Uitgerekend augustus

Niks van die opmerking aantrekken hoor!
Als jullie vaak samen op controle of afspraken zijn geweest is dat toch helemaal prima.
Ik ga de laatste weken ook alleen, die standaard controle is toch niet interessant verder voor hem. Hij zit er dan alleen maar bij lol. Laatst wel ff met de liggingsecho mee geweest. Dat was wel fijn maar ook voor hem natuurlijk leuk om die kleine weer te zien.
Hij werkt ook fulltime, dus die afspraken kunnen gewoon niet altijd savonds. Dus ga ik lekker alleen. Er zijn ook geen belangrijke dingen verder die ik niet gewoon zo aan hem door kan geven en bespreken.
Nu mag het officieel beginnen! vandaag 37+1 net het bed maar eventjes opgemaakt met het matrasje er onder.. zucht zal lekker gaan kraken, maar goed beter dat dan straks het matras weg moeten gooien(A)

Begint nu wel heel echt te worden he allemaal?? Sommige kunnen zelfs al ieder moment gaan bevallen! Hier nu 35.4... eigenlijk al mega ongeduldig aan het worden. Als het aan mij ligt dan mag hij zich met 37 weken melden maar dat zal wel niet haha. Zat van de verveling ( alles al lang klaar ), bekkenpijn, warme nachten en mijn hoofd die nog van alles en nog wat wil doen. 
Wij gaan wel altijd samen naar alle afspraken, het hele traject van iui en ivf ook altijd samen gedaan en gelukkig krijg je gewoon betaald verlof voor verloskundige afspraken bij ons in de CAO. Zowel voor zwangere als partner. Zou me verder niet zoveel aantrekken van meningen van anderen. Ieder moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen.
Ik heb trouwens de laatste tijd echt levensechte dromen/nachtmerries... nu al een paar keer gehad dat ik dan bevallen was en geen gehuil hoorde, met als resultaat dus een stil geboren zoon. Mijn maag draait om bij die gedachte!!! Ik en mijn stomme bezorgde hoofd zijn gaan googelen hoe vaak dat nou eigenlijk nog voorkomt... beter niet kunnen doen. Dan lijkt iedereen wel iemand te kennen waarbij het tijdens of net na de bevalling nog is mis gegaan. Pffffffff! Het zullen de laatste loodjes zijn, na zoveel eerdere miskramen lijkt het gewoon nogsteeds heel onwerkelijk dat we nu toch echt binnenkort met zn drieën zijn. Ik kijk totaal niet op tegen de bevalling of tegen pijn maar zal heel blij zijn als ik hoor en zie dat alles goed met hem gaat. Hebben meer deze angst of dromen of gaat iedereen er gewoon van uit dat het allemaal wel goed komt? 

@JenE: ik denk dat het er gewoon bijhoort. Vooral het (extra) dromen door lichter slapen en alles wat je verwerkt overdag en wat je bezig houdt. Heel normaal. Ik droom nog niet echt heftige dingen, maar wel heel echt elke nacht.
Lekker meiden, dat veel van jullie al verlof hebben. Ik ben vandaag 35+4 dus a.s. donderdag 36 weken en dan start mijn verlof vrijdag! Ik kijk er zo naar uit :) Is nog prima uit te houden lichamelijk, maar mn concetratie toch een stuk minder en ik dwaal af met mn gedachten hahaha.
Ook hier laatste keren alleen naar de vk geweest hoor. Onzin dat hij zn hele agenda moet aanpassen op die 10min die je even binnen bent voor wat metingen. Woensdag wel de 36 weken liggingsecho en bespreken geboorteplan en dan gaat hij wel mee! Maar dat is ook gewoon leuk :). Hij ligt al een aantal weken met zn hoofd naar beneden en ik voel dat hij aan het indalen is (steken bij mn punani met lopen en ook 2 x harde buik gehad). 
Good luck allemaal met de hitte die eraan komt. Ik ga denk met mn pootjes in een bak ijs zitten deze week HAHA. 

