Uitgerekend augustus

hey gummybeer, ik kreeg meteen bij de eerste afspraak al te horen dat ik in totaal maar 5kg mocht aankomen vanwege mijn bmi.. maar alle andere keren dat ik bij de andere vkvrouwen ben geweest hebben hier nog geen enkele x iets over gezegd. Mijn bloed waardes zijn super geen suiker de test was ook helemaal top. En baby groeit vokgens het gemiddelde.. ik denk dat ik nu 4 of 5kg boven mijn begin gewicht zit.. ben eerst flink afgevallen.. maar mijn vriendin met maatje 34was intotaal 25kg aangekomen! Dus het zegt niks.. bij haar is alles er overigens wel weer snel af gegaan hoor. 

No worries.. komt goed. 
Btw.. zijn hier mamas die wasbare luiers gebruiken zo ja wat vind je prettig? Ik overweeg wasbare luiers, maar er is zoveel keuze! Binnenkort ga ik wel ff langs bij billenboetiek in utrecht voor advies maar ben benieuwd naar ervaringen. 

Liefs

Nou, gummybeer, dat hadden ze wel even wat netter mogen zeggen! Ik ben nu in totaal 8 kg aangekomen, volgens mij is dat een beetje volgens het gemiddelde. De een komt inderdaad meer aan dan de ander, zegt helemaal niks over de baby en ook lang niet altijd iets over jouw gezondheid. Mijn kapster is bij beide zwangerschappen rond de 26 kg aangekomen en dat was er door bevalling en borstvoeding zó weer af ;) Zolang jij je goed voelt... toch?! 
Agnesz, wij hebben bij onze eerste zoon eerst wasbare luiers willen gebruiken, maar hij begon daar echt elke keer door te huilen. Vond het helemaal niks. Ik denk dat we het weer gaan proberen als we zindelijkheidstraining gaan doen, omdat het dan wel beter lijkt te werken. Verwacht dat we dat bij de volgende ook doen. Vriendin van me is pas overgestapt naar wasbare luiers, haar zoontje is nu net 6 mnd en hen bevalt het goed.

Hey jomie,
Oh dat is wel interessant ja je kindje moet wel fijn vinden ofc. Maar wat fijn dat bij je vriendin wel goed bevalt. Ik dacht zelf om eerst een wat kleiner pakket te bestellen om te testen en wellicht dan een heel pakket wat bevalt. Maar binnenkort maar eens langsgaan inde winkel en advies vragen. 
Er is zoveel te vinden op internet dat ik er een beetje overwhelmd van word haha 

Lisan wat jammer dat jouw zwangerschap zo verloopt maar onthoud dat het tijdelijk is ook al klinkt het clishee .
Citrus wat een positief nieuws wbt het gaatje. Blijft nog 3 weken even spannend. 
6 juni hebben wij onze intake staan met de kraamzorg. Ik heb ook menzis aanvullend en kreeg na het ziekenhuisverblijf van mijn dochter inderdaad ook 16u . 4x4uur. Dat was erg fijn.  
Wij hebben natuurlijk al een babykamer omdat mijn dochter die nu nog gebruikt.  Haar kamer is nog maar net leeg. Alles moet nog gedaan worden voor mijn dochter haar kamer. Daarna komt de babykamer maar heb geen idee wat ik wil gaan doen hiermee. Misschien komt de inspiratie nadat mijn dochter haar kamer klaar is!  Vorige week de kleuren,  behang en gordijnen uitgezocht voor haar. Erg leuk.  Mijn vriend moet 1 muur stucken en dan kunnen we verven en behangen... 
Wij kregen vorige week te horen dat we een groot kind krijgen pff heb ik weer.  Nooit verwacht . Ik dacht gelijk ojee hoe krijg ik hem eruit dan... ook de bevalling doorgenomen omdat die van mijn dochter best traumatisch was . We gaan in het ziekenhuis bevallen dat staat vast en zij zegt dat dit waarschijnlijk een voorspoedige bevalling gaat worden.  Ik ga dus heel hard duimen! 
Ik ga voor wegwerpluiers. Ik heb me ook verdiept in de wasbare luiers bij mijn dochter maar het leek toch niet mijn ding. Die kleintjes krijgen zo vaak een schone luier dat ik de wegwerp prima vind functioneren. Maar zo heeft ieder zijn gevoel bij iets

Gummybeer no worries. Ik zit zelfs daar al overheen haha. Vk zei dat ik me daar niet veel van aan moest trekken zolang ik maar op mijn eten let en gezond eet. Hoewel het me wel iets onzeker maakt. Hoor gelukkig genoeg verhalen dat het bij de meesten er ook zo weer af is. 

Oké, ik heb vandaag iets meegemaakt. Ik heb wel eens verhalen gehoord over mensen die asociaal tegen zwangeren doen, maar tot vandaag had ik dat nog nooit zelf ervaren. Ik stond in de rij voor de kassa bij de supermarkt, en mijn zoontje wilde nog wat rijden met het karretje terwijl ik al spullen op de band begon te laden. Ik had dus al wat van mijn spullen op de band gelegd! Stond er een vrouw met een puberdochter aan de andere kant van het gangpad voor een andere kassa te wachten, maar blijkbaar vond ze én haar gang niet snel genoeg gaan én mij niet, want plots schiet ze voor mij (terwijl ik even omgedraaid stond naar mijn zoontje) en legt ze prompt haar spullen op de band... Terwijl daar dus ook al spullen van mij lagen. Ik stond zo perplex van haar asocialiteit, dat ik alleen maar "okeeeee" kon uitbrengen. Ik heb vervolgens mijn spulletjes maar van de band af gepakt en ben de spullen uit gaan laden op de band waar zij in eerste instantie in de rij stond, om vervolgens dus praktisch even snel als zij geholpen te zijn (er zal misschien een minuut tussen gezeten hebben). In mijn hoofd had ik allerlei opmerkingen gemaakt, van heel vervelend tot redelijk nuchter "Nou mevrouw, wat u nu toch doet vind ik niet erg normaal", maar één blik op die vrouw en ik besefte me dat dat toch niet uithaalde.
Hebben jullie ook al van dit soort rare situaties meegemaakt? Met mijn eerste zwangerschap heb ik hier absoluut geen last van gehad, wellicht omdat ik toen nog geen kind bij me had, maar ik vind dit toch echt wel een rare situatie hoor.

[quote quote=10205889]gebruiker wat een vervelend nieuws, gaat alles wel gewoon goed verder? Hoe ver ben je? Ik kreeg net bij de verloskundige te horen dat ik wel veel aangekomen ben (10 kg ipv meeste mensen rond de 5 kg op dit moment). Ik ben nu 27,5 week. Hoe gaat dit bij jullie? Ik ben ook wel wat lang en heb in het begin een tijdje echt lopen vreten maar let nu wel goed op voor mijn gevoel. Ik hoop gewoon erg dat ik niet straks aan t eind er 20 kg af moet krijgen :(.[/quote]
Ik was afgelopen week bij de verloskundige en was al bijna 12 kg aangekomen met 29 wkn. Zij vond het netjes.

Er is een wasbare luiers facebook groep waar iedereen je graag helpt met je vragen en hun ervaringen delen. 
Evt. kun je ook huren om eerst wat merken uit te proberen. Of zelfs een consult nemen! 
Billenboetiek inderdaad! Of wasbareluierwereld.nl 
Er zijn veel merken inderdaad pff maar wat een leuke luiers zijn er allemaal! 

Terug
Bovenaan