Uitgerekend augustus

Hier geen huisdieren, dus ook geen adviezen...
Kraamzorg alleen bevestiging gehad, ze bellen nog voor een intake. Ben benieuwd, want augustus is een hele drukke maand en ben morgen 26 weken. Maak me er niet druk om, zal wel goed komen.
Heb vandaag studiedag gehad, super interessant, alleen die stoelen! 4 lezingen van een uur... pft, m'n stuitje vindt het niet zo leuk! En nu in het zwembad bij de jongste, weer zo'n stoel. Ga zo maar even een stukje lopen! 

Geloof dat mijn kraamzorg ook met 30 weken komt. Ze bellen nog wel denk ik ;) 
En de box, als ik bevallen ben denk ik haha. Zo in elkaar gezet door mijn mam en de eerste paar dagen lig ik vast weer net als de eerste 2, heerlijk in bed met de kleine :) 
Vandaag naar AMC geweest en het gaatje in zijn hartje  is wel kleiner maar of hij weg is, kon ze niet goed zien, was wat onduidelijk. Over 3 weken weer terug en dan met kindercardioloog erbij om zeker te weten of en wat er aan de hand is. Maar ik vond het best positief :)  placenta ligt niet meer voor de ingang, netjes omhoog meegegroeid en mr is boven gemiddeld (Wij zijn lang) 1100 gram bij 26wK1dag. 

Xx

Wat fijn dat je het toch nog positief kunt bekijken Citrus! Ik denk dat dat ook de beste manier is om ermee om te gaan. En ook heel fijn dat de placenta verplaatst is, hoef je je daar geen zorgen meer om te maken ;) (als je dat al deed). Wij hebben volgende week vrijdag onze eerste extra groeiecho, ik ben dan 27+6. Ben benieuwd hoe ons kindje dan uit de metingen komt, het zal wel weer een kleintje zijn, hihi. Vind ik eerlijk gezegd niet zo erg, ik vond het met onze eerste zoon ook prettig dat ie wat fijner en kleiner gebouwd was. Heel eerlijk: het moet er toch uit! En met mijn 1.56m heb ik geen zin om een kind van 3,5 kg eruit te persen ?

Hoii ,

hier de kraamzorg a.s maandag ben dan 26 weken. De box hebben wij al opgezegd ivm de katten omdat ze dan goed kunnen wennen.
de ene doet het later dan de ander merk ik al hihi 

Bij mij komt de kraamzorg 10 juni voor een intake. Ze komen wel ook controleren of ik alle goede spullen in huis heb enzo zei die vrouw aan de telefoon, dus ik ben heel benieuwd. Het voelde een beetje als een controle in plaats van een intake, maar we zullen zien, haha.

Wat betreft de huisdieren... Ik heb een grote witte herder, waarvan ik ook zeker niet wil dat ze in de box springt! Ik heb de box al opgezet. Meteen toen hij binnen was eigenlijk. De hond heeft er uitgebreid aan gesnuffeld, één keer een knuffeltje uit gepikt (met platte oortjes, dus het was al duidelijk dat het niet de bedoeling was) en daarna niet meer naar omgekeken. Ik denk dat het wel goed is om hem op tijd neer te zetten, zodat er zo min mogelijk nog veranderd is huis als de kleine komt. Dat is al verandering genoeg :)

Citrus! Wat fijn dat het gaatje kleiner is! :D Ben zo blij voor je!
Nu gewoon lekker verder groeien en dan zal het straks wel helemaal verdwenen zijn. Ik duim nog lekker met je mee.
Wij zetten helemaal geen box op, onze huiskamer is ontzettend klein. Dus nog meer in deze ruimte plaatsen is niet heel wenselijk. En in onze omgeving hebben veel ouders de box niet eens gebruikt. Maar dat is natuurlijk hoe iedereen daar zelf mee omgaat!
De kraamzorg komt volgende week woensdag bij ons. Ik ben dan 29+3 weken zwanger. Ik ben benieuwd. Geen idee wat ze gaan vragen en vertellen. Ik zie wel! Komt vast goed, ons kamertje is nog niet af. Dit gaan we waarschijnlijk met hemelvaart af schilderen en daarna ga ik het in de pinkstervakantie inrichten. Daar heb ik wel heel veel zin in! Ik wil nu wel beetje dat het af gaat komen. Ze zullen van de kraamzorg vast wel wat tips en tricks hebben.
Oh en het geboortekaartje heb ik ook maar ff ontworpen, haha! Soms heb je zo'n moment. Erg leuk moet ik zeggen! :D
Ik heb ook nog even gekeken naar zo'n bevallingsbad.. maar man.. wat is dat duur! Ik doe het wel lekker met de douche en het bed of iets wat op dat moment lekker voelt. Lekker cheap!

@Citrus wat top dat het gaatje kleiner is geworden!! Gaat de goede kant op en de volgende keer is het vast weer beter! Ik blijf voor je meeduimen. 
Wij hebben vanmiddag dus de kraamzorg op bezoek gehad. Het viel me reuze mee: hele aardige, gezellige Brabantse dame die lekker nuchter bleef. Ze heeft vooral al haar papierwerk doorgelopen en alles verteld wat we kunnen verwachten. Verder konden we alle vragen stellen. Ze is helemaal niet verder gaan kijken in ons huis en dus ook niet boven geweest. Ze snapte ook dat onze kamer nog niet af is (26+2 weken nu). Ze is wel een hele tijd binnen geweest, echt meer dan een uur! Mijn man voelde zich een klein beetje voor spek en bonen erbij zitten, omdat de vragen vooral aan mij gericht waren. ;)
Nu is het alleen de vraag of we uberhaupt wel kraamzorg gaan krijgen... ivm tweeling is de kans op vroeggeboorte groot en hoe langer ze in het ZH blijven, hoe minder dagen we krijgen. Als ze twee weken moeten bijven, hebben we helemaal geen kraamzorg... Daar zou ik wel van balen, omdat ik me voorstel dat we, als ze voor 't eerst thuis komen, nog superveel dingen moeten leren. Maarja, we zullen 't wel zien... Wellicht valt het allemaal 100% mee!

Wij hadden ook vandaag de kraamzorg op bezoek. Heel aardige vrouw en ik hoop dat ze me iemand als haar zullen sturen. Totaal geen controle (had ik wel verwacht) gewoon wat vragen en ook mijn wensen en dingen besproken en of ik voorkeuren had. Ik heb er wel een goed gevoel bij in ieder geval!
Vandaag ook kinderwagens uitgetest en een badje (zo'n stokke opklapbadje) gekocht en mn babydozen gehaald. Begint nu allemaal langzaam echter te worden. Kleine mevrouw loopt ook steeds meer te trappen en we hebben denk ik een naam gekozen.
Volgende week weer controle en dan ook mijn resus C prik. Ik heb nog niet teruggehoord of ik diabetes heb, maar hoop dat geen nieuws goed nieuws is :).

Terug
Bovenaan