Uitgerekend augustus

Hi allemaal... Wat gaat het opschieten hè!
Ik had afgelopen week een afspraak bij de verloskundige met 37.3 weken en m'n meisje was nog niet echt ingedaald... Extra instructies gekregen voor als m'n vliezen nu zouden breken ivm met risico op verzakken van navelstreng. Hoop dat ze deze week wat lager ligt... Vind het toch een beetje een eng idee...

Bloompje de cellulitis is volgens mij vocht! Ik ben ook niet zoveel aangekomen en heb ook normaal geen cellulitis, maar merk het bij mezelf (niet super veel, maar beetje in m’n billen). En precies nu merk ik ook dat ik meer vocht vasthoud (heb ineens tintelende vingers en zie het ook ietsje in m’n armen). Dus ik houd het gewoon erop dat het daardoor komt en weer verdwijnt als de baby er is ;).
MoiX lief dat je het vraagt! Het is een beetje vaag, ik moet wel veel voor controle naar het ziekenhuis, maar omdat ik al zo ver ben maken ze zich niet echt zorgen (ben morgen 38 weken). Ik maak me natuurlijk wel zorgen en zou liever horen dat alles perfect goed zou zijn ;) maar zij geven heel duidelijk aan dat hij nu genoeg ‘reserves’ heeft om niet te laag in gewicht te komen - zodra hij daar is zou ik de 40 weken al voorbij zijn zegmaar. Ze houden de doorbloeding van de navelstreng ook heel goed in de gaten en ik moet zelf dus de bewegingen heel goed volgen en rustig aan doen. Ze gaan hem dus halen met een ks sowieso, en mocht er eerder iets zijn kan het ook altijd eerder. Dus ik ben wel enigszins gerustgesteld (denk niet dat de gyn anders zou zeggen dat ze zich niet echt zorgen maakt), maar leef wel toe naar DE datum merk ik toch haha.

Hin, Hier ook toevallig vandaag, volgens mij lopen wij ook bijna tegelijk? Vandaag 34.5 
Komende donderdag weer hartfilmpje,  hopelijk is hij nog steeds stabiel, en voor zijn doen dus ok naar omstandigheden. Zolang het maar niet erger wordt. 
Laatste hand aan de babykamer vandaag, oh yeah! 
Wat betreft cellulitis. Je lichaam gaat nu meer vet opslaan om je straks te voorzien in energie, dat zal je nodig hebben en neen natuurlijk proces vanwege bv, of je het nu wel of niet geeft hihi. Nu geen zorgen erom, je zal je energie straks voor andere dingen nodig hebben. Ik snap je hoor, hekel aan maar met sporten en voeding kom je een heel eind maar in dit termijn is dat niet handig ivm de afvalstoffen. 

Of het overgaat is niets van te zeggen, bij de 1 wek, de ander niet? 

Hier was meneer laatst nog niet ingedaald trouwens, mijn andere 2 kinderen hadden ruimte gemaakt dus ze verwachten bij een 3de dat hij er wat langer over doet of zelfs pas bij bevalling, nu had ik laatst wat steken dus ben nu toch benieuwd of hij de weg heeft kunnen vinden haha, dinsdag weer controle bij mijn eigen VK. 

Blooompje ik had dat vorige week ook ineens intens met de bezitterigheid, en vond dat ook altijd maar stom bij ouders. Maar kon me ineens helemaal inleven! Ik zei tegen mijn vriend dat ik vooral helemaal benauwd word van hoe leuk zijn familie het vindt, echt back-off! Mijn baby.
En met die cellulite, ik zag t ineens n btje in mn armen :(. Hoop dat t allemaal weer wegtrekt. Maar ik kan ook qua gewicht zo ineens een kilo schelen van de ene op de andere dag (zowel in plus als min) dus denk ook dat veel dingen vocht zijn.
Hin ik heb dat ook soms dat ze een "rustig dagje" heeft terwijl soms die buik alle kanten op gaat. Ik denk dat ze soms ook met der beentjes meer naar de binnenkant van mijn lijf ligt en dan voel je het denk ik ook allemaal minder. En ik heb ook wel eens een luie dag. Maak me niet zo druk erom.
Vandaag al mn laatste dingen geshopt uit mijn lijstje. Gaat de goeie kant op. Ben wel echt moe, maar ook energie omdat ik dus eindelijk verlof heb en dat echt heeerlijk vind. Van mij mag ze dus nog wel even blijven zitten (ben 35 weken). Ga lekker van t weertje genieten en misschien even naar het strand enzo. Zwangerschapsmassage halen deze week, heeerrrlijk!

