Uitgerekend augustus

Bloompje ik zag inderdaad langskomen dat de versie bij jou gelukt was! Fijn zeg, en ook dat je inmiddels al zo ver bent dat hij waarschijnlijk niet meer terug draait ??.
Gummybeer hier idd ook moxa therapie geprobeerd, zelfde motto als jij ;) maar heeft bij mij dus niet mogen baten haha. Wel een tip, mocht iemand dat nog gaan proberen.. doe het wel buiten! Het ruikt nogal naar sigaar en die geur blijft ook lekker hangen ? 

Hoi hoi, 
Weer even een berichtje van mij, was/is een emotionele achtbaan. 
Zijn hartje is stabiel tov 2 weken geleden. 
Dus vergroot hartje, rechter kamer te veel druk op, linker kamer te weinig, gaatje kon ze niet meer vinden en beide kanten lekkage. 
Natuurlijke bevalling nog gewoon mogelijk en ja, hij is heerlijk groot haha en sterk!! Pfff 
Na de bevalling moet hij de couveuse in voor minimaal een week en aan de monitor om hem in de gaten te houden. Ze hopen dat links en rechts na de bevalling juist weer in balans komt omdat de bloedsomloop dan ook de andere kant op gaat. Dat vind ik erg moeilijk.. 
Ik heb ook al een datum van de bevalling!! Zo spannend maar ook weer fijn omdat we nu eindelijk iets concreets weten na al die onzekerheid al vanaf week 20. Dus ik zet wat druk op mijn man om ons lijstje af te maken Whaha... 
Verder gaat het met mij fysiek erg goed. Voel me goed, geen pijntjes ed. Al die drukte en onzekerheid zorgt er wel voor dat ik even wat rust moet nemen, vooral mentaal maar verder klaag ik niet :)  mijn andere kinderen beginnen het nu ook allemaal spannend te vinden in positieve zin. Zo leuk! ?
Oja ben nu 33.6 weken. 

De couveuse vind ik erg moeilijk, niet de bloedsomloop, staat er nu zo krom. 
Na de bevalling wil je hem bij je houden en nu "pakken" ze hem van je af, voor iets goeds uiteraard, maar toch. En ik moet naar huis terwijl hij moet blijven das ook geen feest. Iets waar ik mij de komende weken aan moet overgeven en accepteren. Altijd beter dan dat het je ineens overkomt, ik probeer  het positief te zien ;)

MikkieX, klinkt inderdaad als een heerlijke bevalling haha. Maar vergis je niet: het was toch best heftig. Ik ben een nuchter persoon en ben gewoon meegegaan met de signalen van mijn lichaam, maar dat je eerste gevalling zo onzettend snel gaat is ook wel een heftig iets. Je verwacht namelijk altijd dat het langer gaat duren en nu moest de verloskundige echt halsoverkop alles klaarzetten - dus dat zorgt wel voor chaos aan alle kanten. Zelfs de kraamhulp was te laat voor de bevalling, dus mijn man heeft de verloskundige mee moeten helpen omdat ze het allemaal anders in haar eentje niet op tijd af kreeg. Onze kamer was niet genoeg op temperatuur, waardoor onze zoon heel vaak getempt moest worden om in de gaten te houden of zijn temperatuur goed op gang kwam. En ik heb het allemaal in zo'n roes beleefd, omdat het zo snel ging, waardoor ik er eigenlijk emotioneel nog niet klaar voor was. Ineens was ie er gewoon, ik voelde me totaal nog geen moeder. Ik ben in de nacht bevallen en voelde me pas eerst echt moeder rond een uur of 8 in de ochtend. Maar desondanks heb ik het wel allemaal als positief ervaren hoor ;) 
Citrus, ik begrijp je verhaal rondom de bevalling niet zo goed. Gaan ze de bevalling opwekken in het ziekenhuis? Omdat je al een datum hebt? Bij natuurlijk bevallen versta ik altijd dat het niet opgewekt wordt, maar je weeën vanzelf beginnen of de vliezen breken of zo. Maar dat is waarschijnlijk gewoon mijn hoofd dat niet klopt haha. Wel fijn dat het hartje stabiel gebleven is, geen achteruitgang is een goed teken, toch?
Ik heb in de afgelopen week veel krampen en indalingsweeën gehad. De baby zit ook echt meer in de weg merk ik. Wel is de babykamer bijna klaar, mijn man gaat waarschijnlijk vandaag het laatste afmaken en dan kunnen de meubels erin! 

