Uitgerekend augustus

Kim is een doula dan misschien niet wat voor jou? Kan je ook inhuren. Misschien kost het wat meer, maar dat weegt denk ik niet op met het op weg helpen van jullie.
Ik zit zelf nog erg in twijfel over een box. Ook hier kleine woonkamer en heb wisselende verhalen gehoord over het gebruik ervan. Zit meer aan een wipper te denken en o.a. een speelkleed etc. 

Mijn nabije omgeving had ook geen box/ een niet gebruikte box hoor. Dus of het echt nodig is weet ik ook niet, haha. Ik vind het met mijn hond wel fijn om een plek te hebben en waar ik haar veilig neer kan leggen en waarvan ik duidelijk kan maken aan de hond dat zij daar niet bij mag komen... Is toch makkelijker met een box, dan een kleedje of een wipstoeltje oid. Maar zonder hond weet ik ook niet of ik een box genomen had!

Wat fijn Citrus dat jet gaatje kleiner is geworden, mooi nieuws.
4 juni komt hier de kraamzorg, ben dan 30+5. 
Wij zullen de box ook binnenkort opzetten, ivm de kat. Dan kan ze alvast wennen. Gelukkig geeft onze kat vaak niks om zulke dingen, dus verwacht dat ze hier ook niet naar om kijkt. 
Nog dikke 2 maanden en dan begint augustus al, wat gaat het snel! 

Wij hebben nog niks gehoord van de kraamzorg, maar ik ben over twee dagen ook pas 27 weken. Dus zal in de loop van de komende twee weken wel ergens een telefoontje krijgen. Volgende week wel weer controle en de extra echo, kijk er echt naar uit!
Wij hebben de box bij onze eerste zoon echt veel gebruikt, hij heeft er regelmatig ook dutjes in gedaan. Ook toen hij ouder werd en we hem af en toe 'kwijt' wilden (lees: als ie vervelend was en enorm in de weg liep) dan zetten we hem af en toe ook in de box om af te koelen. Sinds een paar maanden gebruiken we hem niet meer, omdat hij nu echt te oud is geworden en het niet meer prettig vind, maar nu laten we 'm lekker staan voor als de kleine er straks is. Het is maar net wat je prettig vindt! Wij hebben 'm wel veel gebruikt, maar heel eerlijk: hij staat inderdaad ook in de weg. Ik hou mezelf nu maar voor: nog maar 2 jaar (iets minder) en dan kan ie ook weer weg. En ik heb een excuus om te naaien: boxkleden maken haha. 

Bij ons komt de kraamzorg 20 juni langs.
Dan ben ik 30 weken.
Sinds dinsdag ben ik dus aan het prikken om mijn suikerwaardes bij te houden. Tot nu toe zijn ze gewoon goed. Ik merk dat ik daar best verbaasd over ben en dat ik niet zo goed snap waarom ik nu precies moet prikken.  Heb nog niets hoeven veranderen aan mijn voeding. Heb volgende week weer een afspraak dus zal het dan eens gaan vragen. 

Wat fijn Citrus dat de echo goed was!
Onze babykamer word nu geschilderd en is morgen helemaal klaar. Kunnen dan eindelijk de meubeltjes gaan neerzetten en een beetje gaan inruimen. Wat een ruimte zal dit in huis gaan schelen. Box moeten wij nog kopen. Denk dat we die gaan neerzetten als we terug komen van vakantie.

Oh wat fijn Citrus!!
Wij hebben afgelopen weekend de spullen in de babykamer gezet. Nu nog opzoek naar leuke gordijnen.
Kraamzorg komt 5 juni bij mij langs, ben erg benieuwd!

@Nobba bedankt voor de tip! Na mijn bericht heb ik nog uitgezocht hoe het zit met de vergoeding tot kraamzorg na eventuele couveuse periode. Gelukkig ben ik aanvullend verzekerd bij Menzis en heb ik bij een ZH-periode van langer dan 10 dagen alsnog recht op 16 uur kraamzorg! Dus dat is wel heel fijn. :) 
Maar zal nog even goed kijken naar een doula en de toegevoegde waarde/kosten!

Nog een vraagje... woensdag ga ik samen met mijn vader op pad om te kijken voor maxi cosi's. Is zijn cadeau voor ons (superlief!). Ik heb echt geen idee hoe alles werkt met iso-fix etc voor in de auto. Heeft een van jullie een tip of een website waar alles duidelijk staat uitgelegd? Vind het nog wat verwarrend!
Ik kreeg een nieuwsbrief van Babydump dat ze t/m komende donderdag daar in de aanbieding zijn, dus wil daar sowieso gaan kijken. We hebben een Citroën C3. Ga van 't weekend eens kijken wat er in het boekje staat vd auto. :p

Terug
Bovenaan