Uitgerekend augustus

Gefeliciteerd Jennml!! Wat fijn dat het zo goed is gegaan!
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ze op 11 augustus (dan 38wk) gaan inleiden. Wel een extra afspraak nog gepland op 5 aug om te checken of ik dat nog red. Ik merk dat ik echt aan het eind van mijn latijn zit. De tweeling zuigt me helemaal leeg, mijn lichaam raakt op en ik slaap slecht. Stiekem hoop ik dat ze zichzelf voor de 38wk al aandienen.... we shall see!

Kim, dat is spannend! 11 augustus is wel nog even doorzetten, pff. Nog 11 nachtjes slapen vanaf vandaag, dus aftellen is begonnen!
Ik moet ook even van me afschrijven. Afgelopen vrijdagnacht heb ik weeën gehad en zaterdagmiddag ook nog. Maar ze bleven erg onregelmatig en de hevigheid zette niet door. Ik herkende dit meteen van mijn eerste zwangerschap, want dat heb ik namelijk toen ook gehad en ben ik uiteindelijk terug naar huis gestuurd vanaf het ziekenhuis, omdat de weeën weer helemaal gestopt waren. Deze keer stopte de weeën ook weer uit zichzelf, dus ik heb uiteindelijk de verloskundige ook niet gebeld. Nu voel ik me sinds het weekend echt anders en het blijft op en af rommelen. Gisteren de hele dag eigenlijk rustig geweest, tot in de avond en ik weer krampen had. Maar dat bleef ook maar bij eventjes. Maandag controle bij de VK, baby is nu wel echt volledig ingedaald en er dus helemaal klaar voor. Ik móét het tot vrijdagnacht/zaterdag volhouden, want vanaf zaterdag 00.00u ben ik 37 weken en mag ik thuis bevallen. Ik wil absoluut niet in het ziekenhuis bevallen, tenzij het medisch noodzakelijk is. Dus mijn man en ik zijn nu wel heel zenuwachtig, als het hetzelfde gaat als bij mijn eerste dan kan ik dus vrijdagnacht of zaterdag verwachten dat er iets door gaat zetten. Maar ja, je weet het gewoon nooit! Een vriendin van me belde me heel toevallig zondag ook al op om te vragen hoe het ging, zij had namelijk gedroomd dat ik eind deze week ga bevallen (en zij heeft soms paranormale dromen die voorspellend zijn). Zij heeft ook het idee dat het niet veel langer dan een week gaat duren, dus uiterlijk volgende week dinsdag. En laat ik nu zelf ook voelen dat het allemaal anders is en ik dus ook een klein beetje naar dit weekend aan het toeleven ben. Zul je zien, is de baby het daar niet mee eens en blijft deze doodleuk nog 2 weken zitten haha. Maar 40 weken ga ik in deze situatie echt niet halen, denk ik zo. 
Hebben jullie trouwens ook dat mensen in jullie directe omgeving zich er nu mee gaan bemoeien? Ik heb echt een hele goede band met mijn schoonmoeder, maar mijn schoonmoeder zegt vanaf 30 weken al bijna iedere week "dat de baby nog maar even moet blijven zitten". Volgens mij heeft ze niet door dat ze dat echt iedere week zegt, maar nu begint het me ondertussen echt te irriteren. En ze wil ook niet dat ik precies met 38 weken beval, want net dat weekend is zij een weekendje weg van vrijdagochtend tot maandagmiddag. En ze zou het toch wel echt vervelend vinden als de baby dan geboren wordt. Serieus, mijn schoonvader gaat morgen op vakantie en komt pas 18 augustus weer terug, die gaat de bevalling sowieso missen (als het inderdaad binnenkort doorzet) en mijn schoonzusje bijna idem dito, die gaat komende zondag weg en komt 14 augustus weer terug. Nu komt er ook nog bij dat toen mijn eerste zoon geboren werd, mijn moeder in Duitsland zat voor een weekendje weg. Dus die heeft de bevalling in die zin ook gemist, maar kon pas om 4 uur in de middag op z'n vroegst bij mij zijn (ik was in de nacht bevallen om half 2). Daar heb ik me toen ook niet druk om gemaakt, het was nu eenmaal zo. Maar nu wil mijn schoonmoeder dus absoluut niet dat zij weg is als de baby komt.. Sorry, ik heb géén timer, dat kind komt wanneer dat hij/zij er klaar voor is hoor. Daarnaast ga ik waarschijnlijk mijn moeder bellen als mijn bevalling is begonnen, zodat zij voor onze eerste zoon kan zorgen als daar iets mee is. Zij blijft ook zeggen dat ik haar ook kan bellen. Ja dat weet ik, maar mijn moeder woont hier 2 straten van af en mijn schoonmoeder moet een kwartiertje rijden. Aangezien mijn bevalling waarschijnlijk weer heel snel gaat (doordat de eerste ook maar 2 uur heeft geduurd), heb ik dan toch liever dat mijn moeder hier na 2 minuten op de stoep staat dan mijn schoonmoeder pas na 15 minuten. Dan weet ik tenminste zeker dat mijn zoon opgevangen word en kan ik op mezelf concentreren. Het verschil met mijn moeder is, dat zij hier super nuchter op reageert. Zij heeft zo iets van: als ik in de buurt ben, dan bel je mij, maar als je schoonmoeder dichterbij is, dan bel je haar. Als er maar iemand voor jullie is, zodat jij rust hebt (als mijn moeder aan het werk is moet ze 30 minuten rijden en mijn schoonmoeder dus maar 10/15 minuten, dus dan wordt het wel weer mijn schoonmoeder, haha). Ik vind de reactie van mijn moeder veel prettiger, omdat zij er geen opmerkingen over blijft geven..
Ach, sorry. Even klaagmomentje. Ik hou kei veel van mijn schoonmoeder en heb ook echt een goede band met haar hoor. Maar ik merk dat, nu het einde eraan komt, ik die opmerkingen gewoon even niet meer zo goed kan hebben - hoe goed bedoeld ook. De bevalling komt wanneer de baby er klaar voor is en wie er dan in de buurt is en wie er gebeld wordt zien we dan wel. Wat dat betreft valt er gewoon niks te voorspellen en wil ik er dan ook geen druk achter of iemand nu wel of niet thuis is. Als je op vakantie bent, is dat je eigen schuld want je wist dat ik rond deze tijd moest bevallen én dat de kans groot is dat ik eerder beval omdat mijn eerste ook vroeger kwam. :p 

