Uitgerekend augustus

Wij krijgen onze intake later, ik meen me te herinneren van twee jaar geleden dat ze bij mij toen ergens rond 30 weken kwam. Ik denk dat dat bij jou te maken heeft dat ze eerder komen omdat je in verwachting bent van een meerling ;) Bij mij heeft ze toen vooral gevraagd wat ik van de bevalling verwacht, wat ik van de kraamzorg verwacht, eventueel wensen wat betreft de kraamzorg (bijv voorkeur voor een persoon of hoe de kraamhulp moet handelen, hoeveel uur kraamzorg je wilt) en hoe we alles thuis in orde zouden maken. Wij hadden toen ook nog niet alles klaar staan, maar dat was niet erg. Ze wilden wel even naar onze slaapkamer en de eventuele babykamer kijken, maar meer om naar de ramen en verwarming te kijken (hoe dat dat in de kamer stond en zo). Daar nog tips gekregen hoe we het babybedje het best konden neerzetten ivm in de tocht staan of te dicht bij de verwarming of zo. Verder hebben ze niet echt het huis geïnspecteerd hoor, het was meer om te kijken hoe ver we al waren en of we nog ergens hulp bij nodig hadden eventueel. Spannend je eerste gesprek!

Hier is de kraamzorg al geweest. 
Ze heeft verder niet in huis gekeken, wel even ons bed opgemeten voor de klossen en inderdaad verwarmings gekeken.. en even naar de baby kamer of alles aanwezig was en of ik zelf nig vragen had.. 
Ook bespreken ze de aantal uren enzo en wat de kraamzorg doet. 
Viel mij reuze mee!

Wij hebben op 3 juni de intake voor de kraamzorg en zijn vanavond bezig geweest met het kraamplan.
Zijn jullie ook al bezig geweest met het geboorteplan?
Vorige week is het kraampakket bezorgd en aankomende week komen de klossen en douchekruk etc, de babykamer is al helemaal klaar dus als het goed is is alles in orde voordat de intake is, dat vind ik zelf wel fijn.
Wil alleen nog even advies vragen wat betreft kruiken. Wat hebben jullie?
En over die pijn in je bovenbenen. Ik herken het. Ik heb echt last van mijn rug, al vanaf de onderkant van mijn ribben tot helemaal beneden, mijn bovenbenen voelen ook heel zwaar alsof ik spierpijn heb en last van mijn liezen. Maar ik heb deze klachten nu al 2 weken en vrees niet dat het heel veel beter gaat worden nog.. 

Even een vraagje,
Wanneer zetten jullie de box op?
Wij hebben een hond en wil haar ook graag aan de box laten wennen en ook dat ze daar niet in mag.. (hij komt naast de bank te staan en ben bang dat ze er anders in gaat springen)

Haha ik kreeg 2 weken terug al de mail, ging bellen voor een afspraak en toen kon het pas 3 juni omdat ze zo vol zat.
Ik begreep dat langskomen rond de 30 weken normaal is. 
Wij hebben 2 katten en ik denk dat wij rond 34 weken de box gaan opzetten, maar dat is ook meer een gok. Maar het lijkt me dat ze dan nog wel genoeg tijd hebben om te wennen? 

Ik heb dus nog geen ervaring met katten en baby's, maar mijn schoonmoeder gaf ons als tip om inderdaad de meubels / box / kinderwagen etc minimaal twee weken voor de baby er is op te zetten / neer te zetten. Zij hebben altijd katten gehad, ook toen mijn vriend geboren werd, dus dat neem ik maar aan. Wij hebben twee katten, eentje van 20 die het echt geen bal kan schelen wat er allemaal gebeurt als ze maar haar plekje heeft, en eentje van 2 die nu we de kinderwagen hebben de hele tijd de boodschappenmand onderin wil bewonen haha.
Wij willen ook zo rond de 33-34 weken de box gaan opzetten, lijkt me wel voldoende van tevoren! Laten jullie de katten in de babykamer?

Dank voor de reacties over kraamzorg! Stelt gerust! Bij mij komen ze inderdaad eerder omdat het om een tweeling gaat (ivm kans vroeggeboorte). Maar gemiddeld gaven ze wel aan rond de 30 weken te komen normaal...
Onze box plaats ik ook pas rond 35 weken. Plaats is al wel vrijgemaakt dus is alleen maar even opzetten straks!

Terug
Bovenaan