BMI. Bij mij alleen omdat eerstegraads familie het heeft, zelf een BMI van 19. Dat zal het niet zijn haha.
Ach, wel fijn, you never know.
Leuk dat zelf naaien! Ik wil (Met hulp van mijn moeder) zelf een babynestje gaan maken.
Wat betreft kramp, niet normaal he! Maar...er is wat tegen te doen de VK zei, magnesium slikken! Heb dat gekocht, geloof nu bij Hema maar anders etos of Kruidvat, en het helpt zo erg! Elke middag 2 pilletjes, alleen heel soms nu tijdens het sporten als ik bepaalde beweging doe, verder gelukkig niets meer, zo fijn. Aanradertje.
Hee dames, wie van jullie heeft al intake gehad met de kraamzorg thuis? Wat kan ik verwachten? Ze komt dinsdagmiddag langs en ben benieuwd. Onze babykamer is nog niet af, hoop dat ze daar niet raar van opkijkt of ik opmerkingen kan verwachten ofzo. Hoe was het bij jullie? Alleen een gesprekje of keek ze ook naar jullie huis?