Ik ben al een tijdje aan het meelezen maar niet actief gereageerd. Allereerst gefeliciteerd iedereen met de zwangerschap en degene die al is bevallen gefeliciteerd met je zoon of dochter! Hopelijk maken jullie het allemaal goed. :). Ik ben officieel 13 augustus uitgerekend, maar i.v.m. zwangerschapsdiabetes word ik, mocht mijn zoontje zich niet zelf melden deze week, a.s. maandag ingeleid dmv een ballonkatheter. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik lees bijvoorbeeld verhalen dat men naar huis mag na het plaatsen, maar ik moet in het ziekenhuis blijven. Ben benieuwd of een van jullie hier ervaring mee heeft! 

Kim nog even volhouden! Ik hoop ook voor je dat de tweeling zich uit zichzelf eerder meldt.. Kan me goed voorstellen dat het erg zwaar is nu en dat je er ‘klaar mee’ bent. Succes met de laatste dagen! Want idd zoals Jomie al zegt kun je nu écht gaan aftellen!
JomieJW spannend zeg.. vooral omdat het zo herkenbaar is van je eerdere bevalling. Je bent er nu natuurlijk ook extra alert op, omdat je dingen herleidt naar je vorige ervaring. Hopelijk dient hij/zij zich niet voor 3 augustus aan!
Verder begrijp ik wel wat je zegt over je schoonmoeder. Vervelend als iemand je constant ‘lastigvalt’ (ook al is het een lief mens en niet vervelend bedoeld) met een opmerking waar je eigenlijk niets mee kunt. Een baby laat zich niet plannen dus het is nogal zinloos te blijven zeggen dat ie echt niet moet komen vóór .. Dat kan ze beter voor zich houden!
MommyvanA ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij is laatst bevallen dmv het plaatsen van een ballon. Zij ging tussendoor ook niet naar huis (had wel een andere medische reden op zich), maar de ballon is geloof ik dinsdag geplaatst, woensdagochtend vliezen gebroken en om 12 uur ‘s middags is toen hun dochtertje geboren. 
Verder komt het nu echt heeeel dichtbij, donderdag! Heel idioot eigenlijk om de geboortedatum al te weten. En even jullie mening: is het raar dat ik/wij de datum niet met iedereen willen delen van tevoren?! Krijg er nogal rare reacties op, maar vind het zelf redelijk normaal eerlijk gezegd dat niet iedereen om ons heen met ons weet wanneer hij geboren wordt.. is bij een ‘gewone’ bevalling toch ook niet? Hier heb ik het gezegd, maarja.. dit is anoniem(ish) en dus toch anders vind ik.
Mijn vriend had het wel per ongeluk aan zijn ouders verteld, die het weer aan mijn ouders verteld hebben. En die willen nu allemaal wel heel goed op de hoogte gehouden worden (denk het liefst nog real time). Moet nog even kijken hoe we daar het beste mee om kunnen gaan.. ergens voelt het een beetje alsof iets privés een gezamenlijk gebeuren geworden is ofzo. Maar misschien (waarschijnlijk!) zijn dit beetje mijn hormonen die opspelen.

