Uitgerekend augustus

Morgen alweer 35 weken! Tijd gaat zo snel. Wij zijn vorige week terug gekomen van vakantie. Helaas hebben wij het niet getroffen met het weer.  We hebben maar 1 dag Geen regen gehad van de 15. Noorwegen is wel een heel mooi land maar ik was wel weer erg blij om thuis te zijn. 
In de vakantie vooral s nachts veel pijn gehad met het omdraaien in bed. Dit vorige week bij de verloskundige besproken en zij dacht dat dit door het indelen zou kunnen komen. 2 dagen later was die pijn gelukkig weg. Nu vooral last van mn heupen in bed, het voelt alsof ik gewoon op de grond lig. Lig sinds vanacht op een kussen van een tuinstoel dit leek wel iets te helpen.  
De kleine is nog steeds erg druk en eerlijk gezegd kan ik daar niet van genieten.
Ben er ook echt klaar mee, zal nog een paar weken vol moet houden denk ik.
Maandag hebben we nog een echo, ben erg benieuwd.

Hin Oh spannend wel erg leuk!
Bij mij ligt ze al een aantal weken met dr hoofdje naar beneden en met de liggingsecho werd dat bevestigd, ook voelde ze even hoe diep ze al ligt. En ze ligt behoorlijk diep in mijn bekken, lekker ingedaald al. Ik heb er alleen zelf niks van gevoeld, alleen dat ik nu nog meer druk op mijn blaas ervaar!
Het is bij ons wel overduidelijk een meisje hoor! we hebben een pretecho gedaan bij prenetal met 16 weken, duidelijk zichtbaar. En bij de 20 weken echo werd dit bevestigd bij FARA dus, geen twijfel. Het was alleen zo bij de liggingsecho dat ze er net niet goed voorlag om het duidelijk nog een keer bevestigd te krijgen. Maar goed. 2 van de 3 x is voor mij genoeg om te weten dat het een meisje is.

Afgelopen week ben ik flink in huis bezig geweest en het kamertje is nu eindelijk zo goed als af. Gordijnrails hangt en het is nu wachten op de mooie nieuwe gordijnen. Ik merk wel dat ik nu echt wel alles klaar wil hebben liggen voor de 37 weken. En gelukkig is dat nu ook wel zo.
Ik kan trouwens geen zwangerschapsbroeken meer aan! iig.. ze zitten voor geen meter meer, ik probeer beetje vatsoenlijk nog voor de dag te komen, maar goed het is dan maar ff zo.  Het is vanaf nu alleen nog jurkjes en leggings. Hoe zit dat bij jullie? Ik ben nu 36.5

Wat fijn dat bij de meeste de baby's al volledig zijn ingedaald. Ik had het laatst gevraagd aan de VK hoe dat bij mij zit en hij zit wel al in het bekken maar kan nog dieper dus ligt nog niet vast. Vandaag precies 38 weken zwanger en hij is nog erg druk! Soms gaat m'n buik echt van links naar rechts en lijkt het bijna alsof hij door mijn huid heen komt. Hoorde laatst dat dit wel een teken kan zijn dat je bijna kan gaan bevallen omdat de meeste baby's dan onrustig worden. Maar heb niet het idee dat dit bij mij zo is. Wel af en toe lichte krampjes maar verder heb ik nog veel energie.
Ik merk wel dat ik steeds bezitteriger wordt over de baby. Had hiervoor altijd een hekel aan ouders die bezitterig deden maar iedereen bied maar aan om op te passen en het voelt een beetje alsof er overal aan me getrokken wordt. Wel fijn dat hij nu al geliefd is natuurlijk. Maar mijn schoon familie vraagt steeds of ze mogen wandelen met hem en vandaag hadden ze het al over ergens september waarop ik reageerde dat hij dan nog piep klein is en ik nu geen afspraken maak omdat hij nog niet eens is geboren. Vind het een beetje opdringerig allemaal! Meerdere hier last van of ben ik de enige? 

Och wat herkenbaar, het allemaal een beetje zat zijn... hier ook hoor. Al gaat het beter dan vorige week, toen ik er echt even doorheen zat. Ik vind het heerlijk om verlof te hebben en te rommelen in huis. Maar dat het er opgeruimder van wordt...? Zie wel een beetje op tegen de komende hitte... 
En dat omdraaien in bed, Lisanne, hier hetzelfde... kan er zelfs buiten adem van raken! Alleen omdraaien! 
Agnesz, haha, dacht dat het bij jullie niet helemaal zeker was. Oh, en mijn broeken (lange) zitten ook niet meer fijn. Legging nu te warm. Korte broeken (lidl) zitten wel lekker. Heb er 2, komende 5 weken ziet iedereen me alleen maar in die broeken denk ik, haha. 
Ik ben zooooooo benieuwd of ze het volgende week nog kunnen zien of het echt een meisje is... merk dat ik me wel wat inhoud met shoppen. Merendeel zijn we wel meisje-minded... maar ook wel veel wit of met een unisex kleurtje. Vind het nog wel soort van grappig.
Nu 34.3, dus nog een poosje te gaan. 

