MikkieX, klinkt inderdaad als een heerlijke bevalling haha. Maar vergis je niet: het was toch best heftig. Ik ben een nuchter persoon en ben gewoon meegegaan met de signalen van mijn lichaam, maar dat je eerste gevalling zo onzettend snel gaat is ook wel een heftig iets. Je verwacht namelijk altijd dat het langer gaat duren en nu moest de verloskundige echt halsoverkop alles klaarzetten - dus dat zorgt wel voor chaos aan alle kanten. Zelfs de kraamhulp was te laat voor de bevalling, dus mijn man heeft de verloskundige mee moeten helpen omdat ze het allemaal anders in haar eentje niet op tijd af kreeg. Onze kamer was niet genoeg op temperatuur, waardoor onze zoon heel vaak getempt moest worden om in de gaten te houden of zijn temperatuur goed op gang kwam. En ik heb het allemaal in zo'n roes beleefd, omdat het zo snel ging, waardoor ik er eigenlijk emotioneel nog niet klaar voor was. Ineens was ie er gewoon, ik voelde me totaal nog geen moeder. Ik ben in de nacht bevallen en voelde me pas eerst echt moeder rond een uur of 8 in de ochtend. Maar desondanks heb ik het wel allemaal als positief ervaren hoor 😉
Citrus, ik begrijp je verhaal rondom de bevalling niet zo goed. Gaan ze de bevalling opwekken in het ziekenhuis? Omdat je al een datum hebt? Bij natuurlijk bevallen versta ik altijd dat het niet opgewekt wordt, maar je weeën vanzelf beginnen of de vliezen breken of zo. Maar dat is waarschijnlijk gewoon mijn hoofd dat niet klopt haha. Wel fijn dat het hartje stabiel gebleven is, geen achteruitgang is een goed teken, toch?
Ik heb in de afgelopen week veel krampen en indalingsweeën gehad. De baby zit ook echt meer in de weg merk ik. Wel is de babykamer bijna klaar, mijn man gaat waarschijnlijk vandaag het laatste afmaken en dan kunnen de meubels erin!