Uitgerekend augustus

Bedankt, vk vanavond geweest nog weinig vooruitgang... het zijn voor weeën maar ze worden wel steeds heftiger.. ben benieuwd hoe we de nacht door gaan komen. Paracetamol op, kruik tegen de buik en hopelijk een paar uurtjes slapen..
Hoe gaat het bij jullie?
Slaap lekker !

Jammer Miesie dat t nog niet echt doorzet. Maar alle beetjes helpen toch? Waarschijnlijk dan je baarmoedermond aan het verweken? Rustig aan en proberen of je toch een beetje kunt uitrusten.

Hier same same. Vannacht veel wakker omdat ik me dan druk maak dat haar ruggetje rechts ligt en kennelijk is dat minder optimaal dan links om uiteindelijk goed te draaien (geen sterrekijkertje). Plus een beetje misselijk enzo nu. Mijn vriend besloot gister de vloer en aanrecht in de keuken te olien, dus onze huiskamer is een teringzooi (wel fijn dat hij het heeft gedaan want dat gaat er even niet van komen). Plus hij is een beetje ziek, ook niet zo fijn voor beiden. Rustig aan hier dus.

Oh gummybeer, wat herkenbaar! Manlief kwam vrijdag thuis en die denkt dus griepverschijnselen te hebben. Hmpf, dus die zit al het hele weekend aan de paracetamol. En ik ben sinds vanmiddag ook best misselijk, ook veel last van lucht en zo (heel charmant). Volgens eigen voorspelling nog twee weken volhouden ?

Voor iedereen die intussen is bevallen: van harte gefeliciteerd!
miesi: hopelijk zet t bij jou goed door. 
JaimyJW en gummybeer: hopelijk knappen jullie mannen snel op, zodat zij ook fit zijn als de bevalling zou beginnen. 
Hier is het nog rustig. Vorige week wel last gehad van rommelen, maar de laatste dagen gebeurt er niets. Morgen ben ik 40 weken en van mij mag de kleine echt wel komen, maar ja kennelijk zit hij/zij nog te goed in mijn buik. Ik wacht (on)geduldig af. Dinsdag weer controle verloskundige en dan eventueel strippen.

Hallo allemaal, ik ben op 9 augustus bevallen van onze zoon Mats! Acht dagen te vroeg dus, hij heeft goed geluisterd dat hij wel mocht komen hihi.
Het begon rond 22.00u maar meteen al met weeën om de 3min van 40 tot 60 sec lang. Dus na een klein uurtje toch de verloskundige gebeld, die kwam langs en gaf aan dat het het begin stadium was en kon gaan doorzetten maar ook kon afzwakken. Onder de douche gegaan want dan zou blijken of het door zou zetten of niet. 2 uur onder de douche gezeten totdat ik het niet meer hield, kruipend naar mijn man die lag te slapen.
Verloskundige kwam weer, had toen 3cm ontsluiting. Man is het bevalbad op gaan zetten en verloskundige zou rond 6 uur terug komen. Toen ik in bad kon gaf dit heel veel verlichting!!! Zou het iedereen aanraden in bad! Echter rond 5 uur kon ik de weeën echt niet meer opvangen, verloskundige kwam weer, kreeg precies een wee en ging van 6cm naar 8cm. Toen is ze gebleven, maar het persen duurde ontzettend lang en vond ik ook wel een beetje traumatisch eigenlijk. Ik voelde totaal geen vooruitgang en steeds zakte ie iets maar schoot vervolgens weer omhoog. Ik heb uiteindelijk een uur en 3 kwartier geperst, had nog een kwartier anders moest ik naar het ziekenhuis en dat wilde ik echt niet. In bad lukte het persen niet, liggend ook niet, dus uiteindelijk op de baarkruk vanwege zwaartekracht.
Net op het nippertje op tijd is hij dus geboren. Op 1 wondje na, paar hechtingen is gelukkig alles goed want ik was echt als de dood dat ik volledig zou uit scheuren omdat het persen zolang duurde..
Nu gaat het super goed, Mats doet het heel goed! De borstvoeding is nu de volgende uitdaging...
Voor iedereen die nog bezig is met de laatste weken : succes met de laatste loodjes! 

Gefeliciteerd pareltje! Wat ook weer een prachtige naam geniet van elkaar!
Ik zit inmiddels sinds gisteravond 22.00 in de voorweeen... heb vannacht bijna niet geslapen dus ik hoop dat ik door de dag heen wat kan slapen.. maar heb weining hoop.. elke x als ik indommel komt er weer zon stomme wee. Ik heb nu maar kruikje gepakt dat helpt wel iets en paracetamol maar daar wordt ik alleen maar slaperig van ..
Hopen dat het doorzet en dat ik vanavond ergens ons meisje vasthouden!

Wauw klinkt raar maar wat super fijn om die mooie maar verschillende beval verhalen te lezen!!
Ik ben ondertussen vanaf donderdag al in het ziekenhuis en ze proberen er alles aan om op te wekken. Helaas is het tot op heden niet gelukt.. 2 ballonen gehad en een hormoonveter.. me lichaam heeft ontsluiting gegeven maar nog lang niet voldoende en me baarmoedermond is niet verweekt.. 
Me medicatie voor me bloeddruk word verhoogd en kijken of ik het beter ga doen. 
Nu 2 dagen niks omdat me lichaam moet herstellen..  
Ben toch ergens in me hoofd toch wel bezig dat dit een keizersnee gaat worden. 

?Gefeliciteerd met Mats, Pareltjuh!?
Héél fijn hè, om al die verhalen te lezen, ook al doet het pijn en gaat niet alles zoals gehoopt, iedereen heeft een gezond kindje!
Agnesz, wat vermoeiend voor je! Je kan het hè, kop op! 
Mandy, pittig zeg!!! En al dagen in het ziekenhuis! Je klinkt positief, maar begrijpelijk als je er ook even doorheen zit... sterkte voor nu en een ♡ onder je riem!
Hier nog rustig alles. Morgen 38 weken, dus kan ook nog even rustig blijven. Slapen gaat nog goed, alleen 2 tot 3 keer eruit om te plassen. Moet daarvoor naar beneden, dus best irritant... Kinderen zijn naar papa, dus echt rust nu en alles opruimen (En dat het dan ook opgeruimd blijft, haha.) Ze hadden wel beide zoiets van; we zien je nu voor het laatst met je dikke buik, mama... ? Hoewel het allemaal echt goed geregeld is en we (exen) goed met elkaar overweg kunnen, is het voor de kinderen soms moeilijk, die omschakeling... maar goed, het is zoals het is en we maken er het beste van! 
Het ene moment kan ik niet wachten om de baby te ontmoeten, het andere denk ik; doe maar rustig aan. Heb ook zin om alle spulletjes te gaan gebruiken, lekker met de wagen te wandelen en zo! 
Fijne dag allemaal en als er vanalles rommelt en wee't; succes!!!

Terug
Bovenaan