MoiX klopt, ik zat er om de één of andere reden eerder deze week echt even doorheen. Was gewoon een beetje veel de laatste weken, ofzo. Maar eigenlijk gaat het sindsdien alleen maar beter, gelukkig ;). Had even een baaldag nodig ofzo haha.
Verder herken ik het 'bezitterige' wel Bloompje. Ik begreep dat ook nooit zo, maar merk dat ik er toch ook wel mee bezig ben nu. Vooral met het oog op de keizersnede vind ik het lastig te bedenken hoe ik het zal ervaren als mensen die op bezoek komen meer kunnen met de baby dan ikzelf.. Zijn al meerderen die aangeven direct in het zkh te willen langskomen, maar daarvan heb ik al gezegd dat ik dat in principe niet wil (lekker sexy met je katheter en je po) tenzij ik het op dat moment anders voel. Vind het ook wel gek trouwens als mensen nu bij jou al beginnen over wandelen ergens in september.... beetje voorbarig! Maar we moeten het maar houden op enthousiasme uit de omgeving en dat is op zich natuurlijk ook weer leuk :)

Ho iets te snel verzonden. Wilde nog zeggen wat apart Hin dat ze het telkens niet 100% zeker kunnen zeggen! Wij verwachten een jongen en hoorde laatst met een echo dat ze heel duidelijk de balletjes zien nu bij jongens. Dus als je dat niet ziet, lijkt het me dat het een meisje is.... Maar dit is ook een niet zo gefundeerde redenering ;)

Bloompje, dat is wel herkenbaar hoor. Ik ben natuurlijk zwanger van de tweede, dus dat voelt allemaal wel alweer een beetje anders, maar ik had dat met de eerste ook wel. Heb toen ook heel droog tegen iedereen gezegd dat we wel zullen zien hoe we het aanpakken als de kleine er eenmaal was. Gelukkig hadden de meeste van mijn directe (schoon)familie door dat wij eerst even moesten settelen als gezin zijnde en dat zij wat dat betreft op de tweede plaats kwamen. Ik heb ook gewoon toen helemaal geen plannen gemaakt, met niemand. Uiteindelijk hebben we na een paar weken afgesproken om één dag in de week bij mijn schoonouders te eten en één dag bij mijn moeder - dat deden we voor de zwangerschap ook al, dus dat hebben we toen gewoon weer opgepakt, maar wel pas toen wij er weer aan toe waren. Dat snapten ze gelukkig allemaal. Jouw familie is gewoon lekker enthousiast, maar kan wel bedrukkend voor jullie voelen ;) Nu hebben we eigenlijk ook geen directe plannen gemaakt, alleen een vriendenweekend in het tweede weekend van november. Maar wel heel duidelijk tegen de vrienden gezegd dat we het dan rustig aan doen, we niet alle activiteiten meedoen en dat wij wel aangeven wat kan en wat niet kan. Ook omdat ik van plan ben om borstvoeding te geven. Wij zijn namelijk in de vriendengroep nog de enigen met kinderen, de rest gaat pas net samenwonen... Wij zijn dan misschien ook wel aan de vroege kant begonnen, haha. Maar gelukkig staan zij daar allemaal ook nuchter in, dus dat scheelt. Vind het al heel wat dat wij de kinderen mee mogen nemen, hoorde pas van iemand anders dat er bij hun in de groep gewoon een regel opgesteld was dat er geen kinderen welkom waren. Sorry, maar ik ga echt geen baby van 9 of 10 weken een heel weekend ergens achterlaten, zéker niet als ik BV geef. Vond dat een heel raar verhaal en was meteen blij dat dat bij ons dus niet zo werkt! 
Hier ligt de kleine ook nog niet helemaal ingedaald hoor. Onze eerste zoon lag tussen de 30 en 32 weken echt al volledig in mijn bekken, maar deze baby doet er wat langer over. Afgelopen donderdag controle gehad bij de VK en hij/zij ligt wel al lager, maar nog niet vast in mijn bekken. Heb wel genoeg weeën en zakken gevoeld, dus daar is ie wel mee bezig.

Hey ladies,
Fijn dat het over het algemeen goed gaat met jullie. Erg herkenbaar ook met het 'klaar zijn met...', de pijntjes snachts en het overactieve babygeschop. Ik ben nu 34+5 van onze tweeling en ik begin er ook echt klaar mee te zijn. Mijn buik is groter dan de gemiddelde 40 weken eenling-zwangere, ze schoppen me allebei van boven en beneden en mijn heupen/bekken kunnnen het allemaal nog-maar-net aan. Begin er echt klaar mee te zijn. Het is dat het beter is om tot minimaal 37 weken te wachten, maar anders hadden ze van mij nu ook wel mogen komen haha.
Gisteren te horen gekregen dat ze, als ik niet zelf eerder beval, met 38 weken een ballonnetje gaan plaatsen en het inleiden gaan starten. Dat zal dan rond 11 augustus zijn. Op 29 juli heb ik weer een afspraak en dan gaan ze dit inplannen. Nog max 3 weekjes dus! Spannend, maar ik zal echt, eerlijk waar, zo blij zijn als het een keer langzaam BETER kan gaan in plaats van langzaam slechter. Jut en Jul schoppen me zowat lek daarbinnen en ik slaap elke nacht in blokjes van een uur.
Klaagbericht over. ;)

Terug
Bovenaan