Uitgerekend augustus

Hee meiden,
gefeliciteerd met de kleintjes die al geboren zijn! Hopelijk kunnen jullie volop genieten van het wondertje!
Ik lees al een tijdje mee, gewoon omdat ik het leuk vind om te lezen hoe het jullie afgaat en welke kindjes er geboren worden. Zelf ben ik 16 september uitgerekend van onze eerste dochter samen. Je zou haar dus nog niet in augustus verwachten.. maar hoewel ik een zwangerschap had zonder klagen en het me makkelijk afging zijn de laatste dagen nu ineens zo anders.
Ik lees hier vaak over gerommel en ik weet niet wat er precies mee bedoeld wordt, maar het is precies hoe ik mijn gevoel zou omschrijven. Ze is volledig ingedaald en zooo onrustig, elke beweging die ze maakt lijd tot een harde buik en een constante lichte buikpijn, ik ben stront chagrijnig en 10 meter lopen vergt al mijn energie. Morgen is mijn laatste werkdag en ik vraag me af hoe ik dat ga klaarspelen.. mijn gevoel zegt dat ze zich elk moment kan aandienen, maar dat is puur op gevoel gebaseerd. 
Zijn dit gewoon laatste loodjes klachten? Voelen jullie dit ook allemaal al n tijdje of zal ik me voorbereiden op een kort verlof (voor de bevalling). ?
succes met de bevalling voor de dames die nog wachten! Ik hoop op het beste voor jullie ?

Ha Minty, gezellig dat jij ook nog meedoet! Het rommelen is voor mij inderdaad een onrustige baby, veel bekkenpijn door een draaiende baby die ingedaald is, voorweeën en gewoon een onrustige buik eigenlijk haha. Ik denk dat jouw klachten gewoon heel erg overeenkomen met laatste loodjes klachten. Ik had in mijn eerste zwangerschap eigenlijk nergens last van op het laatst, behalve ineens weeën op een ochtend (waarschijnlijk getriggerd door gemeenschap). Mijn bevalling zette toen echter niet door en toen heeft het een hele week op en af gerommeld. Tot op zaterdagavond ineens mijn vliezen braken en mijn bevalling begon.
Nu met deze zwangerschap heb ik sinds week 36 al het idee dat ik ieder moment kan bevallen, omdat het sindsdien mega aan het rommelen is. Juist afgelopen week was het rustiger en sinds dinsdagavond is het weer heel erg; ik heb overal pijn. Vandaag op controle zei de verloskundige dat het haar niet zou verbazen als het een dezer dagen nu toch echt gaat gebeuren. Maar blijkbaar zie je vaker bij een tweede zwangerschap dat het langer aan het rommelen is en het dan door gaat zetten, bij een eerste zwangerschap rommelt het over het algemeen minder lang en zet de bevalling sneller door als het eenmaal aan het rommelen is. Maar dit zijn natuurlijk statistieken en zegt niks over ieder geval apart ;) Fijn dat je morgen je laatste werkdag hebt, volgens mij ben je aan verlof toe!

Na een heftige bevalling met name voor de kleine, is op 15 augustus onze dochter maeva geboren om 4.49 ze is 49 cm en 2750 gram. En blijven we nog even 24u herstellen in het ziekenhuis :) 

Vind ik leuk ;)

Gefeliciteerd Lavendeltje. Als je ooit je verhaal kwijt wilt... succes nog even in het ziekenhuis en ik hoop daarna dat jullie lekker thuis aan elkaar kunnen wennen.

?Gefeliciteerd met Maeva!?
Wat zul je blij zijn dat ze er is Lavendeltje! Neem je tijd om te herstellen!!!
Hey Minty, herkenbaar hoor. Alle dingen die je beschrijft. Steken onderin, hijgen als een paard na de kleinste inspanning... nog eventjes. Hang in there!
Jomie; zou zo fijn zijn als  de verloskundige het goed ziet en je ons snel verrast met baby-nieuws!!!
Ik breng m'n dag vandaag in bed door, met een tablet, een telefoon en enveloppen. ? Heb een bed in de woonkamer, dus wel gewoon gezellig. Maar elke keer als ik eruit ga om te plassen of zo, of een wasje, harde buiken en steken... heb er zo'n zin in dat ze komt!!!!

Vandaag 38+5 En weer controle gehad. Vanmorgen weeën gehad die helaas niet hebben doorgezet. Lopen kan ik bijna niet meer door de pijn. Heb gevraagd of ik gestript kan worden maar dit willen ze niet doen voor 40 weken. Kan wel ervoor kiezen om over te gaan naar gynaecoloog om ingeleid te worden. Dit zie ik niet zitten omdat ik graag in bad wil bevallen. 
Hoop zo dat het vanacht toch nog doorzet. Het is volle maan dus laat maar komen.

Gefeliciteerd met Maeva!
@ Nobba en Hin: vooralsnog ben ik ook van plan om gewoon mee te blijven lezen als mijn kleine er is hoor. Ben benieuwd naar alle verhalen. 
Vandaag ben ik voor de 2e keer gestript. Eerste keer had wel wat effect gehad, alleen geen echte weeen opgeleverd. Vandaag daarom een 2e poging. Het rommelt nu een stuk meer dan de vorige keer. Ben benieuwd.... de verloskundige had eigenlijk na de vorige keer al wel verwacht dat ik nu bevallen zou zijn. Maar ja, kennelijk is onze kleine een eigenwijsje.
Lisanne: hopelijk zet t bij jou snel door. Echt balen dat je zo’n last bij het lopen hebt. 
En ook voor de rest succes met de laatste loodjes. 

Terug
Bovenaan