Uitgerekend augustus

Ow ik voel wel met jullie mee in deze hitte! Dat is mij dan bespaard gebleven! Hopen dat het na het weekend beter te doen word qau temperatuur.
De gebroken vliezen waren van 1 vruchtzak, die van Brian! Die van Jake zijn intact gebleven tot het tijd was om voor hem de bevalling in te zetten, toen heeft de verloskundige ze gebroken. 
Voor de vluchttas: 
Verlengsnoer: stopcontacten zitten veel achter het bed en snoeren van mobiele opladers zijn kort
Flesje drinken voor manlief en iets van een koekje
Oordoppen: veel herrie op de afdelingen
Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en had de jongens niet bij mij op de kamer waardoor het niet van belang was of ik ze wel zou horen met de oordoppen! Maar heb er enorm profijt van gehad dat ik goed kon slapen! En we hadden al een keer een proef gehad met de vluchttas toen we richting Groningen gingen! 

Lekker he dat het wat afgekoeld is! Vind 't wel prima zo!!
Ik heb een beetje een baaldag en voel me momenteel een broedkip en schoonmaakster. M'n vriend werkt fulltime en is 't weekend vrij. Probeer wel met vriendinnen af te spreken maar zit voornamelijk thuis te wachten op mijn man. In 't weekend is hij ook vaak de zaterdag de hort op met vrienden en zit ik weer alleen thuis. Hij komt thuis eten staat klaar het huis is opgeruimd en de laatste spulletjes zijn gehaald voor de baby. Kortom ik regel alles en hij gaat maar weg.. Het klinkt nu wel iets erger dan het is want we zijn vd week ook wel 2 keer samen uit eten geweest met het mooie weer en vorige week bios. Als ik hier wat over zeg dan vind hij dat ik me niet moet aanstellen omdat hij bijna de hele week (savonds na werk behalve donderdag) thuis is geweest. Maar voelt toch anders omdat hij ervoor kiest om op zijn vrije dag andere dingen te doen dan met mij of dat ik hem Moet delen en kiezen welke dag van het weekend we samen kunnen door brengen. Ik voel me dus momenteel alleen goed voor het huis en een kind te broeden.. Misschien stel ik me wel aan en zijn het de hormonen want ik wil niet dat hij zijn vrienden laat vallen voor mij maar had gehoopt dat hij wel iets meer tijd wil door brengen met zijn hoogzwangere vrouw nu het nog kan! Ik ben dan wel degene die zwanger is maar we doen het uiteindelijk toch samen vind ik. Ook vind hij het allemaal maar vies als ik advies vraag of ik me zou laten strippen volgende week bij de verloskundige.. Ook melk uit mijn borst vind hij vies.. Voel me daardoor niet op m'n gemak bij de bevalling straks.. 

Ooooh het is afgekoeld. Zooo blij :)! Eindelijk ook mijn geboortevoorkeuren uitgetypt, check. Vriend gaat zo klossen halen, check. Ik ga zo misschien nog even de babystoel verven en de mobiel ophangen, check check. We komen er wel!
Ik heb soms ineens een soort schrik, somber moment waarin ik denk omg ik ben straks al mijn vrijheid kwijt. Hebben jullie dat ook wel eens of alleen maar roze wolken?

Alweer een tijdje niks geschreven maar wel steeds mee geschreven. 
Bloompje het lijkt me heel vervelend als het voor jou zo voelt dus ik zou dit dan ook zeker met hem bespreken. Mijn man is meegeweest naar samen bevallen cursus daar ben ik echt heel blij om omdat ik daardoor het gevoel heb dat we het echt samen doen. Maar dan alsnog moet ik hem hier soms wel aan helpen herinneren hoor, als ik bijv om een warme pittenzak vraag, standaard het antwoord ja zo. Uhhh nee NU :p
En Gummybeer ik ervaar dat eigenlijk nog niet echt zo maar sta er nu ook heel makkelijk in en heb dat ook besproken met mijn man dat ik de baby gewoon mee wil nemen naar verjaardagen en nog steeds hoop bij de tenniswedstrijden van mijn man te kunnen kijken en de baby mee te nemen. Hoop dat het in de praktijk ook zo werkt. En sowieso hebben wij best veel oppas achter de hand om een keer een avond uit eten te gaan. Vind ik ook echt belangrijk om te blijven doen. 
Ik ben vandaag precies 37 weken yeeeh. Gisteren bevalbad opgehaald verder is alles klaar. Ik vind alleen het idee dat het ook nog maar zo ruim 4 weken kan duren heel bizar. Van mij mag ie wel komen haha. 
Een andere vraag. Ik heb al ruim een week echt enorm pijn aan de linkerkant van mijn ribben richting mijn rug. Maar kan de baby hier überhaupt schoppen? Dan zou je toch eerder aan de voorkant verwachten. Soms zo erg dat ik amper kan bewegen en ik kan ook niet goed op mijn zij liggen. Ook doet het enorm pijn als ik diep inadem. Herkennen mensen dit? 
Verder is de baby nog niet ingedaald en dit was toch wel een teleurstelling. Als hij volgende week niet is ingedaald willen ze met 38 weken een extra echo om te kijken of er niets medisch is dat hij niet indaalt. Toch een beetje spannend.. 

