Kim, dat is spannend! 11 augustus is wel nog even doorzetten, pff. Nog 11 nachtjes slapen vanaf vandaag, dus aftellen is begonnen!
Ik moet ook even van me afschrijven. Afgelopen vrijdagnacht heb ik weeën gehad en zaterdagmiddag ook nog. Maar ze bleven erg onregelmatig en de hevigheid zette niet door. Ik herkende dit meteen van mijn eerste zwangerschap, want dat heb ik namelijk toen ook gehad en ben ik uiteindelijk terug naar huis gestuurd vanaf het ziekenhuis, omdat de weeën weer helemaal gestopt waren. Deze keer stopte de weeën ook weer uit zichzelf, dus ik heb uiteindelijk de verloskundige ook niet gebeld. Nu voel ik me sinds het weekend echt anders en het blijft op en af rommelen. Gisteren de hele dag eigenlijk rustig geweest, tot in de avond en ik weer krampen had. Maar dat bleef ook maar bij eventjes. Maandag controle bij de VK, baby is nu wel echt volledig ingedaald en er dus helemaal klaar voor. Ik móét het tot vrijdagnacht/zaterdag volhouden, want vanaf zaterdag 00.00u ben ik 37 weken en mag ik thuis bevallen. Ik wil absoluut niet in het ziekenhuis bevallen, tenzij het medisch noodzakelijk is. Dus mijn man en ik zijn nu wel heel zenuwachtig, als het hetzelfde gaat als bij mijn eerste dan kan ik dus vrijdagnacht of zaterdag verwachten dat er iets door gaat zetten. Maar ja, je weet het gewoon nooit! Een vriendin van me belde me heel toevallig zondag ook al op om te vragen hoe het ging, zij had namelijk gedroomd dat ik eind deze week ga bevallen (en zij heeft soms paranormale dromen die voorspellend zijn). Zij heeft ook het idee dat het niet veel langer dan een week gaat duren, dus uiterlijk volgende week dinsdag. En laat ik nu zelf ook voelen dat het allemaal anders is en ik dus ook een klein beetje naar dit weekend aan het toeleven ben. Zul je zien, is de baby het daar niet mee eens en blijft deze doodleuk nog 2 weken zitten haha. Maar 40 weken ga ik in deze situatie echt niet halen, denk ik zo.
Hebben jullie trouwens ook dat mensen in jullie directe omgeving zich er nu mee gaan bemoeien? Ik heb echt een hele goede band met mijn schoonmoeder, maar mijn schoonmoeder zegt vanaf 30 weken al bijna iedere week "dat de baby nog maar even moet blijven zitten". Volgens mij heeft ze niet door dat ze dat echt iedere week zegt, maar nu begint het me ondertussen echt te irriteren. En ze wil ook niet dat ik precies met 38 weken beval, want net dat weekend is zij een weekendje weg van vrijdagochtend tot maandagmiddag. En ze zou het toch wel echt vervelend vinden als de baby dan geboren wordt. Serieus, mijn schoonvader gaat morgen op vakantie en komt pas 18 augustus weer terug, die gaat de bevalling sowieso missen (als het inderdaad binnenkort doorzet) en mijn schoonzusje bijna idem dito, die gaat komende zondag weg en komt 14 augustus weer terug. Nu komt er ook nog bij dat toen mijn eerste zoon geboren werd, mijn moeder in Duitsland zat voor een weekendje weg. Dus die heeft de bevalling in die zin ook gemist, maar kon pas om 4 uur in de middag op z'n vroegst bij mij zijn (ik was in de nacht bevallen om half 2). Daar heb ik me toen ook niet druk om gemaakt, het was nu eenmaal zo. Maar nu wil mijn schoonmoeder dus absoluut niet dat zij weg is als de baby komt.. Sorry, ik heb géén timer, dat kind komt wanneer dat hij/zij er klaar voor is hoor. Daarnaast ga ik waarschijnlijk mijn moeder bellen als mijn bevalling is begonnen, zodat zij voor onze eerste zoon kan zorgen als daar iets mee is. Zij blijft ook zeggen dat ik haar ook kan bellen. Ja dat weet ik, maar mijn moeder woont hier 2 straten van af en mijn schoonmoeder moet een kwartiertje rijden. Aangezien mijn bevalling waarschijnlijk weer heel snel gaat (doordat de eerste ook maar 2 uur heeft geduurd), heb ik dan toch liever dat mijn moeder hier na 2 minuten op de stoep staat dan mijn schoonmoeder pas na 15 minuten. Dan weet ik tenminste zeker dat mijn zoon opgevangen word en kan ik op mezelf concentreren. Het verschil met mijn moeder is, dat zij hier super nuchter op reageert. Zij heeft zo iets van: als ik in de buurt ben, dan bel je mij, maar als je schoonmoeder dichterbij is, dan bel je haar. Als er maar iemand voor jullie is, zodat jij rust hebt (als mijn moeder aan het werk is moet ze 30 minuten rijden en mijn schoonmoeder dus maar 10/15 minuten, dus dan wordt het wel weer mijn schoonmoeder, haha). Ik vind de reactie van mijn moeder veel prettiger, omdat zij er geen opmerkingen over blijft geven..
Ach, sorry. Even klaagmomentje. Ik hou kei veel van mijn schoonmoeder en heb ook echt een goede band met haar hoor. Maar ik merk dat, nu het einde eraan komt, ik die opmerkingen gewoon even niet meer zo goed kan hebben - hoe goed bedoeld ook. De bevalling komt wanneer de baby er klaar voor is en wie er dan in de buurt is en wie er gebeld wordt zien we dan wel. Wat dat betreft valt er gewoon niks te voorspellen en wil ik er dan ook geen druk achter of iemand nu wel of niet thuis is. Als je op vakantie bent, is dat je eigen schuld want je wist dat ik rond deze tijd moest bevallen én dat de kans groot is dat ik eerder beval omdat mijn eerste ook vroeger kwam.