Uitgerekend augustus

Hoi! 

Ik was uitgerekend op 11 augustus maar daar had ze nog niet zoveel zin in. Op 22 augustus 10:31 bevallen van onze dochter Roxx. (3985gr en 52cm)

21 augustus om 08:00 ingeleid. Merkte er weinig van tot +/- 22:00 in de avond. Toen en slaappil en paracetamol gehad om te kunnen slapen. 01:00 nog geen tekenen van slaap. Toen een wat sterker middel gehad d.m.v. een injectie. Daardoor kunnen slapen tot 04:00. Weer aan de bel getrokken maar kon niets meer krijgen qua pijnbestrijding omdat ik anders tot 10:00 zou slapen. Nog even liggen draaien tot 05:30 en toen wederom aan de bel getrokken. Aangesloten aan de CTG en rond 07:00 werd besloten om mijn vliezen te breken. Helaas waren ze even vergeten dat er dan eerst een ruggeprik wordt gegeven en daarna de vliezen worden gebroken. In mijn geval had ik er gelukkig weinig last van en werd om 08:00 alsnog de ruggeprik gegeven. 

Daarna ging het vrij snel. Rond 10 uur bleek de hartslag van de kleine niet goed te zijn. Dus werd een krasje gemaakt op het hoofdje van de kleine om bloed af te nemen. Als deze waardes niet goed waren dan werd het direct een keizersnede. Maar de waardes waren nog goed dus er was nog wat tijd. Echter was ze binnen 17 minuten geboren. Ze had wel de moeite genomen om in het vruchtwater te poepen dus we moesten 8 uur blijven ter controle. 

Na de geboren waren ze vergeten om het bloedsuiker te meten. Hier kwamen ze 17:00 in de avond achter. Dit bleek goed te zijn, maar moest om 18:00 nog een keer getest worden. Deze test was niet goed, dus moesten we nog eens 10 uur blijven. Helaas kon mijn vriend toen niet blijven slapen. Lig je dan.. 

Inmiddels lekker thuis en genieten van de kleine samen met ons zoontje Jaxx (2 jaar) die er gelukkig heel goed op reageerde. 

Allereerst iedereen die al bevallen is Hartelijk Gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Op 15 augustus 2019 is ook onze frummel geboren! 3040gram, 49 cm en haar naam is Maeve Avery.
Na toch best een hektisch begin van de week kan ik zeggen dat alles héél erg goed is gegaan voor een eerste bevalling.
Even kort maar krachtig:
13-08-2019; afspraak bij de vk - bloeddruk te hoog... ‘s middags terug om nog eens te meten en erna meteen doorverwezen naar de gyn. in het ziekenhuis. Gestript & volgende dag terug  
14-08-2019; in de avond ballonnetje geplaatst en slapen in het ziekenhuis. 
15-08-2019; genoeg ontsluiting, 13:00uur vliezen gebroken en om 18:59uur was ze er!
Gelukkig ging alles vanzelf en heb ik geen weeën opwekkers gehad. 
Geen knip/ ingescheurd of hechtingen en om 22:30uur alweer thuis uit het ziekenhuis. 

Ik kan het nogsteeds niet geloven dat ze nu al een week oud is! En buiten het feit dat ze krampjes heeft is het een super rustig meisje. 
Zelf bijna nergens meer last van en op 5kg na al bijna op het gewicht van voor de zwangerschap.
Hiervoor teken ik nog wel een keer!
Hopelijk gaat het iedereen goed?
Liefs LM.

Gefeliciteerd LM! Klinkt idd Als n prima bevalling.

ik ben nog niet bevallen maar nu 40+2 dus valt best mee. Misschien wordt een september kindje ;), ik ben er iig veel rustiger onder dan vorige week. Ik droom steeds wel over haar en ze trappelt nog lekker in Mn buik. Ik voel me ook best ok, alleen wat moe en warm. Veel harde buiken en soms krampen maar die heb ik nu al 4 weken. Tzal vast n keer gebeuren. 
Komende Week een echo om t vruchtwater te checken want opkwik liever niet ingeleid worden als t niet hoeft. Evt de week eens strippen hebben we nu afgesproken. Ze gaan wel kijken deze week of er al wat gaande is met Mn baarmoedermond. Dusja. Ik vier gewoon Mn verlof nu ;).
hin hoe is t met jou? En waren er nog meer niet bevallen?

Allereerst gefeliciteerd voor de dames die bevallen zijn!
Fijn dat je er nu rustiger onder bent Gummybeer! Ben benieuwd hoe de controles komende week zijn dan. 
En hoe is het met de overige dames die nog aan het wachten zijn? Aan de ene kant hoop ik niet dat jullie met deze hitte moeten bevallen, maar aan de andere kant gun ik jullie de kleintjes natuurlijk ook! De meesten gaan in het ziekenhuis bevallen toch? Gelukkig hebben ze daar een iets betere temperatuur ;)

Terug
Bovenaan