Uitgerekend augustus

Even een zorgje delen...
Gister ben ik vrij druk geweest. Beetje shoppen, opruimen en zo. Gisteravond rond normale tijd naar bed gegaan. Héél slecht geslapen en als ik wakker was, voelde ik de kleine niet. Meestal als ik draai ofzo, krijg ik wel even een schop. Vanochtend rond 8.30 nog steeds amper wat gevoeld, terwijl ze normaal rond 6.30 actiever wordt. Maakte me echt even zorgen. Nu, 9.00, voel ik haar weer volop. Herkennen jullie dit? Dat je je beebje echt een aantal uren niet voelde, terwijl dit normaal wel zo was? Kan het te maken hebben met mijn drukte gister? Indalen? Eigenwijsheid van beebje? Maak me niet snel zorgen, vond dit wel echt even spannend en ben blij dat ze er weer volop is....

Even een zorgje delen...
Gister ben ik vrij druk geweest. Beetje shoppen, opruimen en zo. Gisteravond rond normale tijd naar bed gegaan. Héél slecht geslapen en als ik wakker was, voelde ik de kleine niet. Meestal als ik draai ofzo, krijg ik wel even een schop. Vanochtend rond 8.30 nog steeds amper wat gevoeld, terwijl ze normaal rond 6.30 actiever wordt. Maakte me echt even zorgen. Nu, 9.00, voel ik haar weer volop. Herkennen jullie dit? Dat je je beebje echt een aantal uren niet voelde, terwijl dit normaal wel zo was? Kan het te maken hebben met mijn drukte gister? Indalen? Eigenwijsheid van beebje? Maak me niet snel zorgen, vond dit wel echt even spannend en ben blij dat ze er weer volop is....

Hin ik heb dit soms ook. Dan is ze een dag erg rustig en omdat ik dat niet gewend ben maak ik me zorgen. De dag daarna is het vaak weer feest en is ze weer net zo druk als altijd. Als je je echt zorgen maakt bel je verloskundige. 

Hin, je kunt inderdaad altijd de verloskundige bellen. Ik merk dat de baby ook wat minder druk is, met name met het schoppen. Dat past ook helemaal bij deze termijn! De baby krijgt minder ruimte, dus de schopjes worden ook minder hard. Ik voel de baby vooral regelmatig duwen tegen mijn ribben of aan de zijkant en zo weet ik dat ie nog wakker is. Maar over het algemeen is het hier ook rustiger dan een heel aantal weken geleden hoor ;) Het kan ook zeker zijn dat ze gereageerd heeft op jouw drukte, dat ze daardoor minder de behoefte voelde om zichzelf te laten 'horen'. Baby's hebben net zo goed drukke en minder drukke dagen.

Heel herkenbaar Hin ik heb dat ook af en toe. En dan ineens is hij weer volop druk en dan ben ik weer gerustgesteld. Het kan ook zijn omdat jij het heel druk heb gehad dat hij lekker heen en weer is gewiegt de hele dag en daardoor wat meer slaapt. Ik had het laatst ineens andersom.
Even wat anders.. In totaal ben ik maar iets van 12kg aangekomen. Slank postuur maar toch valt mij op dat ik cellulitis begin te krijgen. Ik denk door de hormoon veranderingen door de zwangerschap. Verder nergens last van oid. Maar dit valt me op de laatste tijd en belemmerd mij in mijn kleding keuze vooral korte jurkjes enzo.. Baal er wel van en had hier nog nooit van gehoord dat dit dus ook kan voorkomen tijdens de zwangerschap. Weet iemand of dit nog wel weg gaat hierna? 

Begrijpelijk Hin dat je je even zorgen maakte! Fijn dat je haar weer goed voelt bewegen nu. Ik heb dat ook wel, sowieso voel ik nu minder schoppen en vooral een soort ‘schuiven’ (zal wel komen doordat hij nu echt groot begint te worden). Ook merk ik dat hij vaak om de dag heel actief is, dus de ene dag héél druk en de dag daarna wat rustiger, en daarna weer druk. Als je je zorgen maakt gewoon de verloskundige bellen hoor! Was gister weer in het ziekenhuis voor controle en zij gaven ook weer aan ‘altijd bellen als je bang bent dat er iets anders is in de bewegingen’. 

Thanks ladies, ben wel weer gerustgesteld. En inderdaad, kan altijd vk bellen.
En die cellulites Bloompje; ik heb het ook, maar ben niet superslank... misschien ook vocht dat je vasthoudt? Misschien zo weg als je beebje er is zo meteen! En wat kleding betreft; ik zou me er niet teveel van aantrekken, als jij van korte jurkjes houdt, trek je ze lekker aan! Niet onzeker zijn, ben je veel te mooi voor. ?

Hin: ik herken het wel dat de baby niet iedere dag evenveel beweegt. Op/na een drukke dag is het bij mij ook wat minder. Verloskundige gaf vorige week aan dat dit heel normaal is. En überhaupt hebben onze baby’s steeds minder beweegruimte in de buik en wordt het idd meer schuiven dan schoppen. 
Ik lees dat je gelukkig al weer wat gerustgesteld bent. Als je dit weekend blijft twijfelen, dan toch alsnog de VK bellen. 
Bloompje: ik ben tot nu toe iets minder aangekomen, maar was van tevoren al forser. Heb nog geen cellulitis bemerkt. Weet eerlijk gezegd niet of het samenhangt met de zwangerschap(shormonen). Qua kleding zou ik gewoon aandoen waar jij je lekker in voelt. Komende week loop ik met t warme weer waarsch veel in korte broeken; niet zo charmant maar met de hitte wel zo fijn. 
MikkieX: hoe gaat het nu qua groei van je kleine? (Misschien heb je t gisteren al wel gepost, maar dan heb ik er even over heen gelezen). 

Terug
Bovenaan