Uitgerekend augustus

Ja klopt inderdaad Citrus!
Wat fijn dat je het zo kan afwisselen. Bij mij kwam de voeding niet op gang. Anders had ik het op deze manier ook nog wel even willen volhouden.  Maar met de flesjes gaat het zeker ook prima. 
Ik heb sinds gisteren enkele puistjes.. erg rood en ook pijnlijk herkend iemand dat? Kan van de hormonen zijn maar vind het een beetje eng zou misschien ook steenpuist kunnen zijn..? Ik bel straks even de huisarts om te overleggen. 

Zo, eindelijk weer eens wat bijgelezen van de afgelopen dagen. Voor de kersverse moeders: gefeliciteerd!
Wij zijn nog steeds in het ziekenhuis met Anna. Had eerder al gezegd dat mijn bevallingsverhaal nog zou volgen. Bij deze, het is wel heel lang.
Vorige week donderdag (15-8) ben ik voor de 2e keer gestript door de verloskundige. Had toen al 3 cm ontsluiting. ‘S avonds rommelde het best wat en om 23:30 braken de vliezen. Een uur later kwamen de eerste echte weeen. Uiteindelijk kwam de verloskundige rond 1:30 en is besloten om al naar het ziekenhuis te gaan om poliklinisch te bevallen. De eerste uren ging het daar best goed, ontsluiting vorderde en pijn was te dragen. Einde vd ochtend bleek echter dat de ontsluiting rond 8cm bleef hangen en dat ik bijgestimuleerd moest worden. Ook had ik al een soort van persdrang tgv forse obstipatie. 
Toen ik werd overgedragen aan klinisch verloskundige heb ik om pijnstilling gevraagd gezien best veel pijn al, nog te starten bijstimuleren en verwachting dat de bevalling nog een tijd zou duren. Het duurde even voordat de ruggenprik goed zat, maar toen dat eenmaal was, was t super. Mbv klysma ben ik veel ontlasting kwijt geraakt. En vervolgens was het wachten totdat de medicatie zijn werk zou doen. Ontsluiting vorderde goed, verder indalen duurde wel lang. Helaas kreeg ik koorts en verhoogde ontstekingswaarden, waardoor er antibiotica moest worden gestart. Mijn hartslag werd hoger en ook Anna leek last te hebben van de koorts. In het begin bleef het CTG redelijk goed, maar dat verslechterde in de loop vd bevalling. Toen werd er meconiumhoudend vruchtwater vastgesteld. Mijn weeen waren nog steeds heel zwak ondanks maximale medicatie. Heb veel op alleen eigen kracht (zonder hulp van weeen) geperst. Omdat t CTG verder verslechterde en het MBO niet goed was,  moest onze kleine er snel uit. Mbv flinke knip, vacuümpomp en fundusexpressie is dat gelukt. Kinderarts was op de kamer aanwezig voor de opvang. Anna huilde niet direct goed, maar heeft toch wel even op mijn borst mogen liggen. Vervolgens is de kinderarts er snel mee aan de slag gegaan en is Anna naar de high care gegaan. 3u later waren we als gezinnetje pas weer samen... intussen moest er ook nog van alles met mij nl. 
Anna deed het gelukkig heel goed en mocht na een paar dagen naar de gewone afdeling en ook ik was voldoende hersteld om ontslagen te worden. Inmiddels verblijven we al een aantal dagen met z’n drietjes op de kinderafdeling. We mogen inroomen en zijn dus vrijwel continu aanwezig, wat heel fijn is. Momenteel heeft Anna nog antibioticadrank vanwege de infectie en heeft ze fototherapie omdat ze geel ziet. Hopelijk mag dat laatste snel gestopt worden en kunnen we eindelijk naar huis om nog meer te gaan genieten en van alles bij te komen. De borstvoeding loopt trouwens heel goed, dus dat is fijn. 

Jeetje MoiX wat een heftig verhaal maar fijn dat het goed gaat met zowel jou als Anna! Hopelijk mogen jullie snel naar huis.
Daiss gefeliciteerd met Angelina! Viel de keizersnede je mee?
Jomie en iedereen die verder nog bevallen is: gefeliciteerd!! Mooie namen allemaal ?.
Hier is Seppie vandaag 3 weken oud, en hij is al zo veranderd! Wel slaan de babykwaaltjes hier helaas toe. Spruw en wij denken dat hij ook last heeft van obstipatie. Sinds bijna 2 weken dus fulltime kunstvoeding, en vooral ‘s nachts / vroeg ‘s ochtends lijkt hij heel erg zijn best te doen te poepen, maar het lukt hem niet. Zo zielig! Heeft iemand hier ervaring mee en een gouden tip toevallig? ??

?Gefeliciteerd met Senne en Angelina!?
Wat heerlijk dat het met alle mama's en babies goed gaat, ook al zijn er hier en daar wat opstart-uitdaginkjes. 
Ik ben een beetje klaar met wachten, maar ja, wat doe je er aan... Dacht gister heel even dat het was beginnen, maar vannacht een rustige nacht en vandaag weer niks... morgen verloskundige, eens kijken wat ze ervan vindt. Wil eigenlijk niet dat er gestript wordt ofzo, want de baby komt als het tijd is. Aan de andere kant ben ik er wel aan toe om te bevallen... 

Hin, ik was in eerste instantie ook niet zo'n fan van strippen hoor! Maar mijn lijf kon gewoon niet meer met al die bekkenpijn. Nu ben ik achteraf blij dat ik wel gekozen heb voor strippen, want dat was echt gewoon het laatste zetje dat Lily nodig had! Ze zat al zo laag en was er gewoon helemaal klaar voor, maar op een of andere manier pikte mijn lijf dat misschien niet helemaal op? Waardoor het dus niet doorzette, ondanks dat ik al langere tijd allerlei signalen had van een naderende bevalling. Als je het nog kunt volhouden, snap ik dat je het wilt afwachten, maar als je het niet volhoudt is er echt geen schaamte om te kijken of je het een handje kunt helpen! Als de baby er niet klaar voor is, reageert ie toch niet op het strippen en zal er niks doorzetten. "Leuk" weetje: mijn schoonmoeder is tot 3x toe gestript toen ze zwanger was van mijn man, maar hij wilde gewoon echt niet. Hij is uiteindelijk 18 dagen ná de uitgerekende datum geboren en niet als gevolg van nog een strippoging ;)

[quote quote=10236610]ook[/quote]
Mijn moeder zei altijd rooibos thee met bruine zuiker dat helpt tegen obstipatie.  Zelf ook gedaan en bij ons hielp dat wel

Terug
Bovenaan