Uitgerekend begin november

Heej liz, ik ben ook aan het twijfelen over de combinatietest. Ze onderzoeken niet alleen down maar ook 2 andere veel ernstigere syndromen waarbij kind een levensverwachting van 1 jaar heeft. Daarnaast kijken ze naar ernstige hersenafwijkingen. Voor mij brengt dat de twijfel omdat ik met mensen met een verstandelijk beperking werk weet ik hoe relatief goed een leven met down kan zijn maar ook hoe weinig levensvreugde en kwaliteit van leven iemand kan hebben.
Het is idd ook wat doet het percentage met je en eigenlijk weet je dan vaak nog niets. Zeker als er geen echte aanleiding is voor de test.
Ik blijf nog ff twijfelen vrees ik.
 
He allemaal.
Moeilijke keuze he. Wij hebben het gisteravond besproken. Wij gaan de test niet doen. Ik weet niet of ik voor de keuze zou willen staan op basis van een kansberekening, daarnaast zijn we beide van mening dat we niet minder van het kindje zouden houden als het wel een syndroom of afwijking heeft. Het zou vast heel zwaar worden, maar hoogstwaarschijnlijk ook vreugde, die gok nemen we. Daarnaast willen we wel de 20 weken echo doen. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening over de combinatie test en vind dat iedereen uiteraard moet doen wat goed voor jullie zelf voelt! Wou onze beslissing ook graag delen met jullie. Succes met jullie beslissingen.
Dit weekend de paasdagen dames!! Voor iedereen die het gaat vertellen! Heeeel veel plezier! Ik heb een aantal doosjes gemaakt met een open ei er in en opgerold een uitgeprinte echo. Daarnaast wat decoratie eitjes. Een zak paaschocolade en wil er nog een leuk paas bloemenvaasje en iets van een paasstol of suikerbrood bij doen. In de veronderstelling dat we wat lekkers/leuks voor Pasen komen brengen. Ben benieuwd naar hun reactie!!
Groetjes en fijne paasdagen!
 
Hoi allemaal,

Ik heb nu 2 weken geleden een test gedaan, niet denkende aan het feit zwanger te zijn. Ik was 5 dagen overtijd en teste negatief, toen ik na 12 dagen nog niet bloedde teste ik toch positief! Maar omdat ik vorige week ineens bloedde, en daardoor toch wel erg verdrietig en onzeker van werd. Verloskundige gebeld, en mocht 2 dagen later direct langs komen. Eerste echo dus al gehad, heel bijzonder.. Kindje is nu in schatting 7 weken 2 dagen. En qua verschijnselen, veel misselijk en borsten lijken elk moment te kunnen knappen! Haha maar dat is blijkbaar normaal... Leuk om iedereen zijn verhaal te lezen!
 
Gefeliciteerd Saar!

En iedereen de Pasen goed door gekomen?
Enthousiaste reacties van familie voor de dames die het verteld hebben?
Bij mij wel, iedereen helemaal blij, super leuk.
Verder vanaf vorige week ontzettend moe, lig het liefst zo vroeg mogelijk in bed, echt bizar. Verder af en toe wat oud bloedverlies, maakt me soms wat onrustig, maar vk heeft gezegd dat zorgen niet nodig zijn.
 
Gefeliciteerd Saar! Dat van pijnlijke borsten herken ik hoor! De trap af lopen is al pijnlijk!

En ik ben ook wel benieuwd naar de reacties.

Lijkt mij ook wel lastig wilow85, maar het kan inderdaad vaker voorkomen. Nog even en je bent 12 weken dan word je misschien wat rustiger? Ik leef daar in ieder geval erg naar toe Ook omdat ik dan mijn (ineens aanwezige) buik dan niet meer hoef te verstoppen!

Weet bij jullie iedereen het al Of alleen je naasten?
 
Hallo dames,
Wij hebben het de familie nog niet verteld met pasen. Dit zullen wij doen na de termijnecho. Die heb ik op 22 april. Dat weekend zullen we het eerst mijn moeder vertellen. Ik ben zo benieuwd wat ze er van vindt. En ook is het dan fijn om het niet meer te verbergen, want ook bij mij begint de buik te groeien.

Ik wil verder vertellen dat wij wel vd combinatietest hebben gekozen. Volgende week bloedprikken en 1 mei is de nekplooimeting. We hebben hiervoor gekozen zodat wij bij een eventuele afwijking, we er op ons kunnen voorbereiden. We willen na de bevalling niet zeggen, hadden we de test toch maar gedaan. Dus het is meer voor de zekerheid dan dat wij bvb de zwangerschap zullen afbreken, dat is niet het geval. Daarnaast ben ik 25, gezond en zijn er geen risico's bevonden, we moeten de test dan ook zelf betalen. We zullen ook alleen vragen of we een verhoogde kans hebben. Niet het getal. Dat willen wij dan weer niet weten. Dat blijft toch alleen in je hoofd zitten...
Zo maakt ieder hierin zijn eigen keuze en is er geen verkeerde keuze...
Liefs
 
@wanda bij ons weten alleen de gezinnen het nu. Heb volgende week weer een bezoekje aan vk en als alles goed is vertellen we het aan alle vrienden en familie.
Bij mij begint mijn buik nu ook een heel klein beetje te groeien maar het is nog niet opvallend of lastig te verbergen.
 
Pijnlijke borsten en misselijk zijn heel herkenbaar. Bij ons weten alleen de ouders het op dit moment. Volgende week dinsdag hebben we de echo en als die goed is vertellen we het de anderen...
 
Terug
Bovenaan