Nou het begint toch wel op te schieten allemaal!!! 
Wat hebben we veel gevarieerde gevallen.. 
Lizzy W: ben benieuwd naar de instructies die je hebt gekregen. 
Dinsdag liggings echo maar nog niet ingedaalt. ligt wel goed! (nog steeds) 
Me bloeddruk is iets wat hoog daarom nu volgende week terug  komen.. maar vind het niet erg om wat extra in de gaten gehouden te worden.. zolang het niet zorgwekkend is!! 
Ik merk dat ik vooral onrustig ben in me hoofd! kan me nergens echt goed op concentreren!! echt heel vaag.. 
36+4 

Ja het begint heel erg op te schieten! Vind het heel gek om te bedenken dat het nu elk moment kan beginnen.
Even een vraagje hoor, nieuwsgierig.. Gaat jullie partner mee naar elke controle? Ik heb de laatste weken redelijk veel controles (meerdere per week) vanwege de groei etc en vanochtend was ik in mijn eentje naar het ziekenhuis daarvoor. Ik zag zelf de meerwaarde niet zo van mijn partner meenemen (hij had het wel aangeboden). Hij werkt voor zichzelf en ik heb eerlijk gezegd liever dat hij er straks als de baby er is vol voor ons kan zijn de eerste weken zonder dat hij hoeft te werken, en nu dus nog eea af maakt, dan dat hij nu elke controle mee gaat naar het ziekenhuis. Uiteraard bel ik hem erna wel op om alles te vertellen, en als er echt iets is of belangrijks besproken gaat worden gaat hij wel mee. Anyways, ik kreeg een nogal judgemental opmerking van de verpleegkundige. Dat ze "toch wel hoopte dat mijn vriend er meer voor mij ging zijn straks dan dat hij nu is, want dat ik dat nodig zal hebben na een ks met een kleine baby". Excuse me, dat is toch een heel gekke opmerking?!

Hoi!
ik schrijf ook weer eens mee, alle tijd nu ;) Inmiddels 38.2, het zijn wel echt bijzondere weken zo, in afwachting..
Als antwoord op MikkieX, mijn vriend gaat ook niet naar alles mee hoor! Volgens mij is dat heel normaal, zie in mijn praktijk vaker dames alleen. Ik moet zo op controle, om 12.00, voor hem gewoon onhandig met werk en ik heb nu toch alle tijd. Ik praat hem erna meteen bij en zodra hij kan, gaat hij natuurlijk wel mee! :) Zeker nu ik elke week moet, lijkt het me zo prima.
Succes met de hitte deze week iedereen..!

MikkieX mijn vriend gaat nooit mee naar de verloskundige. In het begin is hij een keer mee gegaan omdat er dan wat belangrijke onderwerpen besproken werden en laatst is hij een keertje mee geweest. Verder ga ik altijd alleen naar de controles bij de verloskundige. Bij de echo's is hij er meestal wel bij alleen met de groei echo moest hij werken. Bij het draaien in het ziekenhuis was hij er ook bij. Wel een beetje een rare opmerking van de verpleegkundige vind ik.. Als jullie je hierbij allebei goed bij voelen maakt het toch helemaal niks uit! Iedereen moet doen waar ze zichzelf prettig bij voelen dus laat je niet gek maken. 
Straks heb ik weer een afspraak bij de verloskundige. Ben nu 38+3 en ben heel benieuwd of dit weer een gewone afspraak is zoals altijd. Soms hoor je dat ze rond dit termijn alvast een inwendig onderzoekje doen hoe de boel erbij staat daar binnen. Verder sinds deze week erg last van moodswings.. 

Terug
Bovenaan