Bloompjee ik herken het op zich wel, ik denk dat het goed is als je dit naar je vriend uitspreekt. Realiseer je ook dat je inmiddels misschien ook goed klaar bent met de zwangerschap (terecht na 39 weken!) en dat de spanning van het elk moment kunnen bevallen / hormonen die er toch al waren ook geen positieve draai hieraan geeft. Ik merkte de afgelopen week, met het mooie weer en iedereen die overal ging zwemmen enzo, dat ik me ineens ook een beetje voelde als een broedmachine. Mijn schoonmoeder belde op en zei tegen mijn vriend "lekker te gaan genieten van het weer", en tegen mij zei ze dat ik wel rustig aan moest doen, omdat de baby er anders last van zou hebben. Ik ben na dat gesprek ook in janken uitgebarsten bij mijn vriend, roepend dat ik me voelde alsof ik er niet toe deed en het iedereen alleen om de baby gaat, en dat iktoch geen "eierschil" ben die je straks als de baby er is weg kunt gooien. Zo voelde ik me blijkbaar ook eventjes :p, maar realiseer je dat het vooral je eigen gevoel nu is. Jouw vriend heeft echt wel respect voor wat je allemaal doet nu, en voor hoe je de zwangerschap volhoudt. En hij ziet je niet als schoonmaakster of broedmachine!
Wat bij ons wel helpt is als ik het naar hem uitspreek, maar niet in verwijten praat richting hem. Het dus bij mezelf houd. Dus dat ik het GEVOEL heb dat .. en dan wat me dwars zit. En ook dat ik me realiseer dat ik soms overdrijf, maar dat ik er op dit moment niet zoveel aan kan doen omdat het ook voor mij veel is nu en zwaar wordt tegen het einde. En ook: dat je het ineens wel confronterend vindt dat jij in feite steeds minder kan, en hij misschien 'nog even' wil genieten van dingen die straks anders worden.
Verder zou ik ook naar hem uitspreken dat je het jammer vindt dat hij zo praat over de bevalling. Je kunt misschien zeggen dat het jou ook niet perse het prettigste op aarde lijkt, maar dat je wel graag wil dat het iets is dat jullie samen doen (ook al ben jij degene die het natuurlijk moet 'doen') en dat je hem er ook echt bij nodig hebt.
Komt goed! Nog heeeeel even volhouden en dan heb je je zoontje in je armen!!

Hallo lieve dames.
ik zou jullie op de hoogte houden van mijn rommelende avontuur.
vrijdag bij de controle in het ziekenhuis direct laten strippen, wat heel makkelijk lukte. Het was dus inderdaad allemaal aan het rommelen.
Wel een afspraak gemaakt om mij maandag 29/7 in te leiden als de bevalling na t strippen niet op gang zou komen.
Maar na het strippen kreeg ik vrijwel direct krampen. Wat mij het idee gaf dat ik nog boodschappen moest doen en in huis van alles moest doen, gewoon maar bezig blijven zodat de krampen door zouden zetten.
en dat heeft gewerkt! Vrijdagavond mochten we al naar het ziekenhuis komen en 27/7 om 02:56 bevallen van een prachtige dochter genaamd Viyenne.
heerlijk zo een klein propje in Mn armen!

Gefeliciteerd jennml met hoeveel weken ben je precies gestript als ik vragen mag?
En pareltjuuh de pijn in je ribben herken ik wel. Zo heb ik het een tijdje en zo is het ook weer ineens verdwenen. 't kan ook zijn dat er een zenuw klem zit ofzo.
Gelukkig zit in momenteel weer iets beter in m'n vel. Denk dat het echt de hormonen waren! En natuurlijk de spanning voor de bevalling (bewust of onbewust) 
Ik merk wel echt hoe dichter je bij de 40 weken komt hoe pittiger het wordt. Conditie is om te janken haha! En sinds een paar dagen heeeel moe (hopelijk een voorteken voor de bevalling maar zal wel niet hahaha) probeer wel elke dag iets te doen zodat ik niet helemaal stil zit zodat ik niet helemaal inkak. 

Terug
Bovenaan