Ah zie je, het is gewoon bij iedereen anders. Thanks voor jullie reacties! Ik begrijp het ook als je partner wél altijd mee gaat, maar vond het een wonderlijke opmerking. Misschien had ze haar dag niet of net een nachtdienst gehad ofzo ;).
@JenE dat soort dromen had ik een tijdje terug ook! Of niet helemaal hetzelfde, maar hele rare levensechte dromen die met de baby & partner te maken hadden. Dat de baby een afwijking had ofzo, of er totaal anders uit zag (niet als een baby), of dat er iets anders mis ging met mijn relatie. Het is net alsof je hoofd het zo onwerkelijk vindt dat er straks een persoontje bij komt (als ik daar bij stilsta is het echt zoooo onwerkelijk nog) dat het er allemaal dingen omheen verzint ofzo. In ieder geval, dat is mijn theorie haha. En inderdaad kun je beter niet googelen (heb ik ook ondervonden). Ik herken je gevoel ook heel erg van het niet opzien tegen de bevalling zelf (hoewel het bij mij nu ietsje anders gaat gaan dan ik in mijn hoofd had heb ik dat de hele zwangerschap niet gehad), maar kijk zo uit naar dat eerste huiltje en dat ze dan zeggen dat alles goed is! Snap dat het na meerdere miskramen ook nog wel spannender is.. 
Lekker @Joena dat je ook bijna verlof hebt! 
Hier was de controle overigens goed. Hij ligt helemaal ingedaald vast in mijn bekken, met z'n kontje dus haha. En ze zei dat het nu echt elk moment kan gebeuren - en dat het dan heel belangrijk is dat ik direct naar het zkh ga vanwege de stuitligging. Heb ook veel harde buiken (geen idee of dat wat zegt maar valt me echt op). Heb dus maar tegen mijn vriend gezegd dat hij deze week ondanks het mooie weer echt maar even enigszins dichtbij huis moet blijven (fietsafstand dat hij in 20-30 min thuis kan zijn). Hij wilde gaan varen en zwemmen op het IJ met vrienden, maar dat vind ik toch even niet zo'n goed plan merk ik haha.

Hier gaat mijn man eigenlijk ook nooit mee naar de controles hoor! Alleen het eerste intakegesprek en wel alle echo's, maar de controles is hij nooit bij. Hij werkt fulltime en ik vind het onzin dat hij daar vrij voor moet nemen, gebeurt toch niks interessants. Ik praat hem in de avond met het eten bij. ;) Als er echt iets belangrijks is, dan bel ik hem even of ik app. Vind het heel erg raar dat de verpleegkundige meent dat ze zo'n opmerking moet maken, hoor!
Vandaag ben ik even op de praktijk geweest om alles in orde te maken voor mijn vervangster, komende woensdag laatste werkdag! Het is ook wel tijd om met de voetjes omhoog te gaan zitten. Slapen gaat op en af, de ene nacht lig ik tot 3 uur wakker en de andere nacht slaap ik langer, maar wel onrustig en word ik vaker wakker om te plassen. Als mijn verlof volgende week in gaat, neemt mijn man standaard de auto mee. Normaal fietst hij altijd, maar dan doet hij er 50 minuten over om thuis te komen. Met de auto ongeveer 30 minuten. En aangezien mijn bevalling waarschijnlijk heel snel gaat zijn, willen we niet dat hij te laat komt, haha. Dus ik snap dat sommige dames ook niet meer willen dat de man ver weg ergens heen gaat!

Mijn man gaat eigenlijk wel altijd mee. Hij is bakker en dus altijd wel op tijd thuis. 

Wij hebben vandaag weer een groei echo gehad. Ben nu 35+2. Het 1e wat ze zei jeee wat krijgt jullie baby veel haar! Je zag het haar gewoon wapperen haha. Haar beentjes hebben ook een groeispurt gehad. Ze word geschat op 2900 gram. Flinke baby dus. Volgende week weer controle dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen over haar groote. 

Oooh wat komt het dichtbij!!! Ben benieuwd wie de eerste is die haar beebje te zien krijgt!!!
En pft, je man hoeft echt niet elke keer mee. Het is dat de mijne het wil, maar ik denk wel eens, 'schat alleen mn bloeddruk meten en even voelen'... haha.
Vandaag lekker met zn tweetjes naar Groningen, kinderen achter gelaten bij opa en oma. Heerlijk eventjes. Net lekker uit eten, zegt de mevrouw vd bediening bij het brengen van het soepje: u bent zwanger hè , we hebben de taugé er uitgelaten voor u. Wist niet eens dat ik geen taugé mocht! ?? Nu relaxen in het hotel en dan morgen een dagje spa. 
Mn buik is enorm en zit echt in de weg, maar heb verder geen klagen. En die hitte, hoewel ik er wat tegenop zie, we zullen het wel overleven...

Wauw die verpleegster heeft mazzel gehad bij jou denk ik!! volgens mij hadden mijn hormonen terug gesproken! haha.. vind het een vreemd opmerking! 
De papa van me kleine gaat mee maar dat is omdat hij verlopig huispapa word. Anders had hij niet meegegaan elke keer maar nu meer uit gezelschap! 
morgen liggingsecho.. altijd weer zin in.. 

Terug
Bovenaan