minim: Gefeliciteerd met de kleine! Wat fijn dat het zo goed gaat ondanks het aantal weken zwangerschap!
Wij zijn nu bijna een weekje verder! Ik ben dinsdag thuis gekomen uit het ziekenhuis en sindsdien is het pendelen naar de jongens! Mijn herstel gaat super en valt me dan ook heel erg mee. Het kost wel veel energie om op tijd uit bed te gaan, klaar te maken en in de auto te zitten om naar de neonatologie te gaan!
Ik kijk ook goed terug op de bevalling! Begon vrijdag 19 juli, zaten op de bank journaal te kijken en toen kwam er langs dat het dinsdag 30 graden zou worden? dus toen klopte ik eens iets op mijn buik en zei: Jongens, maandag is jullie laatste daggie!
En toen brak mijn vruchtwater! (Geen druppels zoals overal genoemd, maar echt plensen)
Eenmaal in het ziekenhuis leek het heel erg snel te gaan! Na 2u weeën al 6 cm ontsluiting dus geen tijd meer voor een ruggenprik! Helaas bleven de persweeën nog lang weg, had wel elke keer wee op wee wat erg zwaar was! Dus weeën opwekkers gekregen voor de persweeën. Ongeveer 19:30 binnen gekomen en half 3 bevallen! Brian wel met een knip en de vacuümpomp! Daarna nog naar de ok geweest omdat de 2e placenta niet kwam! Al met al een heel avontuur ?
De 1ste dagen op de neo werden we er op voorbereid dat ze waarschijnlijk tot de uitgerekende termijn moeten blijven. Ze doen het deze week echter zo goed dat er vandaag over is gesproken dat we ze zondag al mee naar huis mogen nemen! Zaterdag gaan we dan een dag aan in-Roomen doen, een hele dag in het ziekenhuis met de jongens en de verpleegkundige op de achtergrond. En als ze alles zo goed blijven doen, en de Maxi-Cosi test doorkomen mogen we ze zondag meenemen?