Uitgerekend augustus

MoiX hoe vond je dat strippen? Ik lees daar verschillende dingen over dat sommigen het heel pijnlijk vinden en anderen "onprettig". Kun je het ergens mee vergelijken? En hoe ver ben je dat ze dat gaan doen? Ik vraag mij nl ook steeds af wanneer de vk eens gaat checken of er al wat gebeurt daar beneden, of dat dat pas is als je voorbij 40 wk bent.

@kimkeertwee: dat is inderdaad een heftige dag geweest! Jij hebt de bevalling gehad waar ik het meest voor vreesde, en waarvan de gynaecoloog bij mij zei: dat gebeurt bijna nooit! Wat een pech zeg! 
Maar gelukkig dat het met beide kindjes goed gaat, lekker rustig aan doen en samen genieten?
Ik voel mee met iedereen die nu rond de 40 weken loopt! Zo lang heb ik gelukkig niet in spanning hoeven afwachten! 

Gummybeer: het strippen was zeker niet prettig. Ik vond het wel pijnlijk, maar op zich goed te doen. De verloskundige pauzeerde tussentijds even en het duurt niet lang. Ik vind het lastig om ergens mee te vergelijken. 
Ik ben vandaag 40+1. Ik heb zelf al eerder bedacht dat ik bij >40 gestript wilde worden. Mijn streven is om niet voorbij 41 weken te gaan (mocht de kleine er dan nog niet zijn, dan is het plan om ingeleid te worden). Vandaag heeft de verloskundige overigens voor het eerst pas gecontroleerd of er al wat gebeurde beneden. Er moet ook al wel iets van ontsluiting zijn willen ze goed kunnen strippen. 
Hoe ver ben jij nu? Bij de volgende controle anders eens informeren hoe jouw verloskundige er in staat?

Van ochtend bij de verloskundige geweest om te strippen dat is helaas niet gelukt. 
Mijn baarmoedermond was wel open 1,5 cm ontsluiting en helemaal week. 
Alleen de baarmoederhals was nog te lang waardoor hij er net niet bij kon... 
Balen dit deze week nog afwachten en anders word ik volgende week overgedragen aan het ziekenhuis. 
Nu wel behoorlijk pijnlijke krampen en bloedverlies hopen dat het gewoel en gepor miss toch iets opgewekt heeft. 

Ik heb ook nog een serie tip MoiX: ik vond the sinner echt een heeeel goede serie! Je moet dan wel houden van dat soort series, maar ik ken eigenlijk alleen maar mensen die het goed vonden (vooral seizoen 1).
Kim klinkt inderdaad heftig zeg, pff! Maar wat fijn dat het ook beter gaat met jou nu en dat de kleintjes het goed doen.
Hier ben ik wat stiller geweest de afgelopen week. De eerste anderhalve week zit erop en de kraamhulp is al een tijdje weg. Wat is het wennen zeg! Maar zo mooi ook. Vorige week had ik echt last van mijn hormonen, maar denk dat die wat meer stabiliseren want voel me nu een stuk minder labiel (hormonen en slaapgebrek, plus het feit dat je ineens moeder bent en de hele verantwoordelijkheid voor zo'n klein wezentje hebt maakten echt dat ik me niet helemaal mezelf voelde nog vorige week). Ik zeg het maar even, want niemand had mij eigenlijk verteld dat dit er de eerste we(e)k(en) ook bij kan horen - dus dames die nog moeten bevallen ook van een eerste kindje: het is niet gek je na de bevalling even totaal overwhelmed te voelen door alles! 
Verder ben ik gestopt met borstvoeding. Zowel ik, als Sep, als daardoor ook mijn vriend werden er gewoon echt ongelukkig van. Hij zit sinds dit weekend op vol kunstvoeding (en nog een extra gekolfd flesje per dag) en dat gaat super goed. 
Dames die nog 'moeten': zet m op! Nog heel eventjes!!

Hoi hoi, tijd lang van de radar geweest. Het was zo ontzettend zwaar. Ik ging vrijdag 2 augustus voor controle naar het AMC vanwege zijn hartafwijking en mocht niet meer naar huis, zijn hartslag was zo hoog (200) dat hij dat weekend geboren moest worden. Met nog 2 kinderen in huis was het een geregel maar goed gelukt. 
Ik bespaar jullie de details, meer voor mezelf, heb het als zeer traumatisch ervaren. Na 3 ballonnen, kind dat bleef draaien en terug schoot, ruggenprik, 3 verschillende standen in bed terwijl ik mijn been niet meer voelde, uur persen op eigen kracht omdat de weeën niet meewerkte, werd het na 11uur bevallen uiteindelijk een spoedkeizersnede onder gehele narcose. Dus 2 bevallingen voor mijn kleine ventje (ze dachten dat hij groot zou zijn) Hij lag uiteindelijk als een sterrenkijker en ook nog achterover, had hem er nooit zelf uitgekregen:( 
Erna duurde het nog 4 uur voor ik hem kon zien, hij moest naar de intensive care,  dit wisten we, maar ik moest pijnvrij zijn. 
Ze hebben me plat gespoten met van alles waar ik zo slecht op reageerde dat ik aan de monitor moest, zuurstof en nog maar 4 a 5 X per minuut ademde. 
Anyhoe.... het herstel duurde erg lang, het erkennen van mijn kindje ook door dit alles maar het is goed gekomen gelukkig 
Dit was de bevalling in grove lijnen, zoveel moeten praten met artsen en anderen hierover dat ik uitgeput ben en het zelf even een plek wil geven ipv nog een keer alles in details te vertellen. 
Maar dan nu.......trommelgeroffel......

??Op 4 augustus om 22:54 is Colin geboren??

Hij heeft maar een halve dag op de intensive care gelegen en mocht daarna naar de kinderafdeling, Emma kinderziekenhuis. Na 2 dagen mocht hij ook van de monitor en zuurstof af en is het een raadsel waar zijn hartafwijking door wordt veroorzaakt want hij doet het zo goed!! Hij heeft een vergroot hartje, lekkages in beide hartkleppen en linkerkamer doet het niet naar behoren, maar dat zou je niet zeggen. 
Er wordt nu genetisch en metabolisch onderzoek gedaan en hopelijk weten we dan meer. 
Ik ben donderdag ontslagen, we mochten toen 2 dagen in het R.M.Donaldhuis verblijven met het gezin dus zag eindelijk de andere kinderen na een week en toen kregen we zaterdag te horen dat hij eindelijk naar huis mocht ??
Sindsdien gaat het herstel stuk beter en voelt het vertrouwd, ik zag hem elke dag maar 1 of 2 keer omdat ik te zwak was, nu compleet met gezin thuis. 
De lijst bijhouden is me niet gelukt! Wat een hoop baby's zeg. Pff zal kijken of iets mij lukt maar voorlopig gaat mijn energie ergens anders naartoe, wilde jullie wel graag op de hoogte houden. 

Xxx

Oja,  hij zag ook nog veel geel, te veel en omdat hij  officieel prematuur is, werd het extra hoed in de gaten gehouden. Hij heeft 2 dagen in uv matje moeten liggen. Nu ziet hij thuis soms ook geel maar door zijn leeftijd kan dat nog en hebben we nauw contact met jgz , VK en AMC. Heel fijn. 
Over 6 weken terug naar AMC voor mijn na controle en echo ivm keizersnede en een hartecho weer bij Colin. Hoe het dan gaat. 

Terug
Bovenaan