Mikkie, ik snap heel goed dat je dat niet deelt! Je vriend heeft het natuurlijk in al zn enthousiasme gedeeld, maar handig is anders. Nu zitten de ouders van beide kanten te wachten op nieuws donderdag en voelen jullie je verplicht om hen op de hoogte te houden. Met een natuurlijke bevalling heb je dat toch ook niet? En sowieso is het jullie dag, jullie grote moment. Dan wil je niet de hele tijd denken "oh, we moeten nog een berichtje sturen naar de (toekomstige) opa's en oma's"... Wellicht een idee om ze te vertellen dat je snapt dat het voor hen heel spannend is, maar dat je niet die verplichting wilt? Het is jullie moment waarop jullie voor het eerst ouders worden! Dat moet je eerst even tussen jullie twee houden, dat moment ;) Onze zoon was om 1.29u geboren, toen moesten we nog alle officiële dingen door en het hechten en zo. Even bijkomen en toen besloten we om 4 uur te kijken wie we wakker konden bellen ? Maar dat voelde toen goed, misschien ook wel omdat niemand om 4 uur 's nachts aan zou komen en we dus de eersten pas rond 9 uur konden verwachten, dan heb je nog even wat tijd samen. Kies wat voor jullie goed voelt, al het andere is secundaire prioriteit!

Hoi hoi, 
Wat betreft je schoonmoeder, wat je ons hebt verteld in je laatste stukje, dat is precies wat je kan zeggen tegen je schoonmoeder, daar leg je het netjes en duidelijk uit hoe jij je voelt. Niks mis mee. 
Ik stuur mijn ouders ook af en toe berichtjes over hoe ik mij voel, zij weten mijn bevaldatum en respecteren alles en laten ons heerlijk. Ze gaan oppassen en ik vond het fijn dat zij en mijn zus het weten aangezien onze baby naar de Intensive Care moet en ik dus langer ga blijven in het Ronald mac Donald huis.  Wel zo handig dat het geregeld is met onze 2 andere kinderen. 

En wat betreft iemand anders en vriend die bevaldatum heeft verteld. Ook dat gewoon zeggen hoe je je voelt. Miss ben ik daar wat makkelijker in? Maar echt, niet druk maken en hier alleen vertellen hoe je je erover voelt, maar juist (ook) naar diegene waar het omgaat. Maakt het leven een stuk makkelijker, geloof me :) 
Ik app mijn beste vriendinnen ws dat ik aan het bevallen ben haha, veel te spannend en lekker zenuwachtig maken ?. Hebben er vorige keer ook heerlijk om gelachen achteraf haha. Is tenslotte een feestje, als alles goed is. 

Deze keer een wat andere lading omdat hij een hartafwijking heeft en naar de ic moet, maar dan heb ik weer enorm veel steun wat ons goed doet en sterk houdt. En uiteraard gaan ze mij geen onnodige berichtjes sturen en zal ik zeker niet het gevoel hebben dat ik a la minuut ze moet appen dat hij geboren is. Dus die druk voel ik niet, ook niet bij mijn ouders en ik weet dat iedereen in mijn vriendenkring dit meer dan logisch vindt. 
Hopelijk zal dit bij jullie ook zo zijn en maak je je druk om niets, ik denk dat ze het best snappen allemaal. Maar echt...zeg vooral wat je voelt, miss hebben ze echt geen idee. 

Succes iedereen en geniet van deze lagere temperaturen!! 

Oja , ballonervaring! 
Nog geen ervaring, maar 3 dagen voor mijn datum gaan ze kijken of ik ontsluiting heb, zoniet dan plaatsen ze een ballon en mag ik naar huis, met zo'n ding tussen je benen ja hihi. Valt er vanzelf uit zeiden ze, of niet. 
Maar dan op DE datum gaan ze de weeën opwekken. 
Maar alleen dus als er nog absoluut geen ontsluiting is. Anders gewoon naar huis en terug op de datum. (Zijn verjaardag :) 
Ik heb gewoon zijn verjaardag bepaalt, bizar eigenlijk.  

Ben het helemaal met Citrus eens, ik zou gewoon zeggen hoe je je voelt. Wij willen de eerste dagen eigenlijk niemand op bezoek en laten familieleden dat nu alvast weten. Want anders zijn de straks teleurgesteld. Kan beter meteen de juiste verwachting meegeven. Kijk ik snap dat het voor iedereen leuk en spannend is, maar uiteindelijk is het jouw gezinnetje en tussen jou en je vriend. De rest is wat mij betreft aanhang in het proces en die moeten zich aanpassen aan wat jullie het fijnst vinden. En dat je dan misschien een kleine ontevreden reactie krijgt, jammer dan. Maar dan ben je iig op de dag dagen zelf er zeker van dat je je daar verder niet druk om hoeft te maken want dat is dan een gepasseerd station.

En spannend Citrus! Leuk ook wel dat je de verjaardag gewoon al weet :). Heb je nu een beetje goed zicht op hoe het met het hartje zal gaan? Houden ze gewoon in de gaten na de geboorte?

Hier dacht ik vannacht ineens dat ze misschien zou komen (liever niet, ben vrijdag pas 36 weken). Best wel kramp weer en ik was ook heel misselijk. Maar ik heb iedere dag menstruatieachtige kramp al zo'n 2 weken. De verloskundige zei indalingsweeen maar ze ligt al helemaal ingedaald dus ik weet niet wat het dan wel is. Niet van die braxton hicks dingen iig. Nouja, hoop dat ze toch iig tot vrijdag even blijft zitten.

Terug
Bovenaan