Natuurlijke bevalling of keizersnee, keizersnee was 4 weken geleden miss het beste maar nu een natuurlijke bevalling, dus zelf doen, maar wel met inleiden idd. 
Was toen niet zeker om hij het aankon omdat het voor baby's erg ingrijpend is, via geboortekanaal. 
Dus dat bedoel Ik met natuurlijke bevalling ;) 
Idd een datum voor inleiding, dus die dag weeenopwekkers, dit omdat hij groot is, niet vanwege hartje perse, mocht hij er toch moeite mee hebben dan alsnog keizersnee

Wat spannend Citrus! Ik vind het wel knap van je hoe nuchter je erin staat (zo komt het over). Begrijp dat het even schakelen is, ook omdat je al zeker weet dat de eerste week even wat anders gaat zijn dan je had voorgesteld. Maar idd wel fijn dat je je er op deze manier in ieder geval van tevoren wel op kunt voorbereiden! En heel fijn idee wel dat ze er bovenop zitten toch. Hoe vervelend het ook is, is voor de baby wel goed. 
Gek is dat hè, om de datum te weten.. morgen weten wij ook de datum, echt een heel vreemd idee. 
Jomie ja dit kan ik me ook wel voorstellen op zich. Mijn moeder was ook bij ons alledrie een ‘snelle bevaller’. Ik ben in de auto van de verloskundige vlak voor het ziekenhuis geboren, totaal onverwacht dat dat zo snel ging. En mijn vader had ook geen tijd om er echt bij stil te staan wat er gebeurd was, die moest mee terug rijden met de vk toen en hun eigen auto ophalen. En heeft toen als ‘cadeautje’ voor mijn moeder bonbons bij een tankstation gehaald ? totaal in de war. Hij weet nog steeds niet hoe hij daarbij kwam haha. 

Hoihoi,
Hier inmiddels al weer 2 weken verlof. Heerlijk om het thuis rustig aan te doen. Het 'pretpakket' is ook gearriveerd en sinds gisteren staat het bed op klossen. Wel even wennen met in en uit bed gaan, maar gelukkig ben ik relatief lang.
2,5 week geleden leek onze kleine ook nog in stuit te liggen, omdat 'ie toen nog veel draaide heeft de verloskundige het nog even aangekeken. Afgelopen vrijdag weer controle gehad en gelukkig ligt 'ie nu wel mooi met het hoofdje naar beneden en hij is ook al wat ingedaald. Dus hopelijk blijft het zo. Tussen 33 en 36 weken is de kleine bij mij dus nog wel gedraaid. Dus dames waarbij de kleine nog in stuit ligt (MixxieX en Gummybeer): hopelijk draait de kleine bij jullie ook nog spontaan. Ik snap dat jullie alle opties (dus ook dus moxa) aangrijpen, dat had ik ook gedaan als de kleine nu nog in stuit zou liggen.
Achteraf gezien heb ik vorige week ook indalingsweeen gehad, maar wist toen nog niet zeker wat het was. 
Citrus Spannend hoor en pittig zo'n emotionele achbaan. Wel fijn dat je in principe een natuurlijke bevalling mag proberen.

He Citrus, wat een spanning joh! Fijn dat je zo gemonitord wordt, maar toch! En couveuse, lijkt me ook zó niks... helemaal als je zelf naar huis moet... succes met alles verwerken en op een rijtje krijgen! Je kan het!
Hier 33.5 en ik zit er een beetje doorheen geloof ik... zó moe, zó'n dikke buik... kan niet meer fietsen, niet meer wandelen... geen fijne houding meer vinden, hormonen... Gelukkig alle steun van m'n  partner en de kinderen helpen super mee. Wil niet klagen, want echt een wonder dat groeit, maar zie uit naar de bevalling! Mag echt iets eerder dan 40 weken wat mij betreft... (sorry voor m'n zeik-stemming...)

Terug